ATI 8500 HydraVision -> MP probleem

Pagina: 1
Acties:

• cdhughes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een ATI Radeon 8500 kaart van Jupiter888 (wie?), en heb tijdelijk een tweede monitor aangesloten om eens te kijken of dat HydraVision nou werkelijk wat is.

Tot nog toe ben ik tevreden met wat HydraVision biedt, behalve dan dat ik problemen heb als ik een DivX filmpje in Media Player afspeel. Op de primary monitor (19" CRT) loopt het filmpje prima, maar zodra ik MP naar de secondary monitor (18" TFT) verschuif, verlies ik mijn beeld. Het is erg vreemd, want als ik MP bijvoorbeeld half op monitor 1 en half op monitor 2 plaats, dan zie ik dus op de linkerhelft van het MP raampje wel beeld, en rechts niet!

Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

Laatste ATI drivers geinstalleerd.
Media Player 7.1
Windows 2000 SP2
Resolutie: 2560 x 1024
19" CRT monitor
17.4" TFT monitor (Via DVI)

Chris

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

hoi ik schop deze topic omhoog rara.. ja omdat ik er ook mee zit

Het probleem (nogmaals):
Op mijn 2e monitor krijg ik geen beeld van the playa of bsplayer.
Mijn tv kaart geeft helemaal geen beeld noch op de 1ste of de 2e monitor (wel geluid :S)
maar nog vreemder is dat windows media speler wel beeld geeft op mijn 2e monitor (maar geen full screen want dan springt ie terug naar mn 1ste monitor)

maar ja om al mn divxjes of andere media files te kunnen spelen heb ik tig codecs nodig en spelers nodig.
Dus waar ligt het aan... overlay (ben ik absoluut niet bekend mee)

-relevante zaken-
Radeon 8500 LE (driver ATi Radeon 6.13.10.6094).
Ik gebruik mn 2e monitor dus als extended van mn 1ste.
Hauppauge WinTV kaart
Win XP pro.
en ik draai ultramon erbij (maar dat maakt denk ik nix uit)

Wie o wie heeft de oplossing om nou eens optimaal gebruik te maken van multi monitors..?

-p.s.-Van de optie theater mode ben ik bewust maar deze is dus alleen aanwezig als je je 1ste monitor laat klonen.

-p.s.2- ik heb geen cd bij mn radeon gekregen(2ehands) welke software krijg je ernog meer bij wat ik niet kan downloaden bij ati

-p.s.3- overstappen naar een matrox is voorlopig geen optie

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34
Volgens mij ligt dat aan het feit dat op de 2e monitor geen overlay kan plaatsvinden... dit probleem had ik iig met mijn tvkaart en 2 monitoren...

Volgens mij niets aan te doen tenzij je videokaart ook echt 2 videooverlays kan doen (bijv. Matrox)

Pvouput live

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

De Le kaarten en van andere merken zijn powerd by ati en beschikken vaak over maar 1 ramdac.
Zelf heb de ati8500 build by ati en die doet het erg goed

LOL

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 25 juni 2002 16:05 schreef desmoquattro het volgende:
De Le kaarten en van andere merken zijn powerd by ati en beschikken vaak over maar 1 ramdac.
is dit echt zo?? ik dacht dat het enige verschil was dat powered by ati gwoon 250/250 draaiden ipv 275/275

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 25 juni 2002 16:05 schreef Krypt het volgende:
Volgens mij ligt dat aan het feit dat op de 2e monitor geen overlay kan plaatsvinden... dit probleem had ik iig met mijn tvkaart en 2 monitoren...

Volgens mij niets aan te doen tenzij je videokaart ook echt 2 videooverlays kan doen (bijv. Matrox)
maar hoe kan het dan dat windows media player wel beeld geeft op mijn 2e monitor? (crouching tiger hidden dragon divx op zowel bs player en the playa niet).

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 25 juni 2002 16:05 schreef desmoquattro het volgende:
okee ff gezocht het schijnt dus dat de hercules 8500 geen 2 ramdacs heeft maar ik ben er van overtuigd dat de mijne het wel heeft (ja ik weet dus niet zeker welk merk mijn 8500le is iig niet hercules want daar zit een blauwe fan op)

anyweez en de mijne kan ook beide monitors verschillende resoluties geven

dus ik heb 2 ramdacs (i think)

Verwijderd

ik heb dit gehad nadat ik WinXP opnieuw installde en dan MP (of andere player probeerde te draaien.) Alleen maakte het dan niet uit welke monitor. Als ik mijn 2e monitor afzette deed ie het wel. Toen ik deze weer aanzette bleef ie werken. Sindsdien werkt het eigenlijk altijd. Ik heb trouwens een Powercolor en die heeft wel 2 RAMDAC's. Misschien dat je ook eens je monitors uit en in moet schakelen??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
ik heb dit ook op laptops waar een mobility radeon inzit.
pas als ik alleen externe monitor selecteer (een beamer in dit geval) kreeg ik daar het filmpje op (mpeg).

d8 dat het wel weer door ati zou komen. maar is het nu zo dat build by ati kaarten wel gewoon goed werken?

ik heb een club3d radeon 8500 pro. op de doos staat powered by, maar dat ding is zo goed als build by.
kaart ziet er EXACT hetzelfde uit als een build by kaart en hij gebruikt zelfs een echte ati bios....
ik zal het vanavond eens testen.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

clob3d/powercolor:
als ik mijn monitor als 1st heb staan en ik sleep mijn windows media player naar mijn tv 2nd en ik druk op fullscreen flitst ie weer terug naar mijn monitor?!
en ik heb hem in hydravision naar mijn idee goed ingesteld... wat doe ik fout?

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Je moet je al TV als primary device opgeven dan werkt het wel, alleen dan krijgt je monitor dezelfde refresh rate als je TV. In mijn geval 60 Hz, wat nogal behoorlijk flikkert kan ik je wel vertellen ;(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 25 juni 2002 18:08 schreef weareborg het volgende:

ik heb een club3d radeon 8500 pro. op de doos staat powered by, maar dat ding is zo goed als build by.
kaart ziet er EXACT hetzelfde uit als een build by kaart en hij gebruikt zelfs een echte ati bios....
ik zal het vanavond eens testen.
maar het is toch lekker een powered by ati :P
---

okee uit de replys nog niet veel positiefs(eigenlijk helemaal nix)
Maar iemand met een powered by ati 8500 moet het toch goed draaiend hebben (dat was een hulpkreet)

• sharkzor
Op dinsdag 25 juni 2002 19:46 schreef JaWa het volgende:

[..]

maar het is toch lekker een powered by ati :P
---

okee uit de replys nog niet veel positiefs(eigenlijk helemaal nix)
Maar iemand met een powered by ati 8500 moet het toch goed draaiend hebben (dat was een hulpkreet)
sorry, warcraft 3 is ook zo leuk :D
morgen test ik het voor je.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op woensdag 26 juni 2002 01:19 schreef weareborg het volgende:

[..]

sorry, warcraft 3 is ook zo leuk :D
morgen test ik het voor je.
okee thx in advance ik zal later vandaag deze topic weer bezoeken

• sharkzor
mijn bevindingen met m'n club3d radeon 8500 pro, powered by:

in clone mode zag ik filmpjes niet op het 2e scherm. alleen op de primaire. zette ik het 2e scherm primair, dan zag ik het alleen op het 2e scherm.
heb een divx met the playa, media player 2 en een mpeg met media player 2 geprobeerd.

toen in extend desktop mode:

ik kon de filmpjes op bijde scherm aan de gang krijgen.
behalve met de playa, die gaf een foutmelding dat ie het bestand niet kon openen.
alleen als ik fullscreen doe, gaat de film ontzettend traag.... :( en de film komt op bijde monitoren full screen ipv 1 :?

verschillende frequenties werkte wel gewoon.
1e scherm draaide 1280*1024 met 120hz, de andere met 60hz
ook 2 verschillende resoluties werkte min of meer wel aardig. 2e scherm had ik op 1024*768 terwijl het eerste nog op 1280 stond.

als je nogmeer wil weten hoor ik het wel.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op woensdag 26 juni 2002 18:15 schreef weareborg het volgende:
mijn bevindingen met m'n club3d radeon 8500 pro, powered by:

in clone mode zag ik filmpjes niet op het 2e scherm. alleen op de primaire. zette ik het 2e scherm primair, dan zag ik het alleen op het 2e scherm.
heb een divx met the playa, media player 2 en een mpeg met media player 2 geprobeerd.

toen in extend desktop mode:

ik kon de filmpjes op bijde scherm aan de gang krijgen.
behalve met de playa, die gaf een foutmelding dat ie het bestand niet kon openen.
alleen als ik fullscreen doe, gaat de film ontzettend traag.... :( en de film komt op bijde monitoren full screen ipv 1 :?

verschillende frequenties werkte wel gewoon.
1e scherm draaide 1280*1024 met 120hz, de andere met 60hz
ook 2 verschillende resoluties werkte min of meer wel aardig. 2e scherm had ik op 1024*768 terwijl het eerste nog op 1280 stond.

als je nogmeer wil weten hoor ik het wel.
(puntje vooraf nog: het gaat mij alleen om extended mode aan clone mode heb ik nix)

ja met media player 2 en windows media player 7 lukt het me ook de film op mn 2e scherm te krijgen (extended mode)

Dus alle players werken op mn primaire scherm maar op de secudaire scherm werken alleen windows media players

Maar als ik full screen op mijn hele desktop wil (2schermen, soort breedbeeld effect)dan werkt het niet want de betreffende player gaat wel op beiden schermen maar ik heb er maar op 1 filmbeeld. :S

anyweez ik stel me zelf maar tevreden om gwoon film te kijken op mijn primaire scherm en op de secudaire te surfen etc.

Maar waar ik me niet tevreden stel is dat mijn hauppauge winTv gewoon heelemaal geen beeld geeft :( ( op primair noch secudair scherm,wel geluid)

weareborg heb jij mischien ook een tv kaart??
(volgens de www.hauppauge.com zou de wintv in combi met dual monitor setup moeten werken.. maar heb et zelf nog niet ondervonden..

• sharkzor
Op woensdag 26 juni 2002 18:30 schreef JaWa het volgende:

[..]

(puntje vooraf nog: het gaat mij alleen om extended mode aan clone mode heb ik nix)

ja met media player 2 en windows media player 7 lukt het me ook de film op mn 2e scherm te krijgen (extended mode)

Dus alle players werken op mn primaire scherm maar op de secudaire scherm werken alleen windows media players

Maar als ik full screen op mijn hele desktop wil (2schermen, soort breedbeeld effect)dan werkt het niet want de betreffende player gaat wel op beiden schermen maar ik heb er maar op 1 filmbeeld. :S

anyweez ik stel me zelf maar tevreden om gwoon film te kijken op mijn primaire scherm en op de secudaire te surfen etc.

Maar waar ik me niet tevreden stel is dat mijn hauppauge winTv gewoon heelemaal geen beeld geeft :( ( op primair noch secudair scherm,wel geluid)

weareborg heb jij mischien ook een tv kaart??
(volgens de www.hauppauge.com zou de wintv in combi met dual monitor setup moeten werken.. maar heb et zelf nog niet ondervonden..
yep, ik heb een leadtek tv 2000 xp tv kaart. het ding gebruik ik weinig, maar ik zal wel even voor je kijken of deze wel beeld geeft.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb ook een Hauppage TV kaart, namelijk de GO. Die werkt prima, ook op mijn TV-out.

Maar nu is mijn vraag, ik vond de suggestie om "theater mode" aan te zetten. Standaard vond ik die optie niet. Dus heb ik Refreshfix gedownload, en daar de optie aangevinkt. Na een reboot was die optie weer uitgezet. En wat nog minder was, mijn driver van Windows was vern**kt. Hij werkte alleen nog maar op 640x480 met wel 16 kleuren :(

Na het herinstalleren van mijn driver (versie 7.66 van Hercules) had ik weer beeld als vanouds. Maar als ik mijn TV aanzet, en die als primary zet, springt mijn monitor ook op 60Hz. Werkt dat alleen maar met een Radeon die 2 RAMDAC's heeft ofzo??? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Op woensdag 26 juni 2002 19:14 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb ook een Hauppage TV kaart, namelijk de GO. Die werkt prima, ook op mijn TV-out.

Maar nu is mijn vraag, ik vond de suggestie om "theater mode" aan te zetten. Standaard vond ik die optie niet. Dus heb ik Refreshfix gedownload, en daar de optie aangevinkt. Na een reboot was die optie weer uitgezet. En wat nog minder was, mijn driver van Windows was vern**kt. Hij werkte alleen nog maar op 640x480 met wel 16 kleuren :(

Na het herinstalleren van mijn driver (versie 7.66 van Hercules) had ik weer beeld als vanouds. Maar als ik mijn TV aanzet, en die als primary zet, springt mijn monitor ook op 60Hz. Werkt dat alleen maar met een Radeon die 2 RAMDAC's heeft ofzo??? :?
bij mijn weten heb je alleen theatre mode alleen als je een wat 'nieuwere' radeon 8500 driver installeerd en enkel als je met cloned desktop werkt (dus niet met extended)
ja kan de optie dan bij de tabblad: overlay vinden

bij mij had theatre mode de volgende werking:
2x dezelfde desktop en als je een film starte dan zette hydravision hem automatisch fullscreen op mijn secudaire scherm.
(dus op jke primaire scherm kon ik gewoon iets anders doen)

Verwijderd

Had ook probleem met m'n WinTV PCI, geen beeld wel geluid en als ik thumbnails probeerde te capturen kreeg ik gewoon plaatjes te zien :P. Hier hielp net zoals bij Mediaplayer enz een keer de 2e monitor afzetten en hoppa!, ik had beeld. 2e monitor weer aan en nog steeds beeld.

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem.

specs: win2k sp2, ati mobility 9000 kaart.

alleen werkt mijn hydravision niet helemaal goed.

het klonen van een beeld gaat wel, maar mijn desktop expanden naar 2 beeldschermen niet. :?
ik kan wel kiezen dat ik 't beeld wil expanden naar rechts of naar onder, maar als ik op toepassen klik springt hij terug naar clone of primair (ligt aan de monitor/lcd) die ik selecteer.

Op Win XP werkt dit echter wel (mijn broertje heeft exact dezelfde laptop als ik, alleen draait hij Win XP Home).

Op de site van Ati zag ik staan dat Hydravision niet werkt op Win2k, en NT4, maar nu ik dit topic lees zie ik dat 't bij een aantal mensen wel werkt. Heb ik gewoon pech of weet iemand waar dit aan ligt?

ik heb 't maar in dit topic geplaatst, omdat dit topic meer over Hydravision gaat dan de ATI 8500

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 14:44:
het klonen van een beeld gaat wel, maar mijn desktop expanden naar 2 beeldschermen niet. :?
[/sub]
Voor klonen heeft je kaart maar 1 ramdac nodig en voor 'expanden' 2, en waarschijnlijk zit er maar 1 ramdac in je comp/videokaart.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

tHe_BiNk schreef op 08 januari 2003 @ 12:11:
[...]

Voor klonen heeft je kaart maar 1 ramdac nodig en voor 'expanden' 2, en waarschijnlijk zit er maar 1 ramdac in je comp/videokaart.
untrue..
waarom.. omdat ik met mn radeon 8500 le met EEN ramdac ook kan expanden...

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op 08 January 2003 @ 12:11:

zou leuk zijn, maar onder Win XP werkt 't wel, alleen on Win 2k niet. In dit topic zeggen een aantal mensen het wel aan de praat te hebben gekregen onde Win2k. Mijn vraag is dus hoe, niet of het wel of niet kan ;)

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je moet ergens bij advanced opties cinema mode aanvinken, dan kun je wel op beide schermen overlay krijgen (ja ook met een hercules!) Kan het zo ff niet laten zien omdat ik nu alleen maar mn monitor eraan heb hangen

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 14:10
Jullie hebben zeker allemaal de Hydravision software van ATI geinstalleerd? Mijn ervaringen met mijn Powercolor Radeon 8500 pro is dat die software best wel klote werkt. Installeer alleen de videokaart drivers, en gebruik dan de instellingen die Windows standaart heeft voor ondersteuning van meerdere monitoren. En eventueel Multimon voor die paar extra's.

Op deze manier heb ik altijd zonder problemen films full screen kunnen kijken op mijn secundaire monitor, terwijl ik op mijn main screen gewoon verder kon werken.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:05
Precies, ook ik heb hydravision helemaal nergens voor nodig.
Ik kan films afspelen op tv terwijl ik zit te surfen op m'n primaire monitor.
Pagina: 1