Toon posts:

workstation/server prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff een vraaggie.

presteert een workstation/server nou echt beter als een normale pc, of presteert zo'n ding slechter in games enzo.Daar gaat het mij het meest om.

Stel je heb een workstation met:
AMD Athlon MP 1900+ (2x, dual processor)
ASUS A7V266-D (dual processor 66mHz/32/64 bit PCI)
4 GB DDR RAM
nVidia Quadro2 DCC of een GeForce 4 Ti 4600(weet niet welke beter presteert in games)

Zou deze dan beter presteren als een normale PC met een AMD Athlon XP 2000+ en het maximale 1,5 GB DDR RAM en een GeForce 4 Ti 4600.

Ik zou dit heel graag willen wete, en als je een site weet waar vergelijkingen enzo te vinden zijn zou ik die ook graag wete natuurlijk

mzzls
Mark

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Ik denk dat het bij spelletjes in jouw geval weinig uitmaakt. Spelletjes zijn er meestal niet opgemaakt om van meerdere processoren gebruik te maken...
Daarnaast denk ik dat 4GB DDR ram wel een beetje erg overdreven is voor een spelletjes computer. Je kan er wel enorm veel ram instoppen, maar de daar gaat het niet steeds sneller van.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

workstation die je vergelijkt met een normale pc?
wat versta jij onder een normale pc dan? |:(
juist workstation.

en wat jij zegt is niet geheel waar, servers worden gewoon gebouwd met kleine videokaarten erin, want hun taak is niet allerlei mooie shit op het beeldscherm te toveren (9 vd 10 keer zit er nieteens een beeldscherm op een server.)

dus een workstation is veel beter in spelletjes draaien dan een server (met het oog op de grafische dingen)

terwijl een server weer heel goed is in het hosten van spellen. ff iets duidelijker zijn aub.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal ff wat duidelijker zijn. Ik vergelijk dus een normale thuiscomputer(wel optimaal voor spelletjes enzo maar niet getweaked ofzo, dus gewoon snelste wat er is snappie) met een proffesioneel werkstation(dus voor proffesionele 3d animators ofzo)

maar stel dus dat je spelletje(quake3!!!!!) ervoor geoptimaliseerd is (en je OS ook natuurlijk, ik draai zelf Win XP Pro en dat ondersteund multiprocessor)is er dan een groot verschil in performance???

En stel dat ik dus op dat werkstation vooral spelletjes enzo wil spele, kan ik dan beter die Quadro kope??? of toch voor de GeForce4 Ti 4600 gaan?!?!?!?!

mzzls
Mark

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als de spellen ervoor geoptimaliseerd zijn is het sneller ja
maar dat zijn ze dus niet

Tweakers Discord

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
Dual Athlons presteren over het algemeen slechter in games dan een single Athlon. Ook zijn de KT266A en SiS745 chipsets sneller dan de 760MP. Een GeForce4 Ti 4600 zal ook sneller gamen dan een Quadro2.

Een workstation is een doos die is bedoeld om op te werken (meestal grafisch of industrieel ontwerp, of programmeerwerk). De hardware is hier op dus afgestemd. Dat is ook meteen het enige verschil met een 'normale pc'. Zo'n normale pc kan op bepaalde fronten best wel sneller zijn dan een workstation, ook al heeft het workstation zwaardere/duurdere hardware.
Pagina: 1