Hoge FSB langzaam in win98, xp goed????

Pagina: 1
Acties:

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:54
Hallo beste mensen, Ik draai nu op 160mhz fsb maar als ik dan naar win 98 ga dan schokt ie wreed als ik ook maar een simple toepassing start zoals winamp. Hoe lager ik de fsb zet hoe minder last ik er van heb. En op 133 mhz fsb is het helemaal weg. Gisteren herkende die mn HD niet eens meer nadat ie was vastgelopen in Win98. Pas nadat ik de PC echt uit had gezet werd ie weer gedetect. Iemand een ID???
Maar met de zelfde config met winXPpro doet ie het prima.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien is XP beter dan 98?

* Illegal_Alien denkt waarom reageer ik op een topic waar ik geen bal van weet |:(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 12:07 schreef Reeferman het volgende:
Hallo beste mensen, Ik draai nu op 160mhz fsb maar als ik dan naar win 98 ga dan schokt ie wreed als ik ook maar een simple toepassing start zoals winamp. Hoe lager ik de fsb zet hoe minder last ik er van heb. En op 133 mhz fsb is het helemaal weg. Gisteren herkende die mn HD niet eens meer nadat ie was vastgelopen in Win98. Pas nadat ik de PC echt uit had gezet werd ie weer gedetect. Iemand een ID???
Maar met de zelfde config met winXPpro doet ie het prima.
misschien komt het door het voltage misschien kan je bak het niet trekken
geef is iets meer gegevens over je pc

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Misschien trekt je PCI bus het niet helemaal vanwege een te hoge fsb? Als je een divider van 4 hebt dan loopt de PCI bus dus op 40 mhz.... tot 36 is veilig meen ik.
En dat ie het in XP wel goed doet... tsja.... dat weet ik ook niet :P

I love watercooling

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

zoals Rick2k1 laatst zei probeer eens je udma te verlagen naar u66.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:54
Dank voor alle reacties, maar ik vind het zo vreemd dat de pci bus het wel trek onder winXP en onder win98 niet.
mn systeem is verder een abit KG-7 R, TB1400@1530 1.84v
161x9.5, pc2400 corsair 2.83 v. IBM 60 GXP, 40 GB. SoundB. pci 512, sitecom 10/100 nic (rlt). Het lijkt er in iedergeval wel op dat het aan mn harde schijf ligt. als ik iets ga doen wat van mn HD af komt dat word het echt erg. But then again, XP prima. pcies zelfde instelling. Maar die ata 66 zou wel eens kunnen helpen alleen hoe stel ik dat in??? bij XP staat ie op UDMA mode 4.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

Pagina: 1