Welke capture card voor m'n nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:21
Hey Tweakers!
ik krijg via een pc-prive project een pc met de volgende spec's:9~:
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ/266MHZ ,256kb cache)
Asus A7V266-E (Via KT266A chip)
512MB DDR PC2100
80 GB Maxtor 7200RPM U-100
64MB gef. 3 TI 200 DDR +tv-out

ik zit dus haast over m'n budget heen.
iemand die een redelijke/goeie videobewerkingskaart weet voor dit systeem?
heb namelijk geen zin in de hele tijd vastlopers e.d.

en welk OS zou ik het beste kunnen pakken op dit systeempje?
WIN2K of XP PRO?

greetzz

paul

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga lekker alleen reageren op die laatste vraag, win2k of xp. Ik zou denk ik toch kiezen voor W2K. Ik draai zelf ook XP, maar ik vind 'em behoorlijk crash-gevoelig. Ik bedoel, hij is al een keer of 3 (in 5 maanden ofzo dat wel) vastgelopen, da's dan nie zo erg maar 2 van de 3 keer kreeg ik een unrecoverable error en mocht ik gaan formatteren. Met W2K heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar XP werkt wel heel erg lekker, ziet er goed uit, en hij draait bij mij NU wel 3 maanden stabiel, dus eigenlijk weet ik niet zo goed welke je moet kiezen :Y)

Mother, will they like this song?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 13:02 schreef TheLunatic het volgende:
Ik ga lekker alleen reageren op die laatste vraag, win2k of xp. Ik zou denk ik toch kiezen voor W2K. Ik draai zelf ook XP, maar ik vind 'em behoorlijk crash-gevoelig. Ik bedoel, hij is al een keer of 3 (in 5 maanden ofzo dat wel) vastgelopen, da's dan nie zo erg maar 2 van de 3 keer kreeg ik een unrecoverable error en mocht ik gaan formatteren. Met W2K heb ik daar nooit problemen mee gehad. Maar XP werkt wel heel erg lekker, ziet er goed uit, en hij draait bij mij NU wel 3 maanden stabiel, dus eigenlijk weet ik niet zo goed welke je moet kiezen :Y)
Ik zou ook voor win2k met servicepack 2 en ie 6 gaan, dan heb je alle opties van xp, behalve de geheugenvretende teletubiezooi :)

Toch denk ik dat het persoonlijk is, ik vind 2k lekkerder werken, zo zijn er weer een hele hoop die xp beter vinden.
Maar eigenlijk is het verschil tussen bijde bijna nix, 2k start wat slomer op, xp zuigt meer geheugen.

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:21
ok ,dan ga k wel n dualboot linux/win2k draaien maar nu zit t k eigelijk nog met die capture kaart in me maag...
graag reacties plz.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

capturekaarten:
1. koop een TV kaart (kun je tv/video signal caputeren) voor 50 euro
2. wil je beelbewerken, koop dan een pinnacle-kaartje ofzo, dis kosten nog maar 127 Euro (pricewatch: Pinnacle Sutdio DV)

"People should know when they're conquered..."