Toon posts:

kabel router + Printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een kabel router om mijn chello kabel te delen tevens ben ik nog op zoek naar een printserver om een printer te delen.

nu ben ik ook al opzoek geweest naar een mogelijkheid om een oude 486 om te bouwen tot router/server maar ik wil geen pc hebben die de hele dag staat te blazen en een hoop stroom verbruikt.

ben opzoek naar een kastje wat fungeert als router met ingebouwde hub/switch en tevens een printserver is.

heb al wel iets gevonden voor DSL:
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=QDMV02

weet iemand ook zoiets voor kabelinternet en heeft iemand ervaring met router/printserver-in-een?

p.s. het netwerk bestaat uit 2 pc's en 1 printer.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik gebruik een 386, met zonder fan, met een 70watt voeding, met daarop freesco = router+printserver+geen hd nodig

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
repotec/sercomm IP515H
SMC 7004
USR 988000

Heb zelf de repotec en bevalt prima. Alles keurig via HTML in te stellen en snelheid is ook goed.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
zoek echt iets simpelers iets wat eigenlijk voor een groot gedeelte plug n play is, met webbased interface voor easy configuration, je kent het wel.

voor iets van 200-250 euro moet er toch wel wat te koop zijn.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 12:29 schreef vraagjesman het volgende:
BLAAT
Heb dus de 701 ..en werkt top. Het verschil met de 401 vs 701 is heel weinig echter dat 700 serie dus meer poorten heeft...en voor 20 euro heb je meer opties als je OOIT meer pc's krijgt :)

maargoed...werkt perfect :)

//edit
Installen is sim-pel..zelfs voor n00b als mij :+

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 12:49 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Heb dus de 701 ..en werkt top. Het verschil met de 401 vs 701 is heel weinig echter dat 700 serie dus meer poorten heeft...en voor 20 euro heb je meer opties als je OOIT meer pc's krijgt :)

maargoed...werkt perfect :)

//edit
Installen is sim-pel..zelfs voor n00b als mij :+
ooh gaaf de 701, mooi spul is dat, eeuuuhhh what the f*ck is de 701..
ik bedoel vind het helemaal top dat je reageert op mijn topic maar zou je misschien kunnen vertellen wat de 701 is, merk enzo....

thanx

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Ik heb de SMC Barricade 7004. Voldoet perfect aan jouw beschrijvingen. Heeft ingebouwde printerserver, DHCP server, firewall, 4 poorts dual speed switch (geen hub dus). Alles via je browser in te stellen.

edit:
ow ja, ik geloof dat ie 99 dollar kost. Komt dan alleen invoer enzo bij. Let er wel op dat je dit ding niet in nederland koopt, want dan ben je 250 euro kwijt.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 12:53 schreef vraagjesman het volgende:

[..]

ooh gaaf de 701, mooi spul is dat, eeuuuhhh what the f*ck is de 701..
ik bedoel vind het helemaal top dat je reageert op mijn topic maar zou je misschien kunnen vertellen wat de 701 is, merk enzo....

thanx
dat is zelfde merk..alleen dan 700 serie :)
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=QDMV04

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:08 schreef HappyFun het volgende:

[..]

dat is zelfde merk..alleen dan 700 serie :)
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=QDMV04
ooh sorry, zo ver had ik nog niet gekeken. bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 12:56 schreef obsidian het volgende:
Ik heb de SMC Barricade 7004. Voldoet perfect aan jouw beschrijvingen. Heeft ingebouwde printerserver, DHCP server, firewall, 4 poorts dual speed switch (geen hub dus). Alles via je browser in te stellen.

edit:
ow ja, ik geloof dat ie 99 dollar kost. Komt dan alleen invoer enzo bij. Let er wel op dat je dit ding niet in nederland koopt, want dan ben je 250 euro kwijt.
als ik vragen mag waar heb je deze gekocht?

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:14 schreef vraagjesman het volgende:

[..]

als ik vragen mag waar heb je deze gekocht?
Zie pricewatch: nu ook te koop in nl voor circa € 150.

Had dat ding 9 maanden geleden ook geimporteerd voor 99 dollar, inclusief alles (shipping and handling, btw etc) kwam ik op fl. 408.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:47 schreef Ransweijck het volgende:

[..]

Zie pricewatch: nu ook te koop in nl voor circa € 150.

Had dat ding 9 maanden geleden ook geimporteerd voor 99 dollar, inclusief alles (shipping and handling, btw etc) kwam ik op fl. 408.
jij gebruikt hem in combinatie met @home. ik neem aan dat die met chelle hetzelfde werkt of zijn er nog mogelijke problemen die je kunt tegen komen.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Je zult met chello het mac adres van je netwerkkaart moeten klonen. Tenminste... ik kreeg mijn Netgear MR314 eerst ook niet aan de praat voordat ik dit gedaan had. In principe moet dat ding 'out of the box' zo met chello werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan moet het mac adres in de router intellen maar hoe kom achter het mac adres van mijn netwerkkaart.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zondag 10 februari 2002 20:59 schreef vraagjesman het volgende:
ok dan moet het mac adres in de router intellen maar hoe kom achter het mac adres van mijn netwerkkaart.
Met welk OS..?

In windows 2000/XP moet je naar de DOS prompt en dan:
ipconfig /all

intikken. Dan zie je het MAC adres, maar je hoeft het eigenlijk niet zelf op te zoeken, want je kunt gewoon op "CLONE" drukken.. :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zelf heb ik
http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&loc=unkg
Met zeer handige webconfig, en mac clone gaat ook makkelijk.
Zorg dat je internet kabel ff overal eruit hebt, dus niet in router en pc, sluit kabel tussen router en pc aan, in zelfde netwerk kaart als die je voor internet gebruikt.
Login via webconfig (192.168.123.254 standaard) clone mac, klaar.
internet stekker erin, en internetten maar.

Printer aansluiten op de printerpoort, in win9x/w2k/xp Printerserver software instaleren, en printen maar.
Ik kocht em voor ong 210 euro.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 21:12 schreef Nakebod het volgende:
Zelf heb ik
http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&loc=unkg
Met zeer handige webconfig, en mac clone gaat ook makkelijk.
Zorg dat je internet kabel ff overal eruit hebt, dus niet in router en pc, sluit kabel tussen router en pc aan, in zelfde netwerk kaart als die je voor internet gebruikt.
Login via webconfig (192.168.123.254 standaard) clone mac, klaar.
internet stekker erin, en internetten maar.

Printer aansluiten op de printerpoort, in win9x/w2k/xp Printerserver software instaleren, en printen maar.
Ik kocht em voor ong 210 euro.
waar heb je deze gekocht, ik koop het liefst iets in een winkel ipv op internet.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik had hem bij Computer Land Nijmegen gekocht, zitten wel op meer plaatsen, www.computer-land.nl

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1