Toon posts:

Netwerk langzaam??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier leuk netwerkje lopen, maar ik heb al een tijdje het gevoel dat het onder het kunnen loopt, het zijn allemaal 3/com kaartjes, van 10 of 10/100 mb p/s

Nu heb ik op deze pc een ftp op gezet en upload ik van een andere pc (op mijn broer zijn kamer) een mapje met muziek op en ga ik maar 160 kb per sec. Is dit niet wat weinig?!?!

Het word geupload met cute ftp pro
en het ftp prog is BP FTP....

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

scorpie

Supra Addict

160kb/sec is inderdaad erg weinig
kijk even bij je instellingen of je ze op 100mbit hebt staan en of full duplex aanstaat.

die instellingen naar 100mbit alleen als al je kaarten 10/100mbit zijn natuurlijk!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:21 schreef Scorperito het volgende:
160kb/sec is inderdaad erg weinig
kijk even bij je instellingen of je ze op 100mbit hebt staan en of full duplex aanstaat.

die instellingen naar 100mbit alleen als al je kaarten 10/100mbit zijn natuurlijk!
Ware.... kan ik dat vinden?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

euhh 1 ding snap ik ff nie. Waarom doe je dat met ftp proggies enzo. je kunt toch gewoon op de ander pc kijke.. :? maarjah. Zoals mn voorganger dus al zei: kijk of ie op 100mbit en op FULL duplex staat. dat scheelt heeeeeeeeeeel veel.

Ik was weer te laat... Welk OS draai je??? >>> Ikziet al. Milennium. Rechter muis knop op DEZE COMPUTER > EIGENSCHAPPEN > dan ga je naar je Netwerkkaart > EIGENSCAHPPEN > Geavanceerd ... Verbindings snelheid. en die zet je dan op 100mbit full duplex..

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:24 schreef RamShackle het volgende:
euhh 1 ding snap ik ff nie. Waarom doe je dat met ftp proggies enzo. je kunt toch gewoon op de ander pc kijke.. :? maarjah. Zoals mn voorganger dus al zei: kijk of ie op 100mbit en op FULL duplex staat. dat scheelt heeeeeeeeeeel veel.

Ik was weer te laat... Welk OS draai je??? >>> Ikziet al. Milennium. Rechter muis knop op DEZE COMPUTER > EIGENSCHAPPEN > dan ga je naar je Netwerkkaart > EIGENSCAHPPEN > Geavanceerd ... Verbindings snelheid. en die zet je dan op 100mbit full duplex..
Uhh, ik draai xp, sig niet helemaal up 2 data :P

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Heb je in dat FTP-programmaatje niet toevallig een maiximale bandbreedte beschikbaar gesteld? :?

Als je nou eens gewoonmappen ging delen over je netwerk en dan die bestanden overzendt?
Gaat dat sneller?

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Errrhhhhmmmm full duplex uitzetten hoor BEHALVE als je een switch hebt of twee computer via een crosslink verbonden hebt, als je een "gewone" hub of een 10/100 hub hebt moet je full duplex uitzetten, want dat geeft heel veel collissions waardoor je netwerk traag wordt.
-->edit typefoutjes eruit<--

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:41 schreef GaMbiNo het volgende:
Heb je in dat FTP-programmaatje niet toevallig een maiximale bandbreedte beschikbaar gesteld? :?

Als je nou eens gewoonmappen ging delen over je netwerk en dan die bestanden overzendt?
Gaat dat sneller?
Dat werkt allemaal zwaar klote met windows, dan zegt bv dat ie geen toegang tot de map heeft.

De duplex staat nu op 10mbps full maar dat andere ding staat nog niet op full, das windows me, die beschrijving van net werkt wel met xp maar me loopt anders :?....

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Op zondag 10 februari 2002 13:43 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Dat werkt allemaal zwaar klote met windows, dan zegt bv dat ie geen toegang tot de map heeft.
Dan moet je de gast-account in XP aanzetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:50 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Dan moet je de gast-account in XP aanzetten. :)
De pc van mn broer heeft windows me, ik xp

Hij gaat nu 700 kb per sec, kheb de full duplex aan gezet op deze pc en nu download de pc van mn broer ff de hele unreal map >:)....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Op zondag 10 februari 2002 13:53 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

De pc van mn broer heeft windows me, ik xp

Hij gaat nu 700 kb per sec, kheb de full duplex aan gezet op deze pc en nu download de pc van mn broer ff de hele unreal map >:)....
Je zult dus wel geen 100Mbit hub/switch hebben ?

Tussen 2 win2k machines (2k as en 2k pro) haal ik zonder problemen 9,6 MB /sec

Mega Byte ja ...

dan is 700 k nog errug weinig

2 3com 10/100 Mbit kaartjes over een sitecom 8 poorts switch
in full duplex

Repareren doe je zo.

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Kan iemand mij verklaren waarom iedereen zit te zeggen full duplex aanzetten?
Dat heeft toch alleen invloed als je tegelijk wil uploaden en downloaden?
* nulkelvin haalt 900kbyte/sec met z'n 10Mbit kaartje zonder full duplex.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Op zondag 10 februari 2002 13:58 schreef nulkelvin het volgende:
Kan iemand mij verklaren waarom iedereen zit te zeggen full duplex aanzetten?
Dat heeft toch alleen invloed als je tegelijk wil uploaden en downloaden?
* nulkelvin haalt 900kbyte/sec met z'n 10Mbit kaartje zonder full duplex.
niet helemaal

want er is ook nog zoiets als fout correctie
en die wilt toch echt de andere kant op als je data

waardoor je data ff moet stoppen om de controle paketjes door te laten

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:43 schreef nulkelvin het volgende:
Errrhhhhmmmm full duplex uitzetten hoor BEHALVE als je een switch hebt of twee computer via een crosslink verbonden hebt, als je een "gewone" hub of een 10/100 hub hebt moet je full duplex uitzetten, want dat geeft heel veel collissions waardoor je netwerk traag wordt.
-->edit typefoutjes eruit<--
Eeeehmm, sorry :?
:{

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wat een onzin over full-duplex allemaal... als we het over 2 computers hebben dan maakt full/half-duplex geen hout uit, UTP heeft hamelijk gescheiden in- en uitgaande verbindingen (behalve wanneer de Coax gebruikt, dat is half duplex).

Wat meer toelichting over wat voor netwerk je gebruikt zou trouwens wel handig zijn ;)

Maar hoe dan ook kun je met 2PC's onmogelijk zo veel collisions hebben dat je nog maar 160kB/s trekt. Dat duidt eerder op een hardwarefout in de bekabeling.

UTP heeft de vervelende eigenschap dat de draadjes invloed op elkaar hebben. Normaal is dat niet ernstig genoeg om storingen te veroorzaken, maar stom genoeg is dat wel zo erg dat bij een kabelbreuk er voldoende overspraak is om nog data door te laten. 160K/s is daarbij wel een mogelijke waarde. (probeer maar, knip halverwege een utp-kabel maar eens een draadje door, hij werkt nog wel en alle ledjes branden gewoon, maar 10 mbit haal je bij lange na niet meer)
Als je voor de downloads nog wel 10mbit haalt dan is vrijwel zeker sprake van kabelbreuk of slechte connectoren.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1