Toon posts:

ADSL delen met 1 andere pc over netwerk probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een ADSL usb modem en draai zelf WinXp , nu wil ik dat mijn zusje hier ook gebruik kan maken, zij draait win 98, ik heb in Xp opgegeven dat andere pcs gebruik kunnen maken van internet verbinding, en de ips ingesteld.

Ook een netwerk diskette gemaakt en die op de win98 uitgevoerd, maar ze krijgt geen internetverbining , de LAN verbinding is voor de rest ok, ik kan haar pc zien en zij de mijne(in netwerkomgeving), kan iemand mij helpen ?

Verwijderd

Heb je op de Windows 98 pc wel DNS en Gateway ingevuld ? Gateway is het ip-adres van de server [192.xxx] en DNS krijg jij van de provider.

Op de Winxp moet je even via Start => Uitvoeren => CMD => ipconfig /all intypen.
Vervolgens moet je het DNS adres even opzoeken, en deze moet dus ingevuld worden op de Win98 pc.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

BTW. sorry voor de topic. ik had eerst beter moeten zoeken, en volgens mij staat ie verkeerd 8-)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:03 schreef cONEction het volgende:
bedankt voor je reactie.

BTW. sorry voor de topic. ik had eerst beter moeten zoeken, en volgens mij staat ie verkeerd 8-)
Het topic staat idd verkeerd, maar het is al gemeld. :)
Maar is het probleem nu opgelost ?, zou wel cool zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee, waar moet ik die dns enzo precies invoeren ? bij netwerk instellingen? en wat moet ik als hostnaam opgeven?

ik heb als host xs4all ,de dns nummers en gateway opgegeven, maar krijg nog geen verbinding ;(

Verwijderd

www.analogx.com
Daar de proxy downloaden, installeren. Proxy opgeven in internet explorer, klaar.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:34 schreef cONEction het volgende:
nee, waar moet ik die dns enzo precies invoeren ? bij netwerk instellingen? en wat moet ik als hostnaam opgeven?

ik heb als host xs4all ,de dns nummers en gateway opgegeven, maar krijg nog geen verbinding ;(
Idd bij netwerkinstellingen, even eigenschappen TCP/IP doen. Vervolgens moet je het tabblad DNS hebben.

Hostnaam: <naam van de server>
Domein: <naam van de werkgroep>

Maar het maakt niet mega veel uit als je hier iets anders invoert, het gaat vooral om de DNS nummers.
En Gateway dus het ip van de server, je hebt dus ADSL ?

Ik weet niet hoe je het delen hebt aangezet maar je moet even Eigenschappen doen bij het inbel icon die je gebruikt voor Mxstream. Vervolgens heb je daar een tabblad Delen en daar moet je het delen aanzetten bij de netwerkkaart die je gebruikt voor je intern netwerk [192.xxx]

Misschien een beetje onduidelijk uitgelegd, dit komt omdat ik Windows 2000 heb en geen XP.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
>> [forum=19].

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 15:36 schreef SICKFUCK het volgende:
www.analogx.com
Daar de proxy downloaden, installeren. Proxy opgeven in internet explorer, klaar.
DAMN, echt een gouden tip :9 thnx, alles werkt met die ProXy!

Garfield, jij ook bedankt voor de moeite :Y)
Pagina: 1