Waarom heb ik die "Time Outs" ?

Pagina: 1
Acties:

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025
Ik weet niet of dat het goeie woord er voor is, maar ik heb een Rockwell 56K6 modem. Maar nu heb ik de laatste tijd (?) steeds last van, dat mijn modem niets doet terwijl ik wel een commando heb gegeven om te zoeken. Dus ik zit vaak voor niets te wachten :( Is daar wat aan te doen? (Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje begrijpen...) :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Ligt (90%van de gevallen) aan de provider.... is vrij weinig aan te doen..... (ik neem aan dat je bij tmfweb zit) ik zou een andere provider zoeken

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 22:12
Het ligt denk ik niet echt aan de provider.

/me zit bij @home en heb er eigenlijk ook (bijna) dagelijks last van. Is meestal bij hottmail, maar toch :(

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20
Heb ik ook. Chello.
dacht dat het aan m'n proxy lag, maar blijkbaar niet, las ook al soortgelijke klachten over chello :-(

• AIKANE
Ik zit bij Demon internet, en die staan toch bekend om niet echt traag te zijn! Ik zal de (gratis) helpdesk us bellen... :)

• Hoyden
  • Laatst online: 17:04
DAAR heb ik OOK last van.

Ik heb thuis 2 pc's met elke een ander modem, 1 intern 56k/v90 en een externe 56k/v90 en ze hebben er allebei last van.

Zelfs op m'n werk heb ik ook zo'n 56k externe en ook DAAR heb ik er last van.

Laptop heeft er ook last van..

Heb al eens andere providers geprobeerd en dat maakt niks uit!!

Dikke shit dus :(

• AIKANE
Moeten we er dan maar mee leren leven?? Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/cwm/crying.gif

Verwijderd

Wat voor time outs hebben we het hier over? Gaat het om een specifieke applicatie, of gebeurt het met allerlei applicaties?

Je kunt het volgende doen om wat dingen te analyseren:
1) open een DOS venster en
a) ping de server waarnaar je probeert te connecten door ping [servernaam of IP] te typen, en ping daarna de webserver van je provider. Vergelijk de response tijden. Als het verschil erg groot is, dan ligt het probleem waarschijnlijk niet in je connectie naar je internet provider maar verderop.
b) doe een traceroute naar de server waarnaar je probeert te connected door tracert [servernaam of IP] te typen. Kijk waar je hele hoge tijden (of een *) in een hop hebt, daar ligt je probleem.

Ik hoop dat je in ieder geval zo iets meer deskundig kunt nagaan waar het probleem ligt. Succes :)

• AIKANE
Te gek, dank MrX, ik zal het een keer proberen!

• Hoyden
  • Laatst online: 17:04
Het maakt niet uit waar naar toe.

Je hebt gewoon elke zoveel tijd een soort lag=time-out.

Het duurt gewoon ff (doet ff niets) en daarna gaat die weer vrolijk verder met up- en download.

T'is gewoon erg irritant en ik kan idd haast niet de enige zijn, zoals nu ook blijkt..

Ik heb al eens diverse tweaks geprobeerd, maar dat helpt ook niet :( :(..

Wat ik dus ook vaag vindt, is dat het niet op 1 pc gebeurd, maar overal waar ik internet..

• AIKANE
Stralen wij iets uit ofzo... Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/cwm/circle.gif

Verwijderd

Overigens, wat ook nog weleens gebeurt is dat je eerste nameserver plat is. Als die niet in X (30?) seconden reageert, schakelt je machine over naar je tweede nameserver. Als die eerste NS vaak plat is kost dat je dus wel bij name aanvraag zoveel seconden.

Kijk voor de IP nummers van je name servers in je TCP/IP instellingen, controleer eens of ze 'down' zijn als alles zo traag gaat. Als dat zo is moet je eens een andere volgorde proberen.

I hoop dat dat helpt. Enjoy :)
Pagina: 1