Toon posts:

3d max; group resizen; hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een schuurtje aan het maken in max, nu bouw ik de wanden op uit planken, nu heb ik een wand gekopierd [bestaande uit 13 planken] nu wil ik de lengte van de planken van 40 naar 9 , hoe doe ik dat [ik heb van de 13 planken die een wand vormen een group gemaakt]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kun je niet gewoon non-uniform scalen?

specs

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

Rechtermuisknop op de resize tool. Daar kun je de maten in typen.

Je hebt 1 plank gemaakt neem ik aan en die 13x gekopieerd? Hoe? als copy, instance of reference.
Als je reference kiest en je wijzigt de orginele plank (dus eerst ungroup) dan worden alle 12 andere planken ook gewijzigd.

edit:
hier heb ik btw. zelf ook een probleempje mee, en ik ben blij met gradiool zijn opm
kun je niet gewoon non-uniform scalen?
Dit heb ik eens gedaan met een group. 6 boxen elk met height = 200 bv. Toen heb ik de group gescaled. Ik zie duidelijk dat ze hoger zijn, maar wanneer ik de boxen ungroup en dat van 1 box de maten bekijk, staat er nog height = 200 bij de modify tab rechts. Klopt dat? Waar kan ik anders de nieuwe maten van mijn box achterhalen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
das dus een beetje gaar aan max, dat hij na scalen niet de maten aanpast. maak een box van 200, rek hem uit en hij is nog steeds 200. Voor projecten waar de maten belangrijk zijn is het niet aan te raden. Maarja voor een schuurtje...

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:22 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Rechtermuisknop op de resize tool. Daar kun je de maten in typen.

Je hebt 1 plank gemaakt neem ik aan en die 13x gekopieerd? Hoe? als copy, instance of reference.
Als je reference kiest en je wijzigt de orginele plank (dus eerst ungroup) dan worden alle 12 andere planken ook gewijzigd.

edit:
hier heb ik btw. zelf ook een probleempje mee, en ik ben blij met gradiool zijn opm
[..]

Dit heb ik eens gedaan met een group. 6 boxen elk met height = 200 bv. Toen heb ik de group gescaled. Ik zie duidelijk dat ze hoger zijn, maar wanneer ik de boxen ungroup en dat van 1 box de maten bekijk, staat er nog height = 200 bij de modify tab rechts. Klopt dat? Waar kan ik anders de nieuwe maten van mijn box achterhalen?
ik heb ze als copy gecloned, het is me gelukt maar wel lastig dat de absolute transform wel in % gaat, gelukkig dat het van 12 naar 9 moest dus 75% zo uit het hoofd

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op zondag 10 februari 2002 14:31 schreef gladiool het volgende:
das dus een beetje gaar aan max, dat hij na scalen niet de maten aanpast. maak een box van 200, rek hem uit en hij is nog steeds 200. Voor projecten waar de maten belangrijk zijn is het niet aan te raden. Maarja voor een schuurtje...
Natuurlijk kan dat niet. De maten van de box zijn parameters van de mesh zelf, net als de parameters van een modifier, de scale is een externe parameter die helemaal los staat van de modifiers.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

ik was dit aan het typen: 'maar is er wel een manier om de nieuwe maten te achterhalen?'

en toen kreeg ik een brainwave ( |:( dom dat ik er nooit aan gedacht had), maar rechtermuisknop op het object en dat properties. Daar staan de maten.
edit: argh nee dat zijn ook de oude maten..

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op zondag 10 februari 2002 17:22 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ik was dit aan het typen: 'maar is er wel een manier om de nieuwe maten te achterhalen?'

en toen kreeg ik een brainwave ( |:( dom dat ik er nooit aan gedacht had), maar rechtermuisknop op het object en dat properties. Daar staan de maten.
edit: argh nee dat zijn ook de oude maten..
Ja hoor, je kunt een taper gebruiken. Dit is een helper die de afstand tussen zijn begin- en eindpunt meet en aangeeft.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1