Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

waarom niks over FTP in FAQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben best wel een newbie in FTP en zo, dus ik dacht laat ik eens kijken wat er over in de FAQ staat, maar er stond helemaal niks! Waarom wordt er in de FAQ niks over FTP vermeld? Of ben ik misschien gewoon wel heel dom of zo?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh, hier op tweakers.net gaan we van een zekere basis kennis "computeren en internetten" uit...

FTP gebruik lijkt me daaronder te vallen.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor een info over FTP je wil, veel basic dingen kun je redelijk eenvoudig met bijvoorbeeld google vinden. Of bedoel je meer het soort vragen of GoT ook een ftp heeft? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Internet voor Dummies is misschien een optie? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:17 schreef Renegade het volgende:
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor een info over FTP je wil, veel basic dingen kun je redelijk eenvoudig met bijvoorbeeld google vinden. Of bedoel je meer het soort vragen of GoT ook een ftp heeft? :)
nee dat bedoel ik niet :)
ik bedoel eigenlijk gewoon hoe het werkt en zo, en welke progjes je ervoor kunt gebruiken en zo

Verwijderd

Zolang je een grafische client gebruikt en niet in de weer bent met uitgebreide firewalls, lijkt me erg weinig te vertellen over FTP.

Zoals ACM al zegt, wordt er van de (GoT-)doelgroep verwacht dat er al enige basiskennis over dat soort onderwerpen aanwezig is.

• Renegade

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 10 februari 2002 14:17 schreef Renegade het volgende:
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor een info over FTP je wil, veel basic dingen kun je redelijk eenvoudig met bijvoorbeeld google vinden.
Sja, "ftp-en" is dus TE basic voor een faq.

En "het ftp protocol" kan je beter uit de RFC's en beschrijvingen op het internet lezen, dat is weer veel te complex voor de faq.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het gevoel dat jullie mij zitten te stangen hoor |:(

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:19 schreef firstwollie het volgende:

[..]

nee dat bedoel ik niet :)
ik bedoel eigenlijk gewoon hoe het werkt en zo, en welke progjes je ervoor kunt gebruiken en zo
Meen je dat nou serieus?

Je weet hoe zoekmachines werken? Hoe de search hier op GoT werkt? Waar je shareware sites kunt vinden op internet?
Dat je browser ook meteen een ftp-client is?

• IceStorm
  • Laatst online: 30-11 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

FTP is met een normale client niet anders dan HTTP? En dat kun je wel al :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef nelske het volgende:

Je weet hoe zoekmachines werken? Hoe de search hier op GoT werkt? Waar je ahreware sites kunt vinden op internet?
Dat je browser ook meteen een ftp-client is?
ja dat weet ik |:(

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:21 schreef firstwollie het volgende:

[..]

ja dat weet ik
Wat wil je dan nu nog in de FAQ gezet hebben daarover?

• Renegade
Op zondag 10 februari 2002 14:20 schreef firstwollie het volgende:
nu heb ik het gevoel dat jullie mij zitten te stangen hoor |:(
Dat is niet de bedoeling (je stangen), maar de basis handelingen die je kunt doen zijn niet zo moeilijk, en redelijk gemakkelijk te vinden met een zoekmachine. Wil je bijvoorbeeld weten hoe FTP is opgebouwd (in depth info), dan is die informatie weer net iets te specifiek om die hier te plaatsen.

Waarom vat ik nogmaals samen wat ACM eigenlijk al zegt :? :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp het, wat ik bedoel zal wel iets te spicifiek zijn, maar bedankt in ieder geval. ik ga weer verder met leren (natuurkunde)(lekker off-topic trouwens)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:25 schreef firstwollie het volgende:
ik begrijp het, wat ik bedoel zal wel iets te spicifiek zijn, maar bedankt in ieder geval. ik ga weer verder met leren (natuurkunde)(lekker off-topic trouwens)
Dan herhaal ik mijn vraag nog maar een keer, aangezien jij bij mijn vragen het nodig vond om de |:( smilie te gebruiken.

Als je bekend bent met alle dingen die ik opnoemde, wat zou je dan nog graag in de FAQ daarover opgenomen willen zien :?

• JvS
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 10 februari 2002 14:27 schreef nelske het volgende:

[..]

Dan herhaal ik mijn vraag nog maar een keer, aangezien jij bij mijn vragen het nodig vond om de |:( smilie te gebruiken.

Als je bekend bent met alle dingen die ik opnoemde, wat zou je dan nog graag in de FAQ daarover opgenomen willen zien :?
moah, je zou aan een "waarom connect-ie niet" kunnen denken, maar dat ligt dan aan instellingen of aan een firewall ofzo. Dat sommige ftp's andere poorten hebben enzo, maar het is inderdaad allemaal vrij basic. Meestal heb ik meer moeite met het uitvogelen van het programma zelf, dan met ftp uberhaupt.

Ik wist toen ik op GoT kwam trouwens duidelijk meer van hardware dan van FTP's :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• IceStorm
  • Laatst online: 30-11 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 10 februari 2002 14:34 schreef JvS het volgende:
Ik wist toen ik op GoT kwam trouwens duidelijk meer van hardware dan van FTP's :P.
Oei, jou kennis over FTP moest dan wel HEEEL belabberd zijn >:) :+
Pagina: 1