And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Heb je die nieuwe kernel zelf gecompileerd, of heb je een nieuwe ge-apt-get ? (Hmmm, leuk scrabblewoordOp zondag 10 februari 2002 13:25 schreef tutterke het volgende:
wat kan dit zijn ?
Als je zelf een nieuwe kernel hebt gecompileerd, dan is er dus iets fout gegaan
Het beste wat je dan kunt doen, is de originele config-file uit /boot halen, en deze in je kernel-source directory zetten. Dan kun je daar kleine variaties op toepassen, i.p.v. zelf een hele kernel-config inelkaar draaien..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ik heb het gedaan volgens de handleidingOp zondag 10 februari 2002 13:28 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Heb je die nieuwe kernel zelf gecompileerd, of heb je een nieuwe ge-apt-get ? (Hmmm, leuk scrabblewoord)
Als je zelf een nieuwe kernel hebt gecompileerd, dan is er dus iets fout gegaan
Het beste wat je dan kunt doen, is de originele config-file uit /boot halen, en deze in je kernel-source directory zetten. Dan kun je daar kleine variaties op toepassen, i.p.v. zelf een hele kernel-config inelkaar draaien..
maar hoe geraak ik er terug in ? in m'n systeem he
I find it kind of sad
Je kunt er weer inkomen door met een goede kernel te booten (ik neem aan dat je oude kernel nog wel ergens staat?) of vanaf diskette. Als het echt niet lukt (je hebt geen bootdisk bijvoorbeeld) dan moet je eens kijken op www.lwn.net/Distributions/ , daar hebben ze ook resquedistro's waarmee je het geheel wel weer kunt herstellen...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Choeso jeiOp zondag 10 februari 2002 13:32 schreef tutterke het volgende:
Ik heb het gedaan volgens de handleidingdus de Debian-way... kernel-source ge-apt-get, en dan met fakeroot etc gecompileerd...
Op de liloprompt intikken :maar hoe geraak ik er terug in ? in m'n systeem he
linuxOLD ..
Daarna moet 'ie gewoon goed booten... (Eventueel kun je lilo.conf ff aanpassen, en de entry bij linuxOLD wbt vmlinuz) ook bij 'linux' zetten, dan boot 'ie de volgende keer weer automatisch goed..
lilopromptOp zondag 10 februari 2002 13:36 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Choeso jei
[..]
Op de liloprompt intikken :
linuxOLD ..
Daarna moet 'ie gewoon goed booten... (Eventueel kun je lilo.conf ff aanpassen, en de entry bij linuxOLD wbt vmlinuz) ook bij 'linux' zetten, dan boot 'ie de volgende keer weer automatisch goed..
ik weet wel wat die prompt is, maar ik krijg geen prompt, hij boot gewoon
en heb howto gezocht, maar die sites zijn down voor maintenance... dus kom niet zeggen dat ik niet gezocht heb
I find it kind of sad
Ik zou even een rescue disk ergens fixen, en vanaf daar je lilo repareren.
* blaataaps is erg tevreden over debian, maar dingen die met kernels en lilo te maken hebben doe ik liever zelf : )
Dan staat dat dus uit.. Hmm, dan ff de debian-cdrom erin doen, of de debian-floppy.. Dan krijg je wel die lilo prompt, daar ff intikken rescue root=/dev/hd? waarbij je op de plaats van dat vraagteken ff de partitie in moet vullen van je debian-installatie, bij mij is dat bijv. /dev/hda1 , maar bij jou zal dat wel wat anders zijnOp zondag 10 februari 2002 13:47 schreef tutterke het volgende:
lilopromptdat doen we hoe ?
ik weet wel wat die prompt is, maar ik krijg geen prompt, hij boot gewoon
Yeah right.. Dat staat over het hele net gemirrord, dus dat jij ze niet kan vinden lijkt me sterken heb howto gezocht, maar die sites zijn down voor maintenance... dus kom niet zeggen dat ik niet gezocht heb
Probeer anders deze eens
Overigens zal dit ook wel op google.com zijn te vinden
Hier wel iig.
ow, wat is google ?Op zondag 10 februari 2002 14:00 schreef moto-moi het volgende:
Yeah right.. Dat staat over het hele net gemirrord, dus dat jij ze niet kan vinden lijkt me sterk
Probeer anders deze eens
Overigens zal dit ook wel op google.com zijn te vinden
heb op wat toetsen liggen rammen (is dit geen toppie linuxmentaliteit
ik zou zeggen, bedankt jongens, maar dat mag niet, staat zo in de FAQ
I find it kind of sad
Oei, "wat is google", www.google.com, google is het antwoord op al uw vragen, google is de enige search engine die er toe doet, "if it's not on google, it's not worth finding".Op zondag 10 februari 2002 14:04 schreef tutterke het volgende:
[..]
ow, wat is google ?
deOp zondag 10 februari 2002 14:32 schreef blaataaps het volgende:
[..]
Oei, "wat is google", www.google.com, google is het antwoord op al uw vragen, google is de enige search engine die er toe doet, "if it's not on google, it's not worth finding".
I find it kind of sad
* blaataaps geeft toe dat ie altijd over de smiley's heenlees, ik kan maar niet wennen aan die gekke gele dingen, dus die gaan meestal naar /dev/null als ik iets lees
kijk hier goed naar!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470