Toon posts:

md digitaal aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Sony MD speler/recorder met een digitale ingang.

Nu weet ik dat het mogelijk is om deze digitaal op je pc aantesluiten zodat je niet de ruis hebt die je vaak hebt op een line-out uitgang.

Ik vraag me alleen af welke geluidskaart ik hiervoor het beste kan gebruiken.

Het moet dus een kaart zijn met een digitale uitgang die ik met een stukje glasvezel kan aansluiten op mijn minidisc record ingang, iemand suggesties?

Verwijderd

De SB Live! Platinums met livedrive, en de Audigy's met audigydrive hebben een digitale optische uitgang. Van andere geluidskaarten weet ik het niet, er zullen er vast wel een paar zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Terratec DMX X-Fire 1024
Terratec sixpack
Hercules Fortissimo II

zijn allemaal niet zo duur..

X-Fire en Fortissimo zijn niet zo extreem duur maar zijn 4.1 en de sixpack 5.1 verder zijn ze wel oke, heb ze liever dan een Creative

• blackd
  • Niet online
Sommige Terratec kaarten hebben ook optische uitgangen.
Bijvoorbeeld: DMX XFire 1024, SixPack 5.1, 512i Digital
edit:
damn btj laat

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
fortissimo I heeft ook optische uitgang, die heb ik hier nml *D werkt perfect met MD :Y)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

alleen wanneer je hem digitaal aansluit dan kan je niet de automatische "Marks" aan laten brengen en dat mag je dan lekker zelf doen.
Ik zelf gebruik mijn speaker uitgang van mijn sb. live en die geeft geen ruis!
Dan lekker op MDLP4 opnemen en je kunt er een dagje tegenaan! hehe!! >:)

"Luie mensen worden ook moe!"

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:46
Op zondag 10 februari 2002 13:28 schreef Syndicate het volgende:
fortissimo I heeft ook optische uitgang, die heb ik hier nml *D werkt perfect met MD :Y)
Zijn alleen niet echt meer te krijgen...

is het trouwens mogelijk trackmarks te laten zetten ?
Ik moet nu nl steeds 3 secs pauze tussen liedjes zetten.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
topicstarter:

Als je echt verschil wilt hebben zul je moeten zoeken naar een kaart met een echte digitale uitgang, waarvan het signaal niet eerst door een analoog deel heengaat (bij de sblive is dit bijvoorbeeld wel het geval :().

Geen idee welke dat heeft...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zou voor zo'n terratec kaartje gaan als ik jou was, zit standaard optical out op. Zijn niet zo duur, en hebben niet al dat gelazer met drivers zoals de creative kaarten hebben.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Je hebt niet eens een geludskaart nodig om je MD met glasvezel aan te sluiten op je PC.
Als je een MD hebt met PC-link aansluiting kun je voor ruim 100 euro M-Crew kopen bij Sony.
Kun je je MD recorder volledig vanaf je PC bedienen!
Pagina: 1