Toon posts:

[WC]Andere aanpak chieftech waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waterkoeling in een chieftech, maar dan net ff anders.

Het idee is om m'n PSU naar voren te plaatsen zodat er plaats onstaat om de radiator achterin de kast te plaatsen. De pomp komt in het midden. Wat fans betreft ben ik er nog niet uit.

De planning, zo ongeveer.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/chief/WATER.JPG

De huidige situatie (=teringzooi)
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/chief/CURRENT.JPG

Kast uiteraard zelf gemodelleerd, Ik verf de kast niet want
het lukt me toch never om dit er netjes op te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/chief/KAST.JPG

Nitrox, Er komt een 220V circuit in zodat de pomp en de psu power krijgen vanuit dezelfde powercable. Dit wordt achterin de kast aangesloten, net als bij een normale kast. (onder de radiator zit net nog ruimte genoeg voor een psu aansluiting.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41
dus jij wil een paar 5,25" bays opofferen voor de voeding?
En waar komt de aansluiting voor de stroomkabel dan? bovenin of voorin? Lijkt me niet echt mooi.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

hum ik heb deze kast ook en ik heb het toch echt anders gedaan!
radiator buiten de kast gewoon aan de achterzijde bevestigen!

heb nog geen pic want mijn sys is ook nog maar net af!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

ik zou wel die voeding een kwartslag draaien, zo neemt hij nogal onnodig veel ruimte in :)

Verwijderd

Topicstarter
Loco, ik lan vrij regelmatig, alles wat buiten de kast hangt loopt grote kans een paat klappen te krijgen.

Brz, PSU is net te 3mm te groot :(

Een absolute eis is dat er niets aan de kast wordt beschadigt. creatief boren en zagen is dus out of the question.

Een idee is de pomp boven de originele plaats van de psu zetten.
Of anders radiator voorin en pomp er niet ver achter.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit heb ik ook overwogen, maar wat mij betreft zijn de nadelen:

- Het neemt veel ruimte in in de bovenste helft van je kast (in principe ben je de hele bovenkant kwijt aan waterkoeling)
- De kast wordt topzwaar. Nou hoeft dit op zich geen probleem te zijn zolang je er niet tegenaan stoot.

Ik moet zeggen..mijn eerste gedachte bij het zien van die uitschroefbare 'backplate' bovenin m'n chieftec was: 'DAAAAAARRR komt de radiator!!'..het lijkt er voor gemaakt...maar na enige overdenkingen zie ik daar toch maar van af. Onderin de kast is immers nog een zee van ruimte.....ik ga het dus zo aanpakken: radiator plat bovenin, pomp+res/airtrap onderin, voor het mobo. Dan hou ik alle 5 1/4" bays vrij en blijft de gewichtsverdeling mooi...

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

een mooi chroom trailie werkje er rond breien MOOIIIIII!!!

sjongen wat baal ik er van dat ik nu geen pics kan posten mijn sys is net af en ik ga er 'ook' wel éens'mee op stap dus het kan wel

ik hoop deze week pics te kunnen plaatsen!

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff nagekeken. Radiator achterop is een van de betere mogenlijkheden. Of boven de plek waar de psu normaal zit, maar das ook nie optimaal.

Ik houd het zoals gepland, ik heb niet eens een brander en nog wel een bay ervoor vrij. Rest wordt geofferd aan de psu.
Radiator komt achterin en de pomp komt er tussen.

Als ik aan de kast ga zagen etc zou ik evt de radiator of pomp voor onderin doen. of als ik een kleinere pomp heb/geen reservoir dus.

Goed, morgen materiaal inslaan en beginnen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 16:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ehmz het kan aan mij liggen maar die voeding voorin vind ik echt totaal _geen_ pan :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Je kunt ook het kastje rondom de voeding verwijderen: dan is-ie wat kleiner.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik vind dat de kast zich maar op moet offeren voor de waterkoeling :). Dus de radiator tegen de bovenkant en dan een gat ik de bovenkant mag niet.

Waterkoeling kan ook mooi zijn aan de buitenkant. Ik vind het juist aan de buitenkant mooi, maar smaak verschilt.

Ik ben al heel wat waterkoeling systemen tegengekomen, maar deze opstelling heb ik nog nooit gezien.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Op zondag 10 februari 2002 15:28 schreef Peltier het volgende:
Loco, ik lan vrij regelmatig, alles wat buiten de kast hangt loopt grote kans een paat klappen te krijgen.

Brz, PSU is net te 3mm te groot :(

Een absolute eis is dat er niets aan de kast wordt beschadigt. creatief boren en zagen is dus out of the question.

Een idee is de pomp boven de originele plaats van de psu zetten.
Of anders radiator voorin en pomp er niet ver achter.
Ik ben ook m'n voeding voorin m'n case aan het bouwen (Inwin Q500), en ik heb gewoon de behuizing van mijn voeding gemod, zodat ie wel breed genoeg is.... Hier komen binnenkort (+/- 2wkn.) wel pics van.....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Ben erg benieuwd. Ik zie mezelf nog niet met een hamer de randen wat indeuken oid. :)

Verwijderd

Ik heb die kast ook,nou is mijn vraag waarom niet de radiator onderin achter de 2 fans die er zitten?

Pomp boven in voor de psu en onderin de resevoire,hoef je de psu ook niet te verplaatsen.
Pagina: 1