Eicon DIVA pci wil niet met Smoothwall :(

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 14:28
k heb net de ISO van Smoothwall gedownload en geprobeerd te installeren op mijn serverbak. maarja... alles gaat goed tot het ISDN configuratie gedeelte.

Als ik mijn kaart laat detecteren, zegt ie: "unable to initialize ISDN. please change your hardware parameters" of zoiets. het komt er dus op neer dat ik nog een IO adres en IRQ moet meegeven, maar wat zijn deze????

ik heb al geprobeerd om met hwinfo onder linux het een en ander op te zoeken, maar dat levert niks op. ook met de search van GoT, of de officiele site (www.smoothwall.org) kon ik er niet achterkomen.

is er een tool om achter het IO adres en IRQ van mijn Eicon ISDN kaart te komen, zodat ik Smoothwall min of meer kan forcen om de kaart te vinden?????

tnx in advance!!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

offtopic:
ik ben ook nog opzoek naar een lijst met (NIET chipsets) isdn kaarten (winkel, kaart, prijs) welke werken met smoothwall en evt FreeBSD !

vertel ff welke jij hebt dan weet ik welke ik niet moet halen!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• f1r3b4ll
Eicon netcard II, ook wel DIVA ST 2.01 PCI genoemd. prima kaart, echt het betere merk, maar wil niet goed met Smoothwall.

je kunt het beste een externe isdn modem kopen, die worden het best ondersteund in Linux, BSD enzovoort. eigenlijk zelfde verhaal als met WINmodems...

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik zat zelf aan een interne isdn modem van norrod te denken. als het goed is worden alle "passive" modems wel ondersteund en aangezien het een goedkoop ding is issie vast niet actief!!

maar ik vraag wel of ik hem mag ruilen als hij het niet doet !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• f1r3b4ll
wacht!!!

ik heb hem nu wel werken!!!!

let op wat ik gedaan heb:

- in het BIOS "use Plug & Play OS" op "NO" zetten
- irq van PCI-slot met de ISDN kaart handmatig instellen, bijvoorbeeld IRQ 10.
- als je vervolgens Smoothwall gaat installeren zal hij keurig de kaart detecteren.

that's all :)