[Debian] Hoe achter Modulenamen van NIC's te komen

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Daar ben ik weer :Y)

Ik wil nu graag Debian op mijn laptop (Compaq Armada 110) zetten, daar zitten 2 NIC's in.

Windows zegt het volgende:

- Compaq WL110 PC Card (PCMCIA, 11 Mbps)
- 82557-based Integrated Ethernet with Wake on LAN (combokaart modem / utp)

Hoe kom ik er nou achter wat de modulenamen van deze NIC's zijn? Ik moet ze nml wel kunnen gebruiken onder Debian nml :)

Ik kon op de Compaq site geen modulenamen vinden :{

Alvast hartstikke bedankt!

edit: Dan moet ik zeker ook die PCMCIA adapter apart installeren, werkt dat ook met modulenamen? Het is een "Texas Instruments PCI-1410 CardBus Controller".

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Volgens mij is het een beetje proberen. Dus, als je tijdens de install bij de module sectie uitkomt, dat je ze gewoon allemaal bij langs gaat. Hij zal dan bij iedere module gelijk zeggen of het gelukt is of niet.

Succes.

:Y)

• saviour
  • Niet online
:D Dan moet het zeker wel lukken, whaha!

Verwijderd

http://fake.by-infonet.de/laptop/
Daar staat ie beschreven, de onboard zou een eepro100 zijn.

• saviour
  • Niet online
Wat behulpzaam :D

Heel erg bedankt! Maar hoe ik het begrijp is het dus niet mogelijk om te zien wat voor module je hebt mbv een programma ofzo? Dat zou wel jammer zijn.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De module namen zijn zo gekozen dat je meteen kan zien voor welk type netwerk kaart ze zijn.
Modules van je kernel staan meestal in /lib/modules. Zoek daar ff in rond om te zien welke modules er allemaal zijn.

Kijk anders eens rond in de kernel source, of de kernel configuratie. Als je zelf een kernel compiled kan je zelf aangeven welke dingen je als modules wilt hebben, of wat rechtstreeks in je kernel moet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je het echt niet kunt vinden dan werkt het volgende commando waarschijnlijk wel om uit te vinden of er support ergens in de kernel zit en zo ja waar het dan wel zit:
code:
1
grep -A 10 -B 10 -r zoekterm /usr/src/linux

Waarbij je van zoekterm iets maakt als 'ne2k', om maar eens een voorbeeld te noemen dat voor lekker veel uitvoer zal zorgen :P .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Er is het programmaatje 'discover' dat dit probeert te doen. Maar ik weet niet hoe goed het precies werkt (vergeet niet dat sommige modules in 2.4 anders heten dan in 2.2 enzo).

Verder is google altijd heel behulpzaam bij dit soort zaken :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Maar discover werkt alleen bij hardware die al in het systeem zit...overigens is kudzu net zoiets.
Google is natuurlijk wel altijd een goede manier om informatie te vinden, maar dat ligt zo voor de hand dat het eigenlijk niet eens meer genoemd zou moeten hoeven worden :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1