dual-monitor probleem (ATI Mach64 onder Win2k)

Pagina: 1
Acties:

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik wil dus een 2de monitor gaan gebruiken, mijn eerste videokaart is een NVidia GeForce2MX200, AGP, en de tweede die ik ervoor wil gebruiken is een ATI Mach64 PCI.

Onder windows 98 (dualboot ;)) werkt alles perfect, maar onder 2000 werkt het ATI kaartje niet.

Windows kan het apparaat niet opstarten oid staat er bij apparaatbeheer, de NT4 drivers werken ook niet, want dan heeft-ie de foute drivers

is dit een bekend probleem of doe ik iets errug fout :?

in de search kon ik vinden dat de Mach64 niet als sec. videokaart kon werken, maar onder win98 gaat dat perfect, dus lijkt me dat dat onder 2k dan ook moet lukken :)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

probeer eens om je pci-kaart in je bios als primary te zetten, in win2k kun je daarna je agp weer primary zetten. Klinkt onlogisch, maar was voor mij ook de enige manier om het werkend te krijgen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb een Mach64 onder Win98 ook als 2de videokaart gebruikt :)

Gaat perfect :), maar heb 'm nu vervangen door een ietsje sneller kaartje (S3 ViRGE). Win2K is volgens mij iets strenger met drivers, voor die Mach64 zijn nog net Win98 drivers gemaakt (voor een vergelijkbare kaart, een SiS6202 bijvoorbeeld niet) maar Win2K werkt volgens mij niet altijd met Win98 drivers....

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 14:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ik heb een Mach64 onder Win98 ook als 2de videokaart gebruikt :)

Gaat perfect :), maar heb 'm nu vervangen door een ietsje sneller kaartje (S3 ViRGE). Win2K is volgens mij iets strenger met drivers, voor die Mach64 zijn nog net Win98 drivers gemaakt (voor een vergelijkbare kaart, een SiS6202 bijvoorbeeld niet) maar Win2K werkt volgens mij niet altijd met Win98 drivers....
hmm win2k heeft toch standaard in zich de mach64 drivers hoor :)

en dat andere...pci als pri zetten ga ik ff proberen! :)

maar...waar zet ik dan me agp kaart in win2k als primary :?

denk dat ik er zo wel uitkom..?

• veldmuis
  • Niet online
jah het werkt! :*

PCI staat als PRI nou! :)