Toon posts:

Maxtor 740X naar de filestijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is deze HDD nu écht zo slecht? Mijn computerwinkel zei dat ik beter deze HDD kon nemen in plaats van de IBM 60GXP. Dus ik die HDD erin proppen, krijg ik al na het FDISK'en bij het formatten allemaal fouten met het schrijven van de bootsector en beschadigde sectors. En de Maxtor Diagnostics zijn op het einde van de scan gewoon gecrasht

Ik heb een paar pics, slechte kwaliteit, maar misschien heeft iemand nog meer vage klachten in die buurt. dan weet ik tenminste of ik bij Maxtor moet blijven of meteen een IBM moet nemen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gendesign/got/MVC-017F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gendesign/got/MVC-019F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gendesign/got/MVC-022F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gendesign/got/MVC-025F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gendesign/got/MVC-026F.JPG

Tips zijn ook altijd welkom, voor andere opties in HDD's.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Over het algemeen werken die D740X schijfjes erg goed .. gewoon ff omruilen voor een ander. Ow en de 60GXP serie is inderdaad een stuk minder betrouwbaar dan deze Maxtor serie, komt veel vaker terug.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bomber man: Dit is dus al de tweede keer dat ik een miskoop van Maxtor heb gemaakt, allebei waren ze overvol van de Bad sectors, terwijl ik ze met de beste zorg behandel en ze komen gloednieuw uit de verpakking. Die 120GXP die jij hebt is een IBM, hoezo heb je zelf een IBM als je Maxtor de hemel inprijst als ik je het tegendeel bewijs?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maxtors zijn gewoon brakke knake dingen. Maar dit ding is zelfs nog brakker dan de meeste. Gewoon wegsmijten en een fatsoenlijke kopen

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 10 februari 2002 14:49 schreef Terw_Dan het volgende:
Maxtors zijn gewoon brakke knake dingen. Maar dit ding is zelfs nog brakker dan de meeste. Gewoon wegsmijten en een fatsoenlijke kopen
Als je dit ook nog even gaat onderbouwen oke, maar hier heeft dus niemand wat aan.
Maxtors zijn zeer betrouwbare schijven heb zlef 5x60 gig en geen problemen.
In vervolg nadenken voor je iets post. zeker wat flames betreft. :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 10 februari 2002 14:27 schreef MorPhics het volgende:
Bomber man: Dit is dus al de tweede keer dat ik een miskoop van Maxtor heb gemaakt, allebei waren ze overvol van de Bad sectors, terwijl ik ze met de beste zorg behandel en ze komen gloednieuw uit de verpakking. Die 120GXP die jij hebt is een IBM, hoezo heb je zelf een IBM als je Maxtor de hemel inprijst als ik je het tegendeel bewijs?
Nou nou ..

Ik werk in een computerwinkel en baseer daar mijn uitspraak op. Verder heb ik helemaal niets over IBM in het algemeen of de 120GXP serie gezegd, alleen over de 60GXP versie. Ben zelf al een keer data verloren door zo'n schijf, een collega van mij hetzelfde plus hij komt erg vaak terug in de winkel. Ik zie wel of die 120GXP betrouwbaar is, als dat niet zo is ruil ik hem (weer) om voor een Maxtor. Tip: beter lezen!

PC Specs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Elk merk heeft er wel eens een rotte tussenzitten. Bij IBM was het helaas een hele serie, maar daar heb je garantie voor.

IMHO maakt het allemaal niet zoveel uit, gewoon een kwestie van pech hebben

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Bomberman: Heel fijn dat je zo achter Maxtor staat, maar het is wel heel toevallig dat ik de rotte uitvoeringen van die schijfjes krijg en ook meteen na de koop stuk blijken te zijn, dat doet er ook niet toe, maar heb jij of iemand anders misschien enig idee of ik die Maxtor moet laten vallen of een IBM of whatever moet kopen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
Een vriend van mij heeft een D740x 40 gig gekocht, en das een lekker schijfje, fijner dan mijn quantum fireball AS 40gb 7200rpm (maakt erg veel herrie en geen temp sensors)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

gewoon inruilen dat ding aan die maxtor schijven is echt niets mis ik heb hier 4 maxtor schijven waar van er al 1 4 jaar intensief draait. :)

ik heb nog nooit wat raars met die schijven gehad.

daarintegen heb ik wel probs gehad met een ibm 60gxp serie
maarja die dingen gingen massaal kapot en ik ken nog 3 andere die hetzelfde is over komen. :( maar dit zecht dus niets over andere ibm series.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Je hebt gewoon pech gehad, want de 60GXP is zo ongeveer de slechste serie van IBM ooit, en de D740X 1 van de betere Maxtors. ;)

Waarschijnlijk heppie gewoon pech gehad met het kopen, want met deze HDD's is over het algemeen nix mis.

gewoon ruilen tegen een andere maxtor, zou ik zeggen. als je weer een knaake HDD terug krijgt, heeft die winkel een partij mislukte harde schijven opgekocht oid.

Bewijs van Maxtor's kwaliteiten

"People should know when they're conquered..."

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Ik heb de afgelopen 2 weken 12 Maxtor D740X hd's gekocht en verwerkt in verschillende RAID systeempjes.
Tot nu toe geen problemen met de nieuwe hd's, ze
zijn ook nog erg nieuw om daar over te oordelen.
De IBM's 60GXP zijn veel langer op de markt en daarvan is
al vast komen te staan dat de een hoge uitval hebben.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 14:53 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Als je dit ook nog even gaat onderbouwen oke, maar hier heeft dus niemand wat aan.
Maxtors zijn zeer betrouwbare schijven heb zlef 5x60 gig en geen problemen.
In vervolg nadenken voor je iets post. zeker wat flames betreft. :)
Ok, ik onderbouw het wel even.

* TERW_DAN koopt 40GB hdd van Maxtor (D740X)
ik hang dat ding in mijn systeem, bios herkent hem, maar kan hem niet benaderen via FDISK. Ik hang hem in een ander systeem, daar wordt hij ook gedetecteerd door de bios, maar FDISK kan er niets mee.
Ik dus maar even gedebugged. Drive is nu benaderbaar. Ik ga partitioneren, 1 van 5GB en 1 van 35GB. Ding is uren bezig. Die schijf is zo F*cking sloom. Na eindelijk gepartioneerd te zijn, ga ik formatteren. Dit duurt wederom supersloom. Bovendien is na het formatteren de schijf nog niet vooruit te branden itt mijn Seagate die ernaast hangt en hartstikke goed presteerd.
Na een week heb ik de schijf dus uit mijn systeem geknikkerd omdat mijn Seagate binnen was, en wat viel mij op. ook al was deze 20GB groter, de schijf was 3 keer zo snel klaar met partitioneren en formatteren, en het booten van mijn systeem duurde geen 5 minuten meer.
Nu zit die brakke maxtor in een ander systeem, maar zodra ik weer geld heb, denk ik dat ik die Maxtor flink bewerk met een hamer oid en dan een Seagate erbij zet. Die schijven weten tenminste te presteren.

Mocht iemand intresse hebben in een bijna niet gebruikte hdd.....

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 10 februari 2002 17:55 schreef Terw_Dan het volgende:
* TERW_DAN koopt 40GB hdd van Maxtor (D740X)
..Na een week heb ik de schijf dus uit mijn systeem geknikkerd omdat mijn Seagate binnen was..Mocht iemand intresse hebben in een bijna niet gebruikte hdd.....
Stom dat je em niet gewoon naar de winkel bent gegaan.
Dit is gewoon garantie.

Maar om door deze ervaring nou gelijk te roepen dat maxtors brak zijn :? Beetje overdreven he?

Die D740X staat gewoon bekend als goede snelle disk met lage uitval. In pricipe is het gewoon een Quantum disk, zo ziet ie er ook uit. Heb er hier 2 van 40Gb, werkt heerlijk.

Verwijderd

Een 40 GB Maxtortje hier, werkt geweldig.

Hoe lang horen gemiddeld HD's mee te gaan??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 19:02 schreef sjuk het volgende:

[..]

Stom dat je em niet gewoon naar de winkel bent gegaan.
Dit is gewoon garantie.

Maar om door deze ervaring nou gelijk te roepen dat maxtors brak zijn :? Beetje overdreven he?

Die D740X staat gewoon bekend als goede snelle disk met lage uitval. In pricipe is het gewoon een Quantum disk, zo ziet ie er ook uit. Heb er hier 2 van 40Gb, werkt heerlijk.
Dat het een Quantum is weet ik, maar ik had gehoopt dat Maxtors beter waren dan Quantum was, want Quantums waren zelfs nog brakker.
En een vriend van me heeft eenzelfde schijf gekocht en die presteerd imho ook zwak

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 19:16 schreef cougar007 het volgende:
Een 40 GB Maxtortje hier, werkt geweldig.

Hoe lang horen gemiddeld HD's mee te gaan??
Minimaal 3 jaar. Tenminste zolang zit er garantie op. Maar ik heb schijven die draaien al een jaar of 5 zonder problemen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 10 februari 2002 19:58 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Minimaal 3 jaar. Tenminste zolang zit er garantie op. Maar ik heb schijven die draaien al een jaar of 5 zonder problemen.
Pcies waar onder bij mij een stuk of 7 Maxtors en 3 Qauntums
en een IBMetje. ;)
Verschillend vanaf 0.5 jaar tot 6 jaar.
Heb nog steeds een 1 gigje Qauntum liggen die nog erg goed presteerd.

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Je hebt 3 jaar garantie. Terug naar de winkel of kijken op de website van de fabrikant hoe de schijf om te ruilen.

Verwijderd

heb ik ook wel us gehad maarja gebruik ze toch alleen voor opslag deze kun je zo weg mikken is toch supper goedkoop maxtor voor de rest gebruik ik alleen scsi

maar heb je de maxtor diag al geprobeert ?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier een 40GB IBM DTLA schijf.

Draait echt RAZEND snel, maar dat is naar mijn weten geen DeskStar schijf.

type: DTLA-307045 7200RPM ATA100

Maar toen ik hem kocht, was er nog geen sprake van het type deskstar. Met deze schijf heb ik nog nooit problemen gehad en hij werkt heel fijn.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

terw_dan .. ruil dan gewoon die maxtor.. duidelijk (net zoals de topic starter) een geval dat de schijf in kwestie kapot is gegaan.

lijkt me wel dat als je hem ruilt voor een nieuwe hd (zelfde type etc.) dat je die problemen niet hebt.

heb iig een 60gb 740 en heb geen problemen met formateren/fdisk/bad sectors meteen bij begin gehad..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Ik heb zelf zowel Maxtor, IBM en Seagate schijven hier draaien. En ik kan alleen maar zeggen dat de Maxtors de beste drives zijn en de Seagate de brakste.
IBM zou snel zijn??? Ding is trager dan me 5400t Maxtor.(IBM is een 7200t)
Bij mij komt er verder alleen nog maar Maxtor in.
Ik denk dat je idd pech hebt gehad met je Maxtor drives.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Waarom kraak je die maxtor metteen af als er een keertje een verkeerde tussen zit?????? Denk je soms dat alle maxtors beschadigde sectors hebben als je de hem voor het eerst gebruikt......zou niet best wezen. Maar die maxtor is een goede schijf ik lees weinig slechte verhalen over de maxtor hier. Er gaan hier meer IBMS kapot dan maxtors.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

de foute serie van IBM is nog steeds de 75GXP, niet de 60GXP

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 20:08 schreef Vlabakje90 het volgende:
Hier een 40GB IBM DTLA schijf.

Draait echt RAZEND snel, maar dat is naar mijn weten geen DeskStar schijf.

type: DTLA-307045 7200RPM ATA100

Maar toen ik hem kocht, was er nog geen sprake van het type deskstar. Met deze schijf heb ik nog nooit problemen gehad en hij werkt heel fijn.
DTLA-307045: dat is de deskstar 75GXP.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Op zondag 10 februari 2002 23:34 schreef Proost het volgende:

[..]

DTLA-307045: dat is de deskstar 75GXP.
Zo zie je maar weer, bij mij werkt de maxtor razendsnel en helemaal zonder probs en me IBM Desktar 75gxp weer juist niet, lijkt erop dat het een beetje een kwestie van geluk wordt of je een goed exemplaar krijgt uit de fabriek :? :(

Verwijderd

Ik heb dezelfde schijf, inmiddels overleden:

[topic=403732]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 20:24 schreef yamAUchi het volgende:
terw_dan .. ruil dan gewoon die maxtor.. duidelijk (net zoals de topic starter) een geval dat de schijf in kwestie kapot is gegaan.
Geen zin in, moet ik nog verzendkosten gaan betalen, zoek ik niet.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Als je een slechte Maxtor hebt gekocht en je ruilt 'm dan weer om, en die heeft precies hetzelfde verhaal, dan lijkt het me dat er gewoon een paar slechte van de band zijn gerold.

Dus omruilen en zeggen dat dit al je 2e slechte Maxtor is en of ze 'm in de winkel ff willen checken of er dit keer GEEN bad sectors op zitten.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Iedereen gaat ook gelijk maar de raarste uitspraken doen over bepaalde merken.
Dat terwijl er genoeg andere redenen kunnen zijn waardoor disks sneuvelen. Vanaf de fabriek tot in jouw pc kan voor een boel disks al een hele lijdensweg zijn zonder ooit gedraaid te hebben.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Uitval zit altijd in HD,

ik heb thuis een IMB 60 GXP en de D740X

beide draaien goed en stil

...

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
mmmm...Ik heb mijn d740x 60gb nog nooit getest op bad sectors. Ik heb hem al een maandje of 2 |:( Moet ik hem zeker formateren :(

Verwijderd

ik gister bij een vriend van me ook een maxtor schijfje vervangen, er zat nog garantie op en ik heb hem geruild. hd werd niet meer herkent door het bios, volgens mij spinde die niet eens meer op

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 12:28 schreef sjuk het volgende:
Iedereen gaat ook gelijk maar de raarste uitspraken doen over bepaalde merken.
Dat terwijl er genoeg andere redenen kunnen zijn waardoor disks sneuvelen. Vanaf de fabriek tot in jouw pc kan voor een boel disks al een hele lijdensweg zijn zonder ooit gedraaid te hebben.
AMEN :)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 09:57 schreef drLiter het volgende:
Ik heb dezelfde schijf, inmiddels overleden:

[topic=403732]
vandaag de bovenstaande schijf ingeleverd bij Mycom Amsterdam, hoppa zij ff testen, en idd gare HD....dus daarna meteen een niewue mee naar huis gekregen, geen gezeik met bellen klooien en distributeurs, gewoon relaxed, hoppa nieuwe :)

Ja prima service daaro...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht iemand intresse hebben in een bijna niet gebruikte hdd.....
ja, ik wel, wat moet je er voor hebben?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
Hier sterft altijd alles wat niet van Seagate is.
Moet ik dan maar zeggen dat je alleen Seagate moet kopen? Nee, want er zijn genoeg mensen die Seagates zien sterven bij bosjes.

Op dit moment heb ik zo'n 5 D540X-4K 40GB diskjes de deur uit gedaan, heel erg tevreden over en nog niemand zien terugkomen in die 5 weken.

Heb afgelopen maand 3 systemen met een Western Digital WD200BB harddisk inelkaar gezet, ook nog niets engs van gehoord.

Heb afgelopen week weer 3 systemen gebouwd, met 3 verschillende disken:
D540X-4K 40GB
D740X 20GB
D740x 40GB
allemaal ball bearing versies, en die D740X dingen vind ik maar een vaag geluidje maken. Verder werken ze wel okee (vaag: heb nog nooit een disk zulke geluiden horen maken, lijkt me niet dood, die heb ik vaak gehoord)

Verwijderd

Die schrijven zijn echt gruwelijk betrouwbaar en snel als ze eenmaal draaien.

Ik heb er zelf een van 40 giga 7200 rpm (die kapte er mee en nu aan de 2de)
En familie heeft de 50\\40 giga 5400 rpm in hun nieuwe systeem zitten.

Top merk dat Maxtor :)

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Op zondag 10 februari 2002 22:31 schreef dreeke het volgende:
de foute serie van IBM is nog steeds de 75GXP, niet de 60GXP
De 60GXP serie is net zo hard een foute serie...is onderhevig aan dezelfde problemen, komt misschien ietsiepietsie minder vaak voor omdat de behuizing van binnen anders is, maar komt er gewoon op neer dat ook in die serie zware problemen zijn..

En doet IBM er iets aan? NEE, calculeren 't gewoon in onder verlies voor hun en hebben schijt aan 't dataverlies dat "jij" hebt als klant.. :(

Kan me Quantum nog herrinneren, hadden ooit een serie met problemen (die veel minder voorkwamen dan huidige IBM) en wat deden zij? klats..ALLE HDs uit die serie mochten terug...klanten, zelfs als ze de problemen niet hadden, konden ding terug sturen en kregen nieuwe grotere schijf ervoor terug... (en dat kon toen wel, jaaaaaren geleden...)

Verder on-topic:

Die Maxtors zijn geen problemen mee, prima schijven..
Waar de meeste problemen door ontstaan zijn BUGGY kabels...ATA-100 bekabeling van brakke kwaliteit, of self-rounded kabels wat met 't nodige gestuntel gedaan is..
En dan roepen veel mensen "maar mijn oudere maxtor/ibm/seagate/wd deed 't perfect op dezelfde kabel"
Ja kan wel zijn, maar intern heeft Maxtor nieuw algoritme in de schijf gemaakt voor ATA-133 snelheden dat gewoon gevoeliger is voor transmissie problemen op de kabel..
(dit staat zelfs ergens in Maxtor's whitepapers voor de ATA-133 standaard)

Met goede, duurzame bekabeling dus (over het algemeen) geen problemen..

En voor degene die problemen had met de HD, zou zeggen hang 'em eerst eens aan een normale oude ata-33 kabel en kijk eens hoe hij daar onder reageert..

Wat ik ook redelijk vaak heb zien voorkomen is dat er van die slungeltjes in de winkel lopen die die dingen gewoon uit hun handen laten donderen...of de HD los op een grote doos leggen, dan de doos aan een kant optillen en zo de doos willen slepen...pats, HD op de grond...

En ja ja...HDs kunnen tegenwoordig tegen zoveel Gs aan valkracht...nou ik geloof 't nog gewoon weg niet..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1