Toon posts:

degauss...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een TV. Er zitten in de linker onder en boven hoek, respectievelijk een groene en paarse vlekken. Er stond naast de TC altijd een grote box)
Wanneer ik dit bij een monitor(pc) zie doe ik altijd degauss. En dan is het weer over.
Is dit ook mogelijk met een TV (een handmatige degauss ofzoiets??)
Oftewel is er nog hoop voor mijn tv...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15
Hier hetzelfde probleem, schijnen demagnetiseerspoelen voor te zijn ofzow.
Ik heb overigens nog nooit een TV met Degauss gezien.
Ik denk dat het onverantwoord is degauss in een TV in te bouwen:
Als ik mn 15" monitor laat degaussen, hoor ik een zachte tik.
Als ik een 17" IIyama pak, knalt ie keihard
als ik nou een TV van 70cm pak, wat zou er dan van mn gehoor overblijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een viewsonic 21 inch.... en ik hoor een zacht tikje...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

tv een tijdje uitzetten (dus niet op standby) helpt meestal wel (wel minsten een uur of 12 oid)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij mijn 19" LG hoor ik er ook bijna niets van hoor. dus dat valt denk ik wel mee :)

Als het goed is gaan die vlekken na tijd (kan best lang duren) vanzelf weer weg. Mbv een magneet kan je ze wel proberen weg te werken, maar je kan er dan ook juist voor zorgen dat het erger wordt. :{ Beste lijkt mij om gewoon niets te doen en te wachten tot het vanzelf weggaat :)

Verwijderd

moved V&B >> AVH

Mijn Sony 73cm heeft wel degauss erop, doet hij altijd bij het opstarten. Zo hard klapt hij trouwens niet :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als ik dat op me LG flatron795ft+ doe dan zie je echt een dikke flits en het beeldscherm flippen :) en als ik het een 2de keer doe dan is er nix aan het handje.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 10 februari 2002 15:19 schreef Sinterklaas het volgende:
moved V&B >> AVH

Mijn Sony 73cm heeft wel degauss erop, doet hij altijd bij het opstarten. Zo hard klapt hij trouwens niet :)
Das wat anders hoor Sint, dat is gewoon de hoogspanning die je hoort.
En het is ee 72cm, boefje ! :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Bij mijn tv aristona / philips hoor ik altijd "zooooommmmm" en zie ik een oplichtend vervormd beeld waarna ik een normaal beeld krijg. Degauss?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Elke kleurentv heeft een degaus alleen doet ie dat vanzelf. Gewoon bij het aanzetten. Er zit een kabel (degaus ring) om de hele beelbuis heen en die doet dat en die gaat ook wel eens kapot ;)

Tijdje uitzetten en kijken of er geen apparaten en/of speakers in de buurt staan die dat veroorzaken. Een pas gekocht kastje, planken of iets dergelijks met een stalen frame kan ook vlekken veroorzaken. :) na een paar uur weer aan en hopelijk ben je het kwijt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Inderdaad, de nieuwere TV's hebben ook een Degauss.
Mijn nieuwe Sony TV, breedbeeld en 100Hz begon echter uit zich zelf een paarse gloed te geven in de linkeronderhoek na zo'n 45 min. :-(
Wanneer ik de TV dan uit zette en opnieuw aan, zowel via de powerbutton als de standby dan was het verdwenen door de degauss.

Nu is de TV weg voor reparatie (zat nog garantie op) en krijg ik een compleet nieuwe beeldbuis erin. Er was toch blijkbaar iets niet in orde met die bak. Het betrof overigens een KV-28FX60. Hopen dat het nu goed is, krijg hem over enkele dagen terug. Schijnt overigens vaker voor te komen las ik ergens op internet.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Kan je ook door de winkel ff laten doen, die hebben er apparatuur voor.

Verwijderd

ja een hamer :P, ik heb nog nooit gehoort van deguase op tv

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Toch zijn die er absoluut Egberttheone! :-)

En inderdaad er bestaan maf ogende apparaatjes waarmee je over de beeldbuis gaat en dan is de vlek verdwenen.
:)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Op zondag 10 februari 2002 22:10 schreef Egberttheone het volgende:
Volgens mij hebben veel nieuwere TV's die functie vaak wel.
M'n eigen TV van LG (CB-21Q60ET) doet duidelijk een degauss bij het inschakelen :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 10 februari 2002 22:10 schreef Egberttheone het volgende:
Nee en ik nog nooit van een Software developer met in zijn sig een site die 20.000 pop ups doet voor toveren.. tjemig.. spam :r

Maar eeuuh voor jou info het zit er wel degelijk op... :Y)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

spam ? :S vaag ik heb 1 popupje maar hoor :P, dat er op somig tvs degause zit kan wel hoor.. alleen nooit van gehoort. alleen nu dan ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je kan toch ook je pc-scherm strak tegen je tv zetten en degaussen? Volgens mij doet 'ie dan gezellig met je beeldscherm mee, maar verwijt me niks als t mis gaat :+, ik weet niet of het ook met een tv lukt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Haal eerst maar eens die speaker daar weg en zet hem een paar uur uit als het goed is moet je probleem vanzelf weggaan.
Pagina: 1