Toon posts:

radeon 8500 LE & heatsinks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus dit weekend mijn radeon aan het modden. Gisteren heb ik dat standaard koelertje al vervangen door een blue orb (niet zo moeilijk). Ik heb hier nog 2 blauwe heatsinks van TT liggen (6*2 cm) en ik wil die op het RAM zetten... Echter, er zijn uitsteeksels tussen 2 RAM-chips, dus onmogelijk om die te plaatsen. Een andere mogelijkheid is om die heatsinks in 4 stukken te snijden, maar hoe? Ik heb namelijk geen dremel of zoiets.
Btw: is het waar dat als die heatsinks een component raken dat er dan kortsluiting ontstaat?

Verwijderd

MMM je kan gewoon met een handzagie dit doen hoor. ik heb eenz een oude slot a koeler in een nette maatje gezaagt met een hand zagie voor mijn gf2 mx. Wel ff goed vast zetten aan je tafeltje als je gaaat zagen :)
verder over aanraken.... Niet doen. nooit r\isco lopen met dat soort dingen.

gewoon zagen en pic posten he! :9

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd... Maakt alleen maar krassen en dat blauw is juist zo mooi...
Iemand andere suggesties? Zouden ze dat misschien in een doe-het-zelfzaak doen met zo'n machien?

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
hoe heb je de ouwe sink er af gekregen en hoe zit die blorb vast?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Die oude koeler kun je er gewoon afwippen door er een schroevendraaier tussen te steken en hem omhoog te wrikken. Zorg wel dat de schroevendraaier niet op de printplaat steunt, maar op bijvoorbeeld een andere schroevendraaier of een stukje metaal.

Die BlOrb kun je er gewoon met 4 puntjes secondelijm op lijmen. Vergeet er geen koelpasta onder te doen! (Die fragtape stukjes die bij de BlOrb zitten zuigen echt!)

Dato DUO synth voor twee