Nu ik een router heb aangeschaft doet mijn ftp server voorheen ***.***.***.*** nu 192.168.1.100 <---- toegekend door router(dhcp) het niet meer iemand enig idee hoe ik toch van buitenaf door de router kom op die ftp server?
Poortjes mappen... Kweenie of je router dat kan, maar is enige mogelijkheid.
Hoe gaat zoiets in z,n werk dan ben nog niet zo,n expert op dat gebied een ftp servertje laten draaien wat poorten vrijgeven en een router installeren kan ik
maar hoe gaat dat poortmappen in z,n werk?
Je moet op de router instellen dat die binnenkomend verkeer op poort 21 moet doorsturen naar 192.168.1.100, poort 21.
Als je een ander poortnummer wilt gebruiken kun hoef je dat alleen in de router in te vullen, je kunt op de router aangeven dat je verkeer op poort 2121 (of welke poort dan ook) wilt doorsturen naar 192.168.1.100, poort 21, dan kun je je ftp-server op het interne netwerk gewoon op poort 21 laten zitten.
Hoe je dat in kunt stellen is afhankelijk van je router, maar zoek eens of je ergens "port forwarding" ziet staan
Als je een ander poortnummer wilt gebruiken kun hoef je dat alleen in de router in te vullen, je kunt op de router aangeven dat je verkeer op poort 2121 (of welke poort dan ook) wilt doorsturen naar 192.168.1.100, poort 21, dan kun je je ftp-server op het interne netwerk gewoon op poort 21 laten zitten.
Hoe je dat in kunt stellen is afhankelijk van je router, maar zoek eens of je ergens "port forwarding" ziet staan
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Staat nergens iets van port forwarding wel iets van virtual server ,iemand met een e-tech router die hier iets van weet?
het top, dat was ik ook aan het uitzoeken. mijn router kan het aan en het werkt..
Bij min router als ik ip: 192.168.1.1 gebruik kom ik in de settings en dan is er een optie forwarding en al het verkeer dat binnenkomt een door jou ingevoerde poort wordt automatisch doorgestuurd naar het desbetreffende computer (het ip van de computer dan
ik heb een menutje met main settings en dhcp settings maar kan nergens die port forwarding vinden heb de firmware al geupdated van de router maar kan dat menu dus echt niet vinden
Pagina: 1