Na heel wat problemen met de nieuwe Iiyama monitors en de Iiyama mensen zelf.
Ben ik samen met Iiyama tot een creditnota gekomen om op die manier mijn geld terug te krijgen.
Het probleem dat zich nu weeral eens voordoet is het volgende.
Wie betaalt mij de monitor terug? Iiyama of de winkel waar ik de Iiyama monitor destijds kocht?
De oorspronkelijke monitor is tot drie maal door een ander serienummer vervangen en als laatste éénmaal door een ander model.
De winkel zegt: ik kan de monitor niet crediteren om de volgende redenen:
1) het gaat nu om een ander model en ander serrienummer
2) aankoopwaarde ligt anders dan op de factuur vermeldt
3) inruilperiode is voorbij
4) Iiyama dit probleem zelf moet oplossen omdat zij de monitors hebben omgeruild staan wij machteloos t.o.v. de dealer.
Iiyama zegt: Wij kunnen geen creditnota van de monitor rechtstreeks aan de klant (particulier) overmaken.
En dit om de volgende redenen:
1) de monitor is niet rechtstreeks bij Iiyama aangekocht
2)De winstmarge reeds verdiend is door de dealer en de winkel
3) De winkel is de enige die een creditnota kan vragen
Ik zit nu tussen twee vuren, namelijk Iiyama en de winkel waar ik de monitor destijds kocht.
Hoe kan dit kinderachtige gedrag opgelost worden?
Wie kan me hier raad geven?
Ben ik samen met Iiyama tot een creditnota gekomen om op die manier mijn geld terug te krijgen.
Het probleem dat zich nu weeral eens voordoet is het volgende.
Wie betaalt mij de monitor terug? Iiyama of de winkel waar ik de Iiyama monitor destijds kocht?
De oorspronkelijke monitor is tot drie maal door een ander serienummer vervangen en als laatste éénmaal door een ander model.
De winkel zegt: ik kan de monitor niet crediteren om de volgende redenen:
1) het gaat nu om een ander model en ander serrienummer
2) aankoopwaarde ligt anders dan op de factuur vermeldt
3) inruilperiode is voorbij
4) Iiyama dit probleem zelf moet oplossen omdat zij de monitors hebben omgeruild staan wij machteloos t.o.v. de dealer.
Iiyama zegt: Wij kunnen geen creditnota van de monitor rechtstreeks aan de klant (particulier) overmaken.
En dit om de volgende redenen:
1) de monitor is niet rechtstreeks bij Iiyama aangekocht
2)De winstmarge reeds verdiend is door de dealer en de winkel
3) De winkel is de enige die een creditnota kan vragen
Ik zit nu tussen twee vuren, namelijk Iiyama en de winkel waar ik de monitor destijds kocht.
Hoe kan dit kinderachtige gedrag opgelost worden?
Wie kan me hier raad geven?