Vraag me af of ik de enige hier ben met deze Powerleap adapter. Wil graag van gedachten wisselen met evt. andere bezitters over OC'en en voltage-mods. (lijkt wel een contactadvertentie!)
Ik heb er geen, maar vertel gerust; wat voor bord, wat voor cpu, wat voor temps, wat voor overclock, wat voor performance, wat voor stabiliteit en wat voor eventuele narigheden? Het lijkt me voor de fun wel leuk m'n BX met zo'n ding uit te rusten.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zie profiel voor bord/proc etc.Op zondag 10 februari 2002 12:45 schreef Abbadon het volgende:
Ik heb er geen, maar vertel gerust; wat voor bord, wat voor cpu, wat voor temps, wat voor overclock, wat voor performance, wat voor stabiliteit en wat voor eventuele narigheden? Het lijkt me voor de fun wel leuk m'n BX met zo'n ding uit te rusten.
Het ding is (op dit bord) stabiel op 1267, maar er zit (ondanks dat die Celeron 1200 een lastige overklokker is) natuurlijk meer in. Op diverse sites wordt gedemonstreerd hoe je met Vcore aanpassingen (pinnetjes verbinden/verwijderen, jumpertjes solderen) tot 1500 of 1600 kan komen. Lekker, want dan gaat tenminste ook die Memory-bandwidth (grootste knijper op een BX) wat omhoog.
Zie bijv. hier:
http://forums.overclockers.ws/vb/showthread.php?s=1ad1da74737b796933a3bebdd76a93d2&threadid=51687
(op 2/3 van de pagina)
of hier
http://www.hardoverclock.net/index.htm?http://www.hardoverclock.net/html/reviews/pl-ip3t/pl-ip3t_1.htm
Ik wil dat dus doen, maar heb nog niet eerder zo ingrijpend ge-OC'ed dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik heb nu een PI 333 en ik wil mijn systeem upgraden. Is de PL-iP3/T een goeie oplossing hiervoor (ook qua prijs) ??
Bladiebla!
PI 333?? Bestaat dat?
Hoe dan ook, het hangt van je moederbord af. Hier:
http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm
staat een lijst van (in)compatible moederborden.
Of je het de prijs (€250,- of als je in de VS bestelt $200,- inclusief P&H) waard vindt moet je zelf bepalen, (het scheelt niet veel met een budget-moederbord/proc upgrade) ik vond van wel, a) omdat ik het gewoon leuk vind om van een ouwe bak weer een snelle bak te maken en b) omdat je al je vertrouwde hardware kan houden en c) omdat ik het toch niet duur vind.
Hoe dan ook, het hangt van je moederbord af. Hier:
http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm
staat een lijst van (in)compatible moederborden.
Of je het de prijs (€250,- of als je in de VS bestelt $200,- inclusief P&H) waard vindt moet je zelf bepalen, (het scheelt niet veel met een budget-moederbord/proc upgrade) ik vond van wel, a) omdat ik het gewoon leuk vind om van een ouwe bak weer een snelle bak te maken en b) omdat je al je vertrouwde hardware kan houden en c) omdat ik het toch niet duur vind.
Hmmz, jammer dat ze niet zo lekker overclocken, een FSB van 133 is voor mij een must (dan komt de BX echt los zeg maar
). Wellicht dat de langzamere Celeron 1000A dat wel red (1333 met FSB 133 is me liever dan 1400+ met FSB 110~120). Zal eens wat rondneuzen, thnx voor de linkz
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Er schijnt een verschil te zijn in OC'baarheid tussen de Maleisische en de Filipijnse cores van die Celly. (De Maleisische doen het dan beter.) Maar het is dus wel te doen, die FSB van 133!
Verwijderd
Frytzzz, je kan je PII 333 NIET vervangen door die PLIP3/T upgrade van powerleap, want die heeft namelijk een 100Mhz systeembus nodig, en de PII 333 was de laatste PII die een 66 Mhz systeembus heeft. Maar daarvoor heeft Powerleap andere upgrades, ga maar eens kijken.
Groetjes
Groetjes
Verwijderd
Vraagje aan frytzzz:
Ik las dat de ventilator van die upgrade ENORM veel lawaai maakt, klopt dat? En als dat zo is, kun je die ventilator erafhalen, of zit zijn draad vastgesoldeerd?
Ik denk er ook aan om mijn cpu - PII 350 - te vervangen, maar ik heb een hekel aan lawaaierige computers, dus ik twijfel over die upgrade van Powerleap.
Ik had nog een ander idee: ik ben geen spelfanaat, dus 3D-kracht is voor mij niet nodig.
Die Via C3 cpu draait ook op socket 370 en heeft zelfs geen ventilator nodig, dus dacht ik: als ik nu eens zo'n C3 cpu op een slot-adapter plaats, zou dat werken?
Mijn pc is een oude Dell PII350, dus het BIOS zou die chip waarschijnlijk niet herkennen. Zou dat een probleem zijn?
Teudeleu
Ik las dat de ventilator van die upgrade ENORM veel lawaai maakt, klopt dat? En als dat zo is, kun je die ventilator erafhalen, of zit zijn draad vastgesoldeerd?
Ik denk er ook aan om mijn cpu - PII 350 - te vervangen, maar ik heb een hekel aan lawaaierige computers, dus ik twijfel over die upgrade van Powerleap.
Ik had nog een ander idee: ik ben geen spelfanaat, dus 3D-kracht is voor mij niet nodig.
Die Via C3 cpu draait ook op socket 370 en heeft zelfs geen ventilator nodig, dus dacht ik: als ik nu eens zo'n C3 cpu op een slot-adapter plaats, zou dat werken?
Mijn pc is een oude Dell PII350, dus het BIOS zou die chip waarschijnlijk niet herkennen. Zou dat een probleem zijn?
Teudeleu
Heej maar het gaat niet om z'n processor maar om wat z'n moederbord aankan! Als er een 66MHz proc op zit wil dat nog niet zeggen dat het moederbord (met een BX chipset trouwens) niet op 100 MHz kan draaien, toch?
Ten eerste valt het erg mee met dat lawaai, vind ik. Ze hebben in na de eerste shipment de fans trouwens vervangen idd, dus de allereerste fans maakten schijnbaar wel te veel herrie, maar nu dus niet meer zo. M'n kast zit nu dicht, maar volgens mij heb ik gezien dat de fan gewoon te vervangen is, ik was het nl. zelf ook van plan, om toch nog wat geluidswinst te boeken. zie:
[topic=402928]
Van die Via chip weet ik niks, weet wel dat mijn BIOS die Powerleapchip niet herkent (hij geeft iets van 246MHz aan geloof ik
) maar dat maakt voor de performance niets uit. Windows herkent 'm wel.
[topic=402928]
Van die Via chip weet ik niks, weet wel dat mijn BIOS die Powerleapchip niet herkent (hij geeft iets van 246MHz aan geloof ik
Verwijderd
Merci frytzzz, ik zal er dan maar voor gaan.
Wordt het koelelement warm met die ventilator?
Als hij daarmee warm wordt, dan kan je de ventilator misschien beter niet vervangen door een zwakker en stiller model.
'k Ga nu winkelen. Uitverkoop in een meubelzaak.
Tot straks.
Als hij daarmee warm wordt, dan kan je de ventilator misschien beter niet vervangen door een zwakker en stiller model.
'k Ga nu winkelen. Uitverkoop in een meubelzaak.
Tot straks.
Nope wordt nauwelijks lauw. En dan draai ik continu SETIOp zondag 10 februari 2002 14:58 schreef Cygnus het volgende:
Pagina: 1