Creative banshee niet goed gevonden door windows

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een probleempje (weet niet wat de oorzaak is) maar mijn banshee (creative) wordt niet meer gevonden als een banshee, maar als gewoon vga-kaartje. Wanneer ik via de website van creative een bios-flash-util voor de kaart down en laat lopen zegt hij ook dat ik geen banshee in m'n compu zitten heb. Hoewel hij bij het opstarten (nog voor de gewone bios) wel duidelijk laat zien dat er een 16mb banshee kaart inzit. Ik heb de laatste nieuwe drivers reeds proberen installeren.
Iemand suggesties ?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Win 2K?
Zet in de bios:
Assign IRQ to AGP Enable.

• Blizard
  • Niet online
OS : win98 (had ik ff moeten vermelden, sorry) Kga strax ff op zoek naar irq > agp, maar denk niet dat ik deze optie al heb zien staan in de bios.

• Blizard
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 13:12 schreef Vae Victis het volgende:
Win 2K?
Zet in de bios:
Assign IRQ to AGP Enable.
Heb assign irq to agp op enable gezet, maar hij vindt nog steeds een vga kaartje ipv een echte banshee kaart :'( ..
Clean install van windows brengt niet op want heb op andere pc reeds kaart proberen installeren en kreeg zelfde fout

• Blizard
  • Niet online
niemand die me ff m'n 3d-kaartje kan terugbrengen ? ;(

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14

-ET-

Phone Home

Als ik het goed begrijp, vind windows een standaard vga kaart. Wat je dan moet doen is even de drivers voor je banshee installeren. windows zal dan vervolgens die drivers gaan gebruiken om je banshee aan te sturen.

• Blizard
  • Niet online
Heb ik uiteraard al gedaan. En het feit dat het util laat zien dat ik géén banshee hebt vind ik heel raar. Toch bedankt voor de tip ;)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je moet op de .inf die bij de drivers zit ff rechtermuisknop->installeren doen :) Dan ff de standaard vga-kaart verwijderen, opnieuw opstarten en hij ziet m als Banshee als het goed is!

Als je problemen hebt met 640x480 en 16/256 kleuren, kies dan een andere monitor (SVGA 800x600) i.p.v. Standaard Monitor!

webOS all the way!

• Blizard
  • Niet online
Lukt ook niet :(
En als ik de software probeer te installeren van creative zegt hij wederom dat ik eerst de kaart in de computer moet steken (zit er uiteraard in)
Pagina: 1