[Red Hat] CD 2 can not be mounted?????

Pagina: 1
Acties:

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag van plan om wat met Linux Red Hat te gaan klooien, 'k heb nog nooit met linux gewerkt dus volledig newbie wat dat betreft.
Maar nou was ik dus Red Hat aan het installen, ging allemaal soepeltjes, totdat ik cd 2 erin moest stoppen, toen kreeg ik dus de melding: CD 2 could not be mounted.

Ik heb de iso's gewoon van de ftp van Red Hat af getrokken en gewoon zo op cd gefikt.

Heb ik iets fout gedaan of ben ik nou kippig???? :)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je op alt+F3 drukt (eventueel ctrl+alt+F3), wat voor output krijg je dan? Het kan ook zijn dat de output op een andere terminal zit, dan moet je even F2 of iets dergelijks proberen. Met alt+F1 kom je weer terug in het installatiescherm. Je zou ook een keer in de shell die RedHat volgens mij bij de installatie ook heeft (onder alt+F2 als ik me niet vergis) het commando 'dmesg | grep hd' kunnen draaien, dat levert ook nog wel eens informatie op, al denk ik niet dat het aan je cdrom-speler ligt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
mmm lukt niet echt :(

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Maybe dat het toch aan de cd-rom speler ligt, het is namelijk een vrij oud systeempje (P133Mhz 96Mb ramm 1,6 Gb). Er zat altijd een 16x drive in, die heb ik eruit gehaald en er een 52x van Aopen ingezet, kan dat het probleem zijn???
Of zou CD 1 het dan ook niet doen??? :?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Bedoel je met 'lukt niet echt' dat je niet op een andere console komt? Of dat er geen output staat? Of dat je geen shell krijgt? Overigens zou het vreemd zijn (wel in theorie mogelijk, maar erg vreemd) als het aan de cd-speler lag, aangezien hij de eerste CD wel las. Maar om er echt iets over te kunnen zeggen zal er toch echt een foutmelding nodig zijn die meer zegt dan dat het niet kan :7 ...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is de cd gewoon mislukt?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
md5 checksum gedaan van die 2e cd?

But I thought YOU did the backups...

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
'k ga tis proberen met een andere cd.........

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 15:42 schreef Insanergy het volgende:
md5 checksum gedaan van die 2e cd?
Ik mag aannemen dat als ik die iso's van de ftp van Red Hat haal, dat ik ze dan zo in een keer op cd kan fikken en compleet kan gebruiken, of zie ik dat verkeerd???? :?

• Insanergy
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb zelf eens heel lang zitten puzzelen waarom een installatie niet goed ging...
Bleek dat de iso's niet goed waren... (andere checksum)
Nu check ik altijd ff de checksum als ik een iso download, kan een hoop tijd schelen.. :)

But I thought YOU did the backups...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je ze maar eerst even op hun md5 controleert en ze wel als ISO en niet als file brandt dan moet dat gewoon kunnen ja...

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Als je toch weer opnieuw download is NLUUG als FTP wel aan te bevelen

ftp://ftp.nluug.nl/site/ftp.redhat.com

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Ik heb ze natuurlijk wel gewoon als ISO gebrand, dus niet als file.

Maar hoe doe ik zo'n md5 controle, heb ik namelijk nog geen ervaring mee. Daarin ben ik nog een n :? :? b

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
op die ftp die jullie me aanraden staat ook zo'n bestand md5sum, deze heb ik gelooid.

Hoe doe ik dat precies???

Verwijderd

Onder unix:
code:
1
md5sum <file>

;)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 10 februari 2002 23:56 schreef beelzebubu het volgende:
Onder unix:
code:
1
md5sum <file>

;)
U is gemeen :+

Provision : Hier staat de uitleg die je zoekt..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Tot zo ver, hartelijk bedankt allemaal :)

Verwijderd

hmm die uitleg van MD5sum had ik ook nog niet gehad :)

OT: Provision, je javascript voor 'niet te kopieren' is _veel_ te makkelijk te omzeilen ;)

Verwijderd

Kan ook zijn dat het CD een beetje vuil is. (vaak mijn probleem... eten en installeren tegelijkertijd = niet een goed idee) Die wat ouderer CD-Roms zijn er heel gevoelig hiervoor (ik draai een 486 als firewall en Suse 6.1 oop een i386 naast mijn meer modern AMD Athlon Thunderbird/ASUS Moederbord/256Mb bak met Suse 7.2 daarop geinstalleerd).

Trouwens, als je een netwerk verbinding hebt, kan je gerust alles installeren via FTP zonder om enige CD to gebruiken (je hebt dan alleen je bootdisk nodig). *D

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:43 schreef MissJo het volgende:
Kan ook zijn dat het CD een beetje vuil is. (vaak mijn probleem... eten en installeren tegelijkertijd = niet een goed idee) Die wat ouderer CD-Roms zijn er heel gevoelig hiervoor (ik draai een 486 als firewall en Suse 6.1 oop een i386 naast mijn meer modern AMD Athlon Thunderbird/ASUS Moederbord/256Mb bak met Suse 7.2 daarop geinstalleerd).

Trouwens, als je een netwerk verbinding hebt, kan je gerust alles installeren via FTP zonder om enige CD to gebruiken (je hebt dan alleen je bootdisk nodig). *D
VERTEL!!! VERTEL!!!!

Ik had gehoord dat dat alleen met debian kon, maar als het met Red Hat ook kan zou ik graag willen weten hoe ik dat doe!!!!

BVD :7

PS: Ik weet ook wel dat mn scriptjes makkelijk te omzeilen zijn. Tis voor beginners gemaakt. ;)

Pagina: 1