Toon posts:

[coax -> optisch]Kan dit:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een aantal 50 Mbit glasvezel trancievers liggen. als ik daar het TX - blokje (ODL50 series II TX 1261AAB 13890) uithaal en op de coax aansluiting aansluit. Kan dat of is het signaal verschillend tussen optisch en coax.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh, ja redelijk :P. Coax is een 'echt' signaal en optisch is een lichtsignaal :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:46 schreef JvS het volgende:
Eh, ja redelijk :P. Coax is een 'echt' signaal en optisch is een lichtsignaal :o.
Maar is het soort signaal bij optisch het zelfde ald die van de coax aansluiting van bijv een sblive. Dus de 10100111100110

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, alleen is dat in een coaxkabel +2V, +2V, +2V, -2V, -2V, +2V etc en in een optische kabel lampje aan lampje uit lampje aan lampja aan etc :P.

Optische draadjes geleiden geen stroom en coaxkabels laten geen licht door. :P

Je zou het dus moeten omvormen :), dat _kan_ maar is een beetje lastig. Bij conrad hebben ze daar wel leuke schema'tjes voor en bij RAF hadden ze daar een paar jaar geleden een fostex kastje voor, maar die kostte toen iets van €80 :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hsikkes/blaat.JPG

complete module voor ontvangen en zenden , moet er alleen dus voor zorgen dat ik van dat 2v signaal een 5v signaal maak.