Tv-out overscan beeld niet helemaal mooi

Pagina: 1
Acties:

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb nu iets meer dan een maand een videokaart met tv-out (Abit Siluro T400 -> GF2MX 400 64MB)

Ik kijk regelmatig divx films op mijn tv. Een maand geleden heb ik wat geklooid met tv-tool en tvcc2000, om het beeld fullscreen te krijgen (zwarte balken weg) Dit wilde echter niet goed lukken en toen heb ik me er maar bij neergelegd, en de films bekeken met zwarte balken aan de zijkant :{

Nu zit ik weer wat te testen met tv-tool en tvcc2000, en het verschil in beeldgrootte tussen films met zwarte balken aan de zijkant en zonder is toch wel erg groot, daarom zou ik graag het beeld fullscreen willen.

Dit kan dus met tv-tool en tvcc2000, door de resolutie op 800x600 te zetten en overscan aan. Het beeld is dan wel fullscreen, maar het ziet er niet mooi uit bij mij.
Er zitten zeg maar 'krasjes' door het beeld, het is te vergelijken met een tv-kanaal waarvan de ontvangst niet helemaal goed is.
Zeer irritant om naar te kijken en daarom wil ik het graag goed hebben :)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb Windows XP Pro met Detonator 23.11. Mijn tv is een Vestel 51 cm. Een beetje een el-cheapo tv, dus misschien kan mijn tv niet goed met overscan omgaan?
Of als het ergens anders aan ligt, weet iemand misschien wat het is?

bvd

ja ik heb de search gebruikt

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Misschien Macrovision beveiliging ???

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• kNarf_
Wat is dat? :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Aangezien je waarschijnlijk in nederland zit kun je eens proberen je tv-out op 50hz (PAL) te krijgen...

Iedere TV-uitzending is al overscan dus daar kan je TV echt wel mee omgaan.

Verder is de tv-out van haast iedere nVidia brak, dus als je daarvoor die kaart hebt gekocht heb je dikke pech. Bij nVidia kaarten zitten nou net de slechtste TV-out functies.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• kNarf_
Op zondag 10 februari 2002 12:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Aangezien je waarschijnlijk in nederland zit kun je eens proberen je tv-out op 50hz (PAL) te krijgen...

Iedere TV-uitzending is al overscan dus daar kan je TV echt wel mee omgaan.

Verder is de tv-out van haast iedere nVidia brak, dus als je daarvoor die kaart hebt gekocht heb je dikke pech. Bij nVidia kaarten zitten nou net de slechtste TV-out functies.
k, zal het proberen. En nee, ik heb de videokaart niet speciaal voor de tv-out gekocht, dat was een leuk extraatje :o

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

<laat maar>

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• kNarf_
ff voor de duidelijkheid: ik heb het niet alleen bij films, maar ook gewoon als de desktop in beeld is of als ik een spel speel (altijd dus :))

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 10 februari 2002 12:36 schreef Frank128 het volgende:
ff voor de duidelijkheid: ik heb het niet alleen bij films, maar ook gewoon als de desktop in beeld is of als ik een spel speel (altijd dus :))
Zolang dat allemaal in dezelfde resolutie draait is dat sowieso al logisch... Anders kan het misschien een klein beetje varieren.

Kun je 'm op 50hz krijgen?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
probeer eens de resolutie op 640*480 te zetten met Tv tool, ik had een soort flikkerend beeld maar nadat ik
dat had gedaan was het gefixt
dan moet je die resolutie wel aanpassen voordat je
op die TV knop drukt, want als je hem al op TV hebt staan
en dan die res aanpast krijg je rare kleuren (nouja ik wel in elk geval)
diverse verschillende detonators hielpen niet trouwens

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• kNarf_
Zolang dat allemaal in dezelfde resolutie draait is dat sowieso al logisch... Anders kan het misschien een klein beetje varieren.
Kun je 'm op 50hz krijgen?
nee, waar doe ik dat? :)
ik dacht dat tv-tool het beeld automatisch al naar 50hz omzette :?
Op zondag 10 februari 2002 12:49 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
probeer eens de resolutie op 640*480 te zetten met Tv tool, ik had een soort flikkerend beeld maar nadat ik
dat had gedaan was het gefixt
dan moet je die resolutie wel aanpassen voordat je
op die TV knop drukt, want als je hem al op TV hebt staan
en dan die res aanpast krijg je rare kleuren (nouja ik wel in elk geval)
diverse verschillende detonators hielpen niet trouwens
werkt bij mij niet, in 640 is het zelfs nog erger :'(

Verwijderd

Trek je coax kabel is uit je tv.
Dit gaf bij mij nl. veel storingen en strepen in het beeld.

• kNarf_
nah, maakt ook geen verschil ;(

iemand nog een idee?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 10 februari 2002 17:43 schreef Frank128 het volgende:
nah, maakt ook geen verschil ;(

iemand nog een idee?
Kijk eens naar je refresh rate... Win98 > eigenschappen beeldscherm > instellingen > geavanceerd > adapter

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 10 februari 2002 12:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ben ik ff blij dat ik een Asus kaartje heb...
Welke tv out chips en filters er gebruikt worden, wordt door de fabrikant van de kaart bepaald, niet door nVidia..

TV out van mijn kaartje is best strak..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• kNarf_
hmm die refreshrate wil niet, maar tvcc2000 zet die al automatisch op 50 hz..

naja, dan laat ik het maar zo, bij films in 'echte' fullscreen zie ik eigenlijk veel meer hoe lelijk sommige films zijn (blokkerig soms) en dat zie ik nu niet :) *D

Verwijderd

Hoelang is de kabel die je er tussen hebt en wat voor kabel gebruik je?

Composite kabel moet van vrij goede kwaliteit zijn om ook maar een klein stukje te overbruggen.

SVHS kabel geeft het zelfde, maar die is vrijwel altijd al van goede kwaliteit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Balken aan de zijkant??? Dat heb ik nog nooit gehad (MX en GF2 Ti).

• kNarf_
Op maandag 11 februari 2002 14:06 schreef RobS het volgende:
Hoelang is de kabel die je er tussen hebt en wat voor kabel gebruik je?

Composite kabel moet van vrij goede kwaliteit zijn om ook maar een klein stukje te overbruggen.

SVHS kabel geeft het zelfde, maar die is vrijwel altijd al van goede kwaliteit.
Ik heb gewoon zo'n standaard audio/video kabel (geen SHVS) en die is ongeveer 3 meter lang.

Mja idd, misschien is die kabel wel van baggerkwaliteit, had ik nog niet aan gedacht :)
Hoewel mijn broer deze kabel ook wel es heeft gebruikt met z'n laptop, en daar was het beeld wel goed.. (en bij mij zelf dus ook in die andere videomode met zwarte balken)
Pagina: 1