Ik heb met Windows Movie Maker van XP een film van de DV cam gecaptured, die wordt dan opgeslagen als WMF formaat. Het voordeel is dat ie gelijk gecomprimeerd. Als ik in Nero dit wil branden naar VCD loopt ie naar 10 min vast. Hoe kan ik dit zelf vast naar MPEG-1 omzetten zodat Nero niet meer hoeft te coden? Welk prog is geschikt. Ulead en MGI videowave pakken geen WMF bestanden.
Verwijderd
kun je hem niet met een ander formaat capturen zoals AVI,DivX,DV,ASF,MOV,SMR,WMV,MPEG dan kan het nl heel goed met TMPGEnc. voor meer info zie www.vcdhelp.com
anders zou ik het niet weten
anders zou ik het niet weten
Het is uiteindelijk gelukt om het formaat om te zetten naar MPEG met TMPGEnc al liep het daar ook eerst vast. De truc was eerst de audio apart om te zetten naar WAV.
Met welk ander programma dan Windows Moviemaker kun je softwarematig capturen naar een gecomprimeerd bestand? Ik heb een kleine harddisk (13.6Gb, 7200rpm) en daar past geen uur DV stream op. Systeem is 900Mhz Athlon met firewirekaart en XP.
Nog een probleem: de uiteindelijke VCD begint ok (geen topkwaliteit natuurlijk
) maar na een minuut of 10 wordt een gedeelte van het beeld schokkerig met blokvorming. Wat kan ik hier aan doen?
Met welk ander programma dan Windows Moviemaker kun je softwarematig capturen naar een gecomprimeerd bestand? Ik heb een kleine harddisk (13.6Gb, 7200rpm) en daar past geen uur DV stream op. Systeem is 900Mhz Athlon met firewirekaart en XP.
Nog een probleem: de uiteindelijke VCD begint ok (geen topkwaliteit natuurlijk
Kan eenvoudiger. Je film in Movie Maker opslaan met de extensie avi. Daarna kan je met Nero gewoon een VCD branden.
Money for nothin' and your chicks for free
Het gaat om het capturen in Movie Maker. Zoveel opties waren er trouwens niet, en volgens mij allemaal WMV formaat. Het rare is dat in de help-tekst daarbij veel meer bestandsgrootte en formaat opties getoond waren. Moet je nog een plug-in installeren om deze te krijgen?Op maandag 11 februari 2002 09:06 schreef DeeJee het volgende:
Kan eenvoudiger. Je film in Movie Maker opslaan met de extensie avi. Daarna kan je met Nero gewoon een VCD branden.
Ook had ik een plugin voor Nero gedowned om SVCD te krijgen maar deze zorgde er niet voor dat SVCD een optie werd, maar juist dat heel Nero naar de klote ging. Iemand daar ervaring mee?
Ik had precies hetzelfde hoor. Ik heb echt bij het opslaan gewoon .avi erachter gezet en hopla!Op maandag 11 februari 2002 09:21 schreef Bigfoot72 het volgende:
[..]
Het gaat om het capturen in Movie Maker. Zoveel opties waren er trouwens niet, en volgens mij allemaal WMV formaat. Het rare is dat in de help-tekst daarbij veel meer bestandsgrootte en formaat opties getoond waren. Moet je nog een plug-in installeren om deze te krijgen?
Ook had ik een plugin voor Nero gedowned om SVCD te krijgen maar deze zorgde er niet voor dat SVCD een optie werd, maar juist dat heel Nero naar de klote ging. Iemand daar ervaring mee?
Die extra optie heb ik ook niet in Nero zitten.
Money for nothin' and your chicks for free
Ik begrijp van de VirtualDub site dat dat niet echt geschikt is voor DVOp maandag 11 februari 2002 09:11 schreef Speedy het volgende:
Probeer eens Virtualdub
VirtualDub says I don't have a capture device, but I know I have one.
VirtualDub needs a Video for Windows capture driver to capture. Most Firewire (DV) devices do not provide a VFW driver, and thus cannot be used by VirtualDub at all. Also, ATI appears to be shipping their current devices with a WDM (Windows Driver Model) driver only; this can be used indirectly by VirtualDub through a Microsoft wrapper, but it is crippled in functionality and it also appears that the wrapper is buggy.
The wrapper will show up as "Microsoft WDM Image Capture (Win32)." If it works for you, great.
I can capture DV through VirtualDub, but I get the audio out of my sound card instead.
Video for Windows only captures audio through a sound device; with DV, the audio is interleaved with the video itself. I don't have any DV specs, so I can't make VirtualDub extract the audio.
De hoogste framerate bij mij was 768kbps terwijl er in de helptekst ook een 2mbps bij stond. Het liefst zou ik capturen op VCD of SVCD specs. Voor SVCD in Nero moet je een MPEG2 plugin installen, maar ik kan geen werkende vinden.Op maandag 11 februari 2002 09:22 schreef DeeJee het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde hoor. Ik heb echt bij het opslaan gewoon .avi erachter gezet en hopla!
Die extra optie heb ik ook niet in Nero zitten.
Imand ervaring met PowerVCR, zie hier http://www.gocyberlink.com/english/products/features.jsp?ProdId=20&ProdVerId=10 of met WinDVR hier http://www.intervideo.com/jsp/Product_Profile.jsp?p=WinDVR
Daar schijn je softwarematig te kunnen capturen van DV naar MPEG, hopelijk in betere kwaliteit dan het 768kbps van de Windows Moviemaker.
Daar schijn je softwarematig te kunnen capturen van DV naar MPEG, hopelijk in betere kwaliteit dan het 768kbps van de Windows Moviemaker.
edit:
nieuw topic geopend hier [topic=408194/1/25]
nieuw topic geopend hier [topic=408194/1/25]
Pagina: 1