Hoe kan ik in w98 se de LPT1 poort rerouten naar een USB poort, op de zelfde PC. Ik gebruik nog een oud dos programma wat alleen maar naar de LPT1 print. Is dit ook op een software matige manier aan te passen.
volgens mij wil dit niet omdat een usb poort stroom meelevert door de kabel en als ik me niet vergis doet een lpt poort dat niet.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Kan je bij je printer instellingen niet opgeven dat hij de printer ook aan de LPT poort toewijst?
Als je namelijk een netwerk printer installeerd dan kan dit ook ivm oude dos-programma's
Als je namelijk een netwerk printer installeerd dan kan dit ook ivm oude dos-programma's
Dit is het geval : Het Dos programma is niet instelbaar. Dus ik wil mijn USB printer gebruiken voor dit programma. Ik had gedacht (gehoopt) dat dit via een programmaatje of een regel in de autoexec aan te passen dit voor elkaar te krijgen. Maar tot zover geen succes.
Het gaat mij er dus om om het DOS programma voor de gek te houden dat hij naar de LPT1 print terwijl het in werkelijkheid de USB poort is.....
Het gaat mij er dus om om het DOS programma voor de gek te houden dat hij naar de LPT1 print terwijl het in werkelijkheid de USB poort is.....
Volgens mij wordt er voor de printer wel een vrtuele LPT poort aan gemaakt en zou je die op LPT1 kunnen zetten...
Maar is er niet iets mogelijk via het commando NET USE ?
En anders maak je op LPT1 bv. een Epson FX80 aan met de instellingen naar een file schrijven. Dan zou je die achteraf naar je USP printer kunnen sturen...
Maar ja, dit is ook de reden waarom ik als dat USB spul maar waardeloos vindt. Ook ik probeer wel eens wat te doen met DOS en oude proggies
Maar is er niet iets mogelijk via het commando NET USE ?
En anders maak je op LPT1 bv. een Epson FX80 aan met de instellingen naar een file schrijven. Dan zou je die achteraf naar je USP printer kunnen sturen...
Maar ja, dit is ook de reden waarom ik als dat USB spul maar waardeloos vindt. Ook ik probeer wel eens wat te doen met DOS en oude proggies
Misschien iets anders.
als je een virtuele printer maakt die op een LPT1 poort zit (deze hangt er niet daadwerkelijk aan) een laat printen naar files. Dus .prn files. En deze vervolgens vai windows uitprint op de USB printer.
als je een virtuele printer maakt die op een LPT1 poort zit (deze hangt er niet daadwerkelijk aan) een laat printen naar files. Dus .prn files. En deze vervolgens vai windows uitprint op de USB printer.
Anoniem: 7312
Dat lijkt me de enige juiste oplossing, het is met USB-printers niet mogelijk om vanuit DOS de printer via LPT te laten aansprekenOp zondag 10 februari 2002 22:53 schreef Terw_Dan het volgende:
Misschien iets anders.
ik heb het zelfde probleem, alleen dan met met COM (seriele poort) via USB (verwarrend? --> USB->COM3)
voor mijn telefoon ('k heb geen seriele aansluiting op mijn notebook)
het werkt dus niet met dos/console programma's onder windows
huhOp maandag 11 februari 2002 20:34 schreef erkens het volgende:
ik heb het zelfde probleem, alleen dan met met COM (seriele poort) via USB (verwarrend? --> USB->COM3)
Geen seriele poort op een laptop ??????
Das wel heel vreemd......
Anoniem: 7998
Hmm, idd! D'r zit alleen maar een monitor-out en een printerkabel op (ook bij de Compaq Presario)...Op dinsdag 12 februari 2002 22:10 schreef Sinclair het volgende:
[..]
huh
toshiba satelite 1730cdtOp dinsdag 12 februari 2002 22:10 schreef Sinclair het volgende:
[..]
huh
alleen:
vga
lpt1
2x usb
2x pccard type II
sound
en ik denk dat dat het is
Als het een dos programma is die in een dos box loopt onder windows los ik het altijd zo op.
Printer delen en dan met net use
net use lpt1 \\uwpcnaam\sharenaam
en dan kun je vanin dos printen naar lpt1 == usb printer
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Anoniem: 44037
Ik vind dit idd een hele mooie oplossing.Op woensdag 13 februari 2002 13:12 schreef Tomsworld het volgende:
Als het een dos programma is die in een dos box loopt onder windows los ik het altijd zo op.
ik vind dit ook een hele mooi oplossing maar hoe fix ik dit in win98Anoniem: 44037 schreef op woensdag 13 februari 2002 @ 23:04:
[...]
Ik vind dit idd een hele mooie oplossing.
dan krijg ik de melding:
Fout 2106: Deze handeling kan slechts worden uitgevoerd naar een server, niet
naar uw
eigen computer. Neem contact op met uw systeembeheerder voor meer informatie.
iemand enig idee hoe ik dit oplos??
Anoniem: 70162
oh, dan moet je gewoon even die netwerk wizzard draaien, je hebt blijkbaar een stand alone pc, die moet je even in een "netwerk" van 1 computer zetten
Kijk eens op http://helpdesk.uvic.ca/printing/cms/tn96012.html hier wordt uitgelegd hoe je lpt1: kunt redirecten naar een netwerk printer:GoVegan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:59:
[...]
ik vind dit ook een hele mooi oplossing maar hoe fix ik dit in win98
dan krijg ik de melding:
Fout 2106: Deze handeling kan slechts worden uitgevoerd naar een server, niet
naar uw
eigen computer. Neem contact op met uw systeembeheerder voor meer informatie.
iemand enig idee hoe ik dit oplos??
[ Voor 65% gewijzigd door blobber op 24-01-2005 16:39 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
eh dit gaat over het redirecten naar een andere server, het probleem is dat ik naar mijn eigen pc wil redirecten, en dat geeft dus problemen onder win98blobber schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:27:
[...]
Kijk eens op http://helpdesk.uvic.ca/printing/cms/tn96012.html hier wordt uitgelegd hoe je lpt1: kunt redirecten naar een netwerk printer:
Tegenwoordig hebben ze ook hele mooie lpt->usb kabels
LPT naar USBKillerAce_NL schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:29:
Tegenwoordig hebben ze ook hele mooie lpt->usb kabels
Ik ken ze wel van USB naar LPT, maar daarmee stuur je nog steeds niet vanuit DOS de printer aan....
Maar als je de driver installeert, komt er dan niet de vraag als die ook vanuit DOS moet kunnen printen en dus zo ook eenvirtuele LPT1 aan maakt ?
Ik heb eenzelfde geintje bij een kennis gehad. Printer was LPT1, systeem had alleen USB. Kabeltje gehaald, waarmee de printer onder windows iig ging werken, maar onder DOS ben ik bang dat je redelijk verdoemd bent
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Het kan ook naar je eigen pc hoor, hoeft geen andere server te zijn.GoVegan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:04:
[...]
eh dit gaat over het redirecten naar een andere server, het probleem is dat ik naar mijn eigen pc wil redirecten, en dat geeft dus problemen onder win98
Als je je printer shared dan is je eigen pc die "andere server", je redirect hem naar \\pcnaam\printershare.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
hmmm wat doe ik fout op de volgende screen dan?blobber schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:12:
[...]
Het kan ook naar je eigen pc hoor, hoeft geen andere server te zijn.
Als je je printer shared dan is je eigen pc die "andere server", je redirect hem naar \\pcnaam\printershare.

Volgens mij doe je niks foutGoVegan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:49:
[...]
hmmm wat doe ik fout op de volgende screen dan?
[afbeelding]

En als je je ip nummer gebruikt, dus \\ipnummer\hp ?
[ Voor 22% gewijzigd door blobber op 25-01-2005 22:52 ]
Heb je dat nu al geprobeerd ? Voordat je gaat lopen klooienKillerAce_NL schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:22:
1e hit google: http://www.gold-software.com/DOSPRN-file7564.html
Kijk eens of het wat is
B.t.w. check je andere gesloten topic. Je doet het nl verkeerd, zoek eens via google hoe je printerspooling opzet.
Je maakt dus 1 lokale printer (de usb). Die deel je alleen.
Vervolgens maak je de zelfde printer, die zet je op LPT1. DAARNA doe je de net use regel: net use lpt1: \\localmachine\USBprinternaam...
[ Voor 36% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-01-2005 22:43 ]
Anoniem: 76551
Je hebt de printer gedeeld als hp. Tik in een command box es in net use lpt1 \\ip-adres\HP
Dat moet werken, ook onder Windows 98. Volgens mij probeer je bij de printerinstellingen de printer te verwijzen naar de "netwerkprinter", maar dat werkt dus blijkbaar niet.
Dat moet werken, ook onder Windows 98. Volgens mij probeer je bij de printerinstellingen de printer te verwijzen naar de "netwerkprinter", maar dat werkt dus blijkbaar niet.
Ben je wel aangemeld op het netwerk ????
Geen login venster ? zet dan de primaire aanmelding op Client voor Netwerken.
Ben je niet aangemeld op het netwerk kan je volgens mij ook geen netwerkshares benaderen.....
Geen login venster ? zet dan de primaire aanmelding op Client voor Netwerken.
Ben je niet aangemeld op het netwerk kan je volgens mij ook geen netwerkshares benaderen.....
Pagina: 1