Toon posts:

Review(s) van stille CPU koelers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ello,

Als ik zoek naar reviews/roundups van CPU koelers gaat het bijna altijd over halve straaljagers OF er wordt niets gezegd over de geluidproductie.

Ik zoek namelijk een super stille koeler (dus echt fluisterstil) die toch goed koelt. Ik heb het nu effe quick en dirty opgelost door een Coolermaster heatsink te voorzien van een 60x60x25 Delta-MP fan op 9V (bijna geruisloos, draait nog maar 3300 toertjes).

Verder heb ik een volstrekt geruisloze 120x120x38 fan direct achter de CPU's die warme lucht naar buiten trekt en m'n Enermax voeding heb ik gemod door de 92mm fan uit te zetten en 80mm fan langzamer (1400rpm) te laten draaien (die hoeft alleen de warmte van de voeding te verwijderen, de rest doet de 12cm fan)

Overclocken doe ik niet aan (dual XP 1466mhz is rap zat), ik wil stilte :z :z :z

Dus... weet iemand een URL'letje met een test van (ook) stille HSF oplossingen of gewoon uit eigen ervaring wat een goede stille cooler is?

Alvast bedankt,
SaintNightmare

Verwijderd

Gaap

Verwijderd

*kuch* noisecontrol silverado *kuch*

Voor revieuws try google

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zoekt en gij zult vinden :O

iStockphoto

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zondag 10 februari 2002 14:24 schreef Niekosss het volgende:
*kuch* noisecontrol silverado *kuch*

Voor revieuws try google
Past dat wel op een dual bord? Die dingen zijn toch hartstikke groot?

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
Vriend van mij had dat ding op z'n XP gezet (XP 1600+) ennuh die werd toch aardig heet .. kan dat ding wel op de nieuwe XP's ?

Verwijderd

(vieze gedachte)

2x Delta HP 8000 :o

(/vieze gedachte)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:38 schreef SaintNightmare het volgende:
Ik zoek namelijk een super stille koeler (dus echt fluisterstil) die toch goed koelt.
Eén woord: onmogelijk

Wil je fatsoenlijke koeling, dan maakt je fan veel herrie, wil je het superstil, dan is de koeling niet al te best. Je zou natuurlijk wel kunnen watercoolen, maar dan moet je een superstille pomp zien te vinden (hier heb ik geen ervaring mee)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
waterkoeling moet je nemen als het stil en cool moet zijn

Tweakers Discord

Verwijderd

Je komt met een 60mm heatsink en een 60>80 fanadapter en een stille 80mm fan van Papst echt een heel eind in de richting van Stil&Koel en veel hoeft het niet te kosten. En die Silverado is ook erg goed en niet zo enorm hoor. Ik heb er trouwens nog een liggen waar een nieuwe klem op moet (is verbogen) maar die mag weg. (past niet op mijn Slot1 bord)

Verwijderd

de zalman cnp5000 ofzo ;)
zoek ff op de zalman site ... heb em ook en je hoort em echt niet
en qua koeling, 2 uur burnk7 en toen wassie 55 (heb dan wel weer een leuke airflow met 7volt 80x80 fans .. maarja die hoor je ook niet) :D

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:26 schreef BlizzarD het volgende:
zoekt en gij zult vinden :O
niet altijd ik zoek ook een Koele Stille Cooler (KSC)
maar ja nog nooit echt iets gevonden, de geluidproductie is meestal teveel, als ik mijn PC 's nachts aan heb staan dan hoor ik "hem" meestal nog

Verwijderd

Topicstarter
"gaaap"

"zoekt en gij zult vinden"

Waarom denk je dat ik het vraag feestneus. Sterker nog, de reden staat zelfs in m'n post.

Laat je simpele geest niet zo blijken joh |:(
Pagina: 1