Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Huiskamer op een andere server hosten

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit schoot zojuist in me gedachten:

Huiskamer ergens anders hosten -> meer bandbreedte voor belangrijkere dingen op GoT -> meer potentieel om door te groeien.

Hierop kwam ik omdat ik zag hoeveel er gepost word op een dag in de HK. Mijn mening is dat de huiskamer steeds meer bandbreedte en load verbruikt, terwijl de huiskamer eigenlijk de laagste prioriteit is op GoT (IMO). Reacties graag :)

They made me do it.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Leuk idee.. maar hoe wou je dat doen :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14

Tim Schuhmacher

abasios

Als de huiskamer problemen met de load veroorzaakt zullen ze dat zelf toch ook wel constateren, lijkt mij.

Huiskamer ergens anders hosten - betaal jij dat?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 15:02 schreef Tim Schuhmacher het volgende:

Nee, want ik kom er bijna nooit (meer) :)

They made me do it.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 10 februari 2002 15:02 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Als de huiskamer problemen met de load veroorzaakt zullen ze dat zelf toch ook wel constateren, lijkt mij.

t.net heeft een eigen serverrack en word gesponsord door TrueServer :{

Hij bedoelt denk ik HK op bijv. aphrodite raggen..

Toch?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 15:04 schreef Destruction het volgende:

[..]

t.net heeft een eigen serverrack en word gesponsord door TrueServer :{

Hij bedoelt denk ik HK op bijv. aphrodite raggen..

Toch?
Idd, het liefst op de slechtste server om de belangrijkere fora op GoT niet in de weg te zitten.

They made me do it.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 15:05 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Idd, het liefst op de slechtste server om de belangrijkere fora op GoT niet in de weg te zitten.
sure, en dan wordt die "slechtste" server overbelast door de HK en kan ie zn andere taken niet meer snel genoeg uitvoeren, dus problemen!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op zondag 10 februari 2002 14:59 schreef Tom S. het volgende:
Dit schoot zojuist in me gedachten:

Huiskamer ergens anders hosten -> meer bandbreedte voor belangrijkere dingen op GoT -> meer potentieel om door te groeien.

Hierop kwam ik omdat ik zag hoeveel er gepost word op een dag in de HK. Mijn mening is dat de huiskamer steeds meer bandbreedte en load verbruikt, terwijl de huiskamer eigenlijk de laagste prioriteit is op GoT (IMO). Reacties graag :)
mjah ik zou je willen zeggen dat je id origineel is maar dat is het niet :P
ik heb me ooit in LA al onsterfelijk gamaakt met dit topic: [topic=231544/1/25]
en toen is er ook niet echt iets mee gedaan
hoewel dit iets minder rigoreus is zit je dan nog met een probleem de nummering van die topics enz
je blijft dan topics houden die op 2 servers staan en hoe geef je dan aan dat je vanaf "normaal GoT" op "Buiten gebied GoT" aan het surfen bent?
nog niet eens afgezien van het feit dat topix het niet kan

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:48

Ankh

|true

Op zondag 10 februari 2002 15:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

sure, en dan wordt die "slechtste" server overbelast door de HK en kan ie zn andere taken niet meer snel genoeg uitvoeren, dus problemen!
ik denk dat hij dus niet slechtste bedoelde.. maar degene die alleen uit zijn neus staat te vreten.. ik heb zelf geen idee of de t.net servers.. wat doen of niet.. :+ maar het is natuurlijk een idee...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Gardocki
  • Niet online
Het maakt mij eigenlijk niet uit op welke server de HK word gehost, als het maar niet de gewone fora op GoT in de weg loopt.

They made me do it.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:30 ]

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 17:51 schreef hdd het volgende:

[..]

En welke server :? :z
Op zondag 10 februari 2002 16:38 schreef Tom S. het volgende:
Het maakt mij eigenlijk niet uit op welke server de HK word gehost, als het maar niet de gewone fora op GoT in de weg loopt.
Do I make myself clear :? ;)

They made me do it.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:11

Snow_King

Konijn is stoer!

Jep maar ik vind GoT nog steeds snel genoeg gaan!

Verwijderd

Soms klapt mysql er uit maar dat is toch snel opgelost dus ik zie geen nood :)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 10 februari 2002 18:19 schreef Tuxus het volgende:
Soms klapt mysql er uit maar dat is toch snel opgelost dus ik zie geen nood :)
Volgens mij kan het ook helemaal niet. :)

Je kunt toch niet een los subforum op een andere server raggen :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het probleem is niet de bandbreedte maar de belasting van MySql, je kan een DB wel splitten maar dan moet je ook weer gaan synchroniseren etc. Kortom niet echt handig.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:30 ]

• MikeN
  • Laatst online: 30-11 10:39
* MikeN bied aan: Een pentium 120 met MySQL 4.0 met InnoDB :P

FF serieus: Dit is met het huidige forum niet mogelijk en met het toekomstige ook niet :P
We zouden ipv dit wel de huiskamer link kunnen veranderen in een link naar FOK! :P

• Gardocki
  • Niet online
.
Op zondag 10 februari 2002 18:21 schreef Destruction het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook helemaal niet. :)

Je kunt toch niet een los subforum op een andere server raggen :?
Op zich kan je dan toch overnieuw beginnen met de HK? En dan de huiskamer niet meer in de huidige database neerzetten, maar verwijzen naar een andere database (op een andere server), terwijl de lay-out enzo hetzelfde blijft. De huidige database van posts in de HK is niet echt interessant, dus die kunnen IMO wel verloren gaan

They made me do it.

• MikeN
  • Laatst online: 30-11 10:39
Waarom zie ik het probleem niet? De HK valt volgens mij wel mee mbt load enzo. MySQL gaat toch wel op z'n bek, dus of die HK er nu is of niet, dat is niet zo'n probleem. Als MySQL draait, dan werkt het toch goed, dus zorgt de HK niet voor vertraging.

Verwijderd

en move SG -> HK gebeurt dan hoe?

iets van de ene DB naar de andere DB verhuizen...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 10 februari 2002 19:41 schreef BBL the 2nd het volgende:

That's my point.

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:41 schreef BBL the 2nd het volgende:

Voortaan niet meer moven, maar gewoon dichtgooien met de mededeling dat je het in HK moet posten.

They made me do it.

Verwijderd

Sjonge jonge, er komt er ook 1 die de HK niet meer boeiend vind en nu gaat ie direct lopen blaten dat mensen die de HK nog wel interesting vinden maar genoegen moeten nemen met een brakke HK... Pleaze zeg |:(

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 20:05 schreef Fallen Angel het volgende:
Sjonge jonge, er komt er ook 1 die de HK niet meer boeiend vind en nu gaat ie direct lopen blaten dat mensen die de HK nog wel interesting vinden maar genoegen moeten nemen met een brakke HK... Pleaze zeg |:(
Eigenlijk is de bedoeling dat GoT EN de HK sneller gaan lopen, omdat ze dan onafhankelijk van elkaar draaien. Ik gun niemand een brak HK, maar ook niemand een brak GoT (zonder HK). Als de server niet meer HK hoeft te hosten dan kan GoT meer hits aan, dus kan GoT doorgroeien.

Maar ik snap wel wat jullie bedoelen. NU is het nog niet van toepassing, maar de pageviews op GoT blijft groeien. Dus kan je beter in de toekomst gaan denken.

edit: de modjes vinden volgens mij dit onzin, want niemand van de crew heeft nog gereageerd ;( ;)

They made me do it.

Verwijderd

Oke thanx, nu weet ik waar je het over hebt :) Ik als Die hard HK visitor wil toch wel graag dat de HK lekker blijft draaien, maar natuurlijk nooit ten koste van heel GoT (duh). Omdat ergens anders voorgesteld werd om de HK dan maar op de brakste server te hosten... naja goed, k heb weereens de helft gelezen.

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 20:59 schreef Fallen Angel het volgende:
Oke thanx, nu weet ik waar je het over hebt :) Ik als Die hard HK visitor wil toch wel graag dat de HK lekker blijft draaien, maar natuurlijk nooit ten koste van heel GoT (duh). Omdat ergens anders voorgesteld werd om de HK dan maar op de brakste server te hosten... naja goed, k heb weereens de helft gelezen.
Gelukkig :) Want ik weet hoe leuk kan zijn in HK, daarom heb ik, geloof ik, nog steeds "HK meubel" oid in mijn notes staan :P

They made me do it.

Pagina: 1