Geen beeld: moederbord stuk??

Pagina: 1
Acties:

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Ik heb een nogal vaag probleem.

Gisteren deed mijn PC het nog "perfect".

Toen ging ik aan de slag met het in elkaar zetten en installeren van mijn server. Daarom sloot ik mijn monitor aan op deze p166 (waar ik dit nu op zit te typen). Geen probleem.

Maar: toen ik de monitor weer loskoppelde van de server om mijn workstation aan te zetten, gaf die opeens geen beeld meer :'(.

De PC gaat gewoon aan, alles gaat draaien, maar op een of andere manier komt er geen spanning op de monitor. Het ledje blijft heel even branden, en gaat daarna weer gewoon knipperen.

Ik heb al een paar keer de videokaart eruit gehaald (en er weer in), dat had geen effect.

Aan de monitor (Samsung Syncmaster 750s) ligt het niet, want op m'n p166 doet ie t ook gewoon.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, en toen heb ik van alles geprobeerd, andere videokaart, andere monitor, dat had toen allemaal geen effect.
Op een of andere wonderbaarlijke manier deed ie t toen "opeens" weer.

Uit dit alles ben ik geneigd om te zeggen dat er iets kapot dan wel heel gammel aan mijn moederbord (MSI K7t turbo2) is.

Klopt dit?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Hoor je nog piepjes als je je pc aanzet?
Zoja, hoe?veel

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bios reset?

Tweakers Discord

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

idd ff bios reset doen

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef Azrael het volgende:
Ik heb een nogal vaag probleem.

Gisteren deed mijn PC het nog "perfect".

Toen ging ik aan de slag met het in elkaar zetten en installeren van mijn server. Daarom sloot ik mijn monitor aan op deze p166 (waar ik dit nu op zit te typen). Geen probleem.

Maar: toen ik de monitor weer loskoppelde van de server om mijn workstation aan te zetten, gaf die opeens geen beeld meer :'(.

De PC gaat gewoon aan, alles gaat draaien, maar op een of andere manier komt er geen spanning op de monitor. Het ledje blijft heel even branden, en gaat daarna weer gewoon knipperen.

Ik heb al een paar keer de videokaart eruit gehaald (en er weer in), dat had geen effect.

Aan de monitor (Samsung Syncmaster 750s) ligt het niet, want op m'n p166 doet ie t ook gewoon.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, en toen heb ik van alles geprobeerd, andere videokaart, andere monitor, dat had toen allemaal geen effect.
Op een of andere wonderbaarlijke manier deed ie t toen "opeens" weer.

Uit dit alles ben ik geneigd om te zeggen dat er iets kapot dan wel heel gammel aan mijn moederbord (MSI K7t turbo2) is.

Klopt dit?
Ik denk dat je niet de enige bent, want ik heb een MSI K7TPro moederbord en hij had de gewoonte om elke 2 maanden even dood te gaan. De pc gaat aan, maar boot niet. Geen beeld etc. Geen piepjes. Dan denk je dus: handig die LED-jes erop. FF kijken wat er loos is, maar die lichtjes zeggen steeds wat anders als ik hem opnieuw aandoe. Dan is het RAM defect, dan is de proc defect, ga zo maar door. Ik ga dan maar alles ff los halen en weer vast doen, 10x boos worden, hopen, en dan doet ie het weer. Ik heb het nu voor de 5e keer gehad. En nu komt het: altijd als ik een spel aan het spelen was. In Windows gaat ie nooit dood. Altijd in een spel. Heel raar, mijn VGAkaart is niet overclockt ofzo. De garantie is net verlopen van mijn pc maar het mobo schijnt nog 1 jaar garantie te hebben. Als ik hem weer wegbreng dan ben ik mijn pc 3.5 weken kwijt, want dan sturen ze het mobo op. Dus ik wacht nog ff en speel maar geen games meer..... Iemand een ID? :?

• Azrael
Bij mij is het dus niet "gebeurt" ofzo, na een vastloper o.i.d.

Bij het opstarten geeft ie helemaal geen piepjes, maar ik zal als ik weer thuis ben straks even een biosreset proberen.

"Leuk" (....) om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem...

(damn, denk je eindelijk van je mobo problemen af te zijn nadat je je brakke Jetway de deur uitgooit....)

• Azrael
ik zal nog even vertellen hoe ik het opgelost heb :):

bios reset hielp niet, dus ik ging pci kaarten eruit halen, en maar proberen en zo, hielp ook niet echt, en wat bleek nou, als ik wat op het batterijtje duwde deed ie t de ene keer weer wel en de andere keer niet.

Toen heb ik het batterijtje er maar helemaal uit gehaald, wat schoongeveegd enzo, en er weer goed ingedrukt, en wat blijkt: hij doet het weer gewoon!

raadselachtig.... (of het batterijtje zit er standaard gewoon niet goed in..)

Verwijderd

Het zal vast wel niet maar heb je toevallig de monitor losgekopeld toen je pc nog aan stond?

Dit heb ik ook een keer gedaan bij mijn p100 maar daarna deed mijn videokaart het niet meer.

oeps laatste niet gelezen |:(

• Azrael
Op maandag 11 februari 2002 14:13 schreef Hellsgate het volgende:
Het zal vast wel niet maar heb je toevallig de monitor losgekopeld toen je pc nog aan stond?

Dit heb ik ook een keer gedaan bij mijn p100 maar daarna deed mijn videokaart het niet meer.

oeps laatste niet gelezen |:(
maakt niet uit ;)

van m'n workstation heb de stekker er niet uitgetrokken terwijl ie aan staat, van m'n server wel, en hij doet het nog steeds prima :)

Hoezo, is dat niet goed dan ofzo?
Pagina: 1