MSX troubles

Pagina: 1
Acties:

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
Als eerste:
Ik heb diskmanager Version 0.08 (beta) 2000-02-13
Produce by Lex Lechz.

nu probber ik een spel wat ik legaal gekocht heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjukkie.dds.nl/onzinpics/foto7.jpg

'MAD: Spy versus Spy' over te zetten op m'n huidige systeem, omdat m'n MSX op het moment niet doet (en omdat ie teveel stroom vreet). Nu geeft diskmanager alleen een fout aan als ie een bepaalde sector probeert te lezen. Heb ik dan een brakke versie (hij leest enkele schijfjes wel) of doe ik iets anders verkeerd?

PS. Dit spel is alleen voor eigen gebruik en legaal gekocht en valt naar mijn mening niet onder WareZ

Als tweede:
Ik heb een joystick die wel onder DOS en Windows werkt, maar niet werkt met de spellen in de emulator. Is hier een oplossing voor of werkt het gewoon niet? Als emulator gebruik ik fMSX-sdl versie 2.5.0.33

Wie o wie helpt mij?

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
De joystick is terug gebracht naar de winkel (als je er toch niet mee kan wat je er mee wil) en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de vele reacties op de 3 topics
(deze en al eerder de 2 vragen apart)

Verwijderd

:Z

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

kan zijn dat het aan die SDL library ligt, dat die geen joysticks ondersteund? if so -> dan kan fMSX-SDL ook nooit joysticks ondersteunen. Heb je paraMSX of ruMSX al geprobeerd? Volgens mij maken die gebruik van Direct-X, en Direct-X ondersteund bijna alle joysticks

wat betreft die disks: probeer et op een andere pc, met andere drive etc. Of misschien een ander programma.. als niets werkt ligt het misschien aan die (oude) disks
Op maandag 11 februari 2002 10:47 schreef TheKeeper het volgende:
..en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de vele reacties op de 3 topics (deze en al eerder de 2 vragen apart)
:{ tja.. tis ook een beetje obscuur onderwerp natuurlijk, dus moet je ook niet verwachten dat je veel reacties krijgt, zeker niet zo snel..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
Is die diskette van Spy vs. Spy misschien enkelzijdig (360kb)? Daar heb ik ook wel eens moeilijkheden mee ondervonden wanneer ik DiskManager gebruikte. Ik heb toen gewoon het .dsk bestand op internet opgezocht... en gevonden :)

• Creepy
  • Laatst online: 14:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan ook tegen de kopieer beveiliging oplopen natuurlijk :)

een "gare" sector op je disk...hmm... het zou kunne dat die er moet zitten, omdat dat onderdeel is van de kopieer beveiliging.

Er zijn echter genoeg sites te vinden waarvan je zo het disk-image vandaan kan halen.

Probeer trouwens een NLMSX.. ik vind die zelf een stuk beter dan fmsx-SDL. (zowel de msx emu als de MSX-Music en MSX-Audio emu)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
Volgens mij is Spy vs. Spy niet kopieerbeveiligd :) Daar deed Aackosoft niet echt aan meen ik mij te herinneren.

• Creepy
  • Laatst online: 14:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan is je disk gaar... en dat is best wel zonde...

Heb hiero ook nog een gare disk liggen (P.A. III disk 1).
Disk 2 t/m 4 zijn nog ok. maar disk 1 is echt kaduuk.. Helaas.. dat gebeurt he.. disks... en dan zeker disks van een paar jaar oud...

Gelukkig zijn er redelijk wat sites te vinden die disk-images hebben (alleen die van P.A. III disk 1 kan ik nergens vinden...), zodat je toch nog je gouwe ouwe games kan spelen :) (wel de originele hebben he!)

FMSX kan trouwens ook rechtstreeks gebruik maken van de originele disks... disk in je PC proppen en de eerste driver in FMSX laten wijzen naar a:\ (FMSX-DOS en Br-MSX werken zo prima.. in FMSX-SDL is dit waarschijnlijk ook wel in te stellen.). Kan je dus ook je originele disks (met kopieer beveiliging) spelen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1