Cmos bios van msi wil mijn bios niet opvoeren

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb een Msi 6380 k7t266 pro, bij msi zit zo'n live update programma.
Dus ik klik op versie 1.8 (ik heb nu versie 1.5) maar dan krijg ik het command prompt (nadat ik setup heb gedaan) en dan kapt ie er mee het command prompt sluit af(ik kan de fout niet zien).
Ik heb geprobeerd om deze handmatig met een diskette op te voeren naar 1.8 maar daar gaf die aan dat ik een flash utility moest installeren, maar hoe doe ik dat ?
Kan dit aan een brakke bios leggen of is mijn mob niet goed, en het lukt ook niet om mijn fsb sneller te laten gaan en deze op high performance te laten draaien.
Maar ik hoorde van iemand dat ik een chip op mijn mob moest omzetten is dit zo ?

-edit- : de topic naam is fout het is namelijk een ami bios.

alvast bedankt,

Rick

Verwijderd

gewoon handmatig doen,veel beter.
gewoon naar 3.3 flashen dan en niet 3.4 want die is echt fuckt up

• RickDB
Handmatig werkt niet, maar dat had ik al in mijn eerste bericht gezet.

Verwijderd

Bootable floppy maken onder Dos, type FORMAT A:/S.
Bios downloaden en naar deze floppy unzippen.
Opstarten met deze floppy.
Amifl822.exe draaien (staat op floppy).
Instructies opvolgen.

Verwijderd

[b]Op zondag 10 februari 2002 17:17 schreef frisian Amifl822.exe draaien (staat op floppy).
En wat als ie nou een award bios wil. Of zit ik er helemaal naast. Dan heb je toch een awflash.exe (Of hoe dat ding ook mogen heten) nodig?? Zo was het bij mijn 2 award MOBO's iig wel. Sowieso staan er volgens mij wel redelijk duidelijke instructies op de site van MSI mbt flashen. Het is mij iig wel gelukt. (ander mobo btw maargoed het gaat om het idee)
dus:
Kijk eens op de MSI-site.

Verwijderd

6380 heeft een Ami bios

• RickDB
Het is gelukt met de flash bios, mijn ami bios versie is nu 1.8.
De manier met de diskette werkte nu wel, maar ik moest alleen de bios protection uitzetten.
Bij live update geeft ie aan dat ik versie 1.8 heb maar in de bios bij het opstarten staat er bovenin de balk setup version 1.44.:?
Pagina: 1