Toon posts:

Core beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn broer heeft een Thunderbird 1200 (AYHJAR >:)) en zn pc doet het niet meer :(

Hij boot nix meer.. Wel installeert hij win98, maar booten.. Nee hoor :(

Misschien is het zn moederbord ofzo, maar we gingen ff zn cpu bekijken en het viel me op dat er een heel klein stukje linksboven van de core af was.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013343898

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013343994

Aangezien dit maar een klein stukje is weet ik niet of dat wel zoveel zou uitmaken.. Wat denken jullie?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Heeft deze CPU in het zelfde systeem wel goed gedraaid?

Anders zou ik als optie geven: Je moederboard gaat niet lekker met de CPU om, heb ik ook gehad. Een MSI board met een Piii1000 erop dmv converter....Als hij moeilijke dingen wilde doen met de CPU ging 'ie huilen en BSOD's geven!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem heeft een tijd goed gedraaid..

MSI K7T266 Pro-R
IBM 40GB (kapot, dus 2 gig seagate en 10 gig maxtor tijdelijk.. Heeft ook goed gwerkt trouwens)
Powercolor GF 2 GTS Pro 64MB
SB Live 5.1
Standaard nic
Pioneer 16x DVD

Enzovoorts..

[edit]

En hij zegt ook dat het ineens kwam, dus niet aan zn cooler (DO3) gekloot ofzo.. Dus ik betwijfel of het aan de CPU ligt..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Probeer em eens op een ander mobo?

Verwijderd

Kan altijd zijn, maar het is een dubbeltje op zijn kant. Soms gaan ze nog, soms niet meer.

Heb bij mij gemerkt dat er een serieus reepje van de kant van mijn dondervogeltje is, had nog nooit gezien, maar hij werkt nog perfect.

En dan overlaatst een XP waar een minimaal stukje af was, ging totaal niet meer.

Dus ja...even in ander mobo proberen !

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op zondag 10 februari 2002 13:40 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

En hij zegt ook dat het ineens kwam, dus niet aan zn cooler (DO3) gekloot ofzo.. Dus ik betwijfel of het aan de CPU ligt..
Ik ben nooit zo goed in dit soort dingen...al krijg ik het altijd wel aan het werk :)
Type's/merkjes ed zeggen me vrij weinig...behalve als ik iets ga kopen; dan weet ik ineens alles ;)

Maar zo plotseling? Misschien z'n cooler HEEL strak erop gezet en ineens toch die core gesprongen? (Geleid je core niet; dus is het daarna geen kortsluiting gaan maken?)

Ik raad ook maar wat aangezien niemand reageerd ;)

Probeer het eens met een andere CPU zou ik zeggen!

Verwijderd

ik ben hier ook een brokje van mn core kwijt, maar hij draait nog steeds als een tiet op 1.035ghz ;)

ff uitwisselen anders, ik bedoel een andere cpu erin proppen ff...

Verwijderd

Topicstarter
K, vanmiddag toch maar ff in mijn pc proberen..

Bedankt he :)

Ik meld het hier nog wel ff of hij het doet of niet..

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:50 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
K, vanmiddag toch maar ff in mijn pc proberen..

Bedankt he :)

Ik meld het hier nog wel ff of hij het doet of niet..
suc6 zou ik zeggen ;)

ill keep my fingers crossed :)

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:17
Exact zelfde probleem gehad met mijn MSI, maar dat bleek toen uiteindelijk aan de BIOS instellingen te liggen.

BIOS geflashed en op factory standaard gezet, en toen kon Win98 wel booten. Maar duurde dan wel 5,6 minuten voordat tie geboot was.

Ik heb uiteindelijk MSI eruit gedaan en ABit genomen.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij is kapot..

Getest in mn Epox 8KHA+ gewioon op 1200MHz.. Zelfde fout :/

Helaas, zal hij toch maar een athlonXP moeten kopen.. Of ik, en hij mn TB1400 :P

Edit: Hmm, ik kom er nou pas achter dat dit topic eigenlijk in het verkerde forum staat =)
Pagina: 1