Toon posts:

hoe te beginnen met table top gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waar begin je en hoe zijn jullie begonnen, ik woon in Utrecht en ga binnenkort naar Amsterdam mischien weten jullie nog een paar goede winkels oja ik wou graag een ork leger beginnen bij WH40k
alvast bedankt

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
In Utrecht kun je naar The Joker en The Cave gaan. Bij The Joker moet je naar beneden gaan en daar kun je table-tops spelen. Verder kun je bij The Cave Warhammer kopen.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk ik wou bijna kicken, weet iemand ook ng een winkel in A'dam , ik denk da ze daar wel wat spellenwinkels hebben

• The Will
Ik zal het wel ff aan me neefje vragen als hij Online komt. Ik weet iig dat er een winkel zit want daar heeft ie het altijd over.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:03

Fuelke

Forza Ferrari

Domme vraag misschien van me, maar ik leer graag bij: Wat voor een beest is dat? Table Top gaming, nog nooit van gehoord.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
www.games-workshop.co.uk.
kijk daar maar ff rond

Verwijderd

Topicstarter
kheb zelf net de ork age gevonden (niet zo heel moeilijk hoor) ;)
http://www.games-workshop.com/40kuniverse/warhammer40k/orks/orks.htm

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:03

Fuelke

Forza Ferrari

Bedankt, niet meteen iets voor mij, maar het ziet er wel leuk uit. :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

nog dommere vraag maar..

is dit warhammer?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt warhammer 40.000 (de futuristische versie) en warhammer (de versie zonder laser etc een beetje middeleeuws)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, the cave, is dat daar naast belgië?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ff de stad in geweest en ja het is aan de oude gracht (netals de joker) ergens met een trap naar onder en daar is het, ik heb trouwens ook een winkels gevonden doen bloops ofzo heete en daar verkochte ze ook van dat soort spul, volgens de maand gaat k al de sjit kopen :) maar iemand uit A'dam die nog weet of er leuke winkels zijn? :?

• The Will
Op zondag 10 februari 2002 15:39 schreef mazerati het volgende:
nog dommere vraag maar..

is dit warhammer?
Warhammer is een table-top game, dat houdt in dat je op tafel een groot landschap hebt waar jouw troepen op staan.

Je troepen zijn zeg maar een soort van bouwpakketten, je koopt een doos waarin mannetjes zitten die je zelf nog in elkaar moet zetten en moet verven. Verder heb je ook nog de tinnen poppetjes (die ontiegelijk duur zijn) en ook deze moet je nog zelf verven, maar meestal niet in elkaar zetten. Tenzij ze errug groot zijn.

Dan moet je nog per groep, je hebt verschillende groepen/clans, bijvoorbeeld Skaven, Dwarfs, High Elves, etc, een apart boek hebben, waar al hun units in staan met alle info er over.

Vervolgens stel je je troepen op op de table-top, alle units hebben een bepaalde cost, en ik d8 dat je van te voren afspreekt hoeveel je max mag uigeven. Daarna draait het er om, om de vijand te verslaan mbv jouw troepen.

Je kan het opzich wel een beetje vergelijken met Warcraft. Meer weet ik er niet van, en ik zal er waarschijnlijk nooit aan beginnen omdat het zo ontzettend duur is :(

There is no magic.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/lotr/images/fellowshipminiatures1a.jpgp
:9~

Verwijderd

persoonlijk vind ik Warhammer leuker als 40k, maar middeleeuwse fantasy boeit mij ook enorm :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/woodelves/images/waywatcher2.jpg :9~ :9~

• The Will
Ja ik vind Warhammer ook leuker dan Warhammer 40k, ik houd gewoon niet zo van al die guns en tanks en weet ik veel wat allemaal. Geef mij maar gewoon ouderwetse zwaarden en bijlen en hooguit een musket ofzo. Daarom vind ik Arcanum ook niet zo leuk.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
vroeger heb ik uren lang naar foto;s in de white dwarf zitten kijken en eik d8 ik er eerst over om een ork leger bij warhammer leger te maken
ik ga er ff achter aan hoe je een poll moet maken

Edit: bij nader inzien toch maar geen poll ivm dat ze geen zin hebben en irriteerden werken

Verwijderd

De gamesworkshop op het verlengde van rokin (aan de rechter kant als je van CS komt) heeft wat tafels staan waar je een potje kan spelen, ook veel overenthousiaste gasten die je willen helpen.

Verder ken ik alleen nog de GameKeeper (http://www.gamekeeper.demon.nl/) deze zit achter paleis op de dam (straatje waar O'reilley zit rechtdoor lopen, weg over steken, grachtje over, dan ergens aan de rechter kant.
Hier wordt soms gespeeld of geschilderd, hier is het meer Magic dan warhammer though.

Tijd geleden dat ik naar die winkels ben geweest, dus misschien zijn er wat dingetjes veranderd, een ding zal het zelfde zijn, die shit is verdomde duur!

dit is dus in Amsterdam :)

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel

Verwijderd

Topicstarter
mmmm ik ben nog aan het uitvogelen hoe je pics moet laten zien :(

Verwijderd

Veel succes met beginnen, heeft mij een aantal jaren gekost.
Het heeft namelijk zijn dipjes. Ene keer is het super leuk, andere keer speel je het maanden niet.
Ik zelf vind het maken van een landschap het leukst. Heb een gigantisch stuk piepschuim gefixt, uit zitten snijden, daarna met een of andere vage structuur verf erover heen, dan schilderen, paadjes maken, boompjes planet, heerlijk.
En dan met mannetjes er tussen zetten. Het spel zelf is ook wel lachu, maar het gaat mij om de schoonheid.
Overigens vind ik Warhammes normaal ook super leuk, maar ben helaas begonnen met 40k, toen kon ik niet terug (beidde is een beetje te duur). Heb wel de startersset van warhammer (oude versie), gekocht voor 40 piek. Maar ja, van 40k, kan je erg leuke dingen maken !!
Veel suc6, en als er nog meer 40k'ers zijn, meld je dan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
dus jij ragt alle table top topic omhoog :)
well done :)

Verwijderd

tja, ik denk, ik zoek effe of er nog 40k topics zijn, zijn ze allemaal van jaren geleden. Ik wil 40k talk !!!!!!
Maar euh, hoe staat het er voor met je ork leger ??

• The Will
Waarom 40k eigenlijk? Ik vind dat zelf namelijk helemaal niet zo leuk omdat ik het niet leuk vind om met allemaal van die futuristische zooi te spelen.

Dus waarom hebben jullie nou besloten om 40k te spelen of waarom juist niet?

There is no magic.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
Op vrijdag 01 maart 2002 13:56 schreef The Will het volgende:
Waarom 40k eigenlijk? Ik vind dat zelf namelijk helemaal niet zo leuk omdat ik het niet leuk vind om met allemaal van die futuristische zooi te spelen.

Dus waarom hebben jullie nou besloten om 40k te spelen of waarom juist niet?
ik speelde 40K maar twerd me iets te duur naast mn pc :)
maar ik vind 40K leuke omdat je mannetjes meer vrijheid hebben.. je heb kleinere groepen waarvan je de mannetjes los kan neerzetten. in fantasy heb je ze allemaal in 1 blok staan.. das niet leuk..

ik was zelf eerst begonnen met necromunda dat was pas vijheid.. je kon je mannetjes overal neerzetten maar dat werdniet veel gespeeld :(

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

leuke van 40k is (vind ik) dat je de mannetjes beter kan tweaken (om maar effe binnen de bekende termen te blijfen). Gaat iets moeilijker bij fantasy. Bijvoorbeeld:
Een tactical squad waarvan 1 man helemaal naar achter staat, om een granaat te gooien, een ander op zijn buik ligt om beter te kunnen schieten, enz.
Bij fantasy is het allemaal iets te statisch. Bovendien kende ik fantasy nog niet toen ik 40k ging sparen. Pas toen ik al flink wat guldens had uitbesteed wist ik dat je ook fantasy kon sparen, maar zo'n overstap was toch echt wel iets te duur...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 13:49 schreef merijn128 het volgende:
tja, ik denk, ik zoek effe of er nog 40k topics zijn, zijn ze allemaal van jaren geleden. Ik wil 40k talk !!!!!!
Maar euh, hoe staat het er voor met je ork leger ??
goed, ik heb alles losgemaakt en geveild(veilen = pokkewerk), dit weekend ga k ze verven en ik ga ook nog een soort basisje maken voor ze

ik ben dat ik de helft van hun gezichten blauw(zoals braveheart) ga maken want dat is de orkse kleur voor geluk

Verwijderd

Topicstarter
als ik klaar ben ga pics maken (goede) en alles op inet zetten :D

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:43
Ik heb zelf een btje fantasy leger, Dwarfs, maar voor grootste deel oude versie :( geen zin meer in, en ik ben te veel bezig met online gaming.

Verwijderd

Topicstarter
ze zouden eik een RTS in wh40k en wh moeten maken
lijkt me eg kewl

• The Will
Was die er niet? Ik d8 dat er gewoon een was, me broertje zat um geloof ik laatst te spelen. Althans hij speelde een Warhammer spel en die creatures leken niet echt op Skaven of andere creatures uit Warhammer, maar meer uit 40k

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
dat vond ik niet eg een (goede) rts

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:23 schreef OrkBozz het volgende:

[..]

goed, ik heb alles losgemaakt en geveild(veilen = pokkewerk), dit weekend ga k ze verven en ik ga ook nog een soort basisje maken voor ze

ik ben dat ik de helft van hun gezichten blauw(zoals braveheart) ga maken want dat is de orkse kleur voor geluk
Mijn broertje heeft zeook zo geverft. Heb je de codex al, daar staan voorbeelden in. Hij heeft sommige figuurtjes alleen met blauwe 'tranen' gemaakt, super bruut.

Verwijderd

Topicstarter
kewl idee
en codex heb ik gewoon van internet gehaald >:)
wat spelen jullie?(qua leger)

• The Will
Codex is relexter als je um gewoon als boek hebt hoor. Bluh, dat is net zoiets als de (A)D&D Core Rule Books van i-net plukken, trust me dat wil je niet.

Dus als je het echt serieus wil gaan spelen, zou ik um gewoon kopen.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
eerste me orks zelf afmaken imk denk dat ik ze dan later koop

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:27

Rexomnium

Vincam aut moriar

Op het Rokin in Amsterdam zit volgens mij wel een goeie zaak. Ik heb er geen verstand van, maar daar worden vaak toernooien gehouden en er staat heel veel van die shit in die winkel :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel eens naa amsterdam er vootr heen gegaan en er is een egt games worksjop
ik vond het daar eg relaxt alleen is wel ver
ik ga denk ik nog wel eens een paar keer in de cave spelen

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:38 schreef The Will het volgende:
Codex is relexter als je um gewoon als boek hebt hoor. Bluh, dat is net zoiets als de (A)D&D Core Rule Books van i-net plukken, trust me dat wil je niet.

Dus als je het echt serieus wil gaan spelen, zou ik um gewoon kopen.
Beetje raar idd dat je de codex van internet haalt. Het is allemaal wel duur, maar een beetje warhammer speler koopt dat gewoon. Tevens sta je ook een beetje voor lul als je in de GW staat met uitgeprinte blaadjes.
Bovendien is de codex vergelijkbaar met een handboek van het nederlandse leger. De gasten in de GW zijn echt super warhammer verslaafd, en je word er zo 'uitgekicked' als je niet genoeg een warhammer fanaat bent.
Pagina: 1