Toon posts:

SB Live Platinum 5.1 + XP werkt NOG STEEDS niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Argh ik word er doodziek van.
Ik heb dus net na een schone XP install eerst de officiele XP drivers van de creative site geinstalleerd, en daarna met windows update die WDM update (Creative Labs Media Driver Version 5.1.2602.0) gehaald. Nu heb ik nog STEEDS geen surround (dus geen geluid uit de center, rear-left en rear-right boxen)!!!

Net heb ik geprobeerd om die officiele drivers weer opnieuw te installeren, in dehoop dat ze over die nieuwe WDM van de windowsupdate drivers heen gingen > niet dus.
WAT moet ik in godsnaam doen om het werkend te krijgen!?!
Ik kan me herinneren dat de officiele drivers het gewoon deden (2 maanden geleden ofzow), volgens had ik niet die WDM update van windowsupdate moeten halen?!?

In dat leuke (oude) topic van JvS staan dus eigenlijk alleen topics met mensen die van die beta-releases gebruiken of win2k drivers, omdat op dat moment de officiele nog niet uit waren.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Begin nogmaals geheel opnieuw, dus installeer XP op je lege HD.

Vervolgens moet je al geluid hebben maar dan alleen uit je voorste boxen.

Vervolgens ga je naar de creative site en download je de update voor Live 5.1 Windows XP.

Laat die website van Windows-update met rust, kom niet aan die update die daar wordt aangeboden.
Ik heb die ook nooit gedownload en heb nu 5.1 gewoon werkend.

Installeer die update, selecteer in de Surround-mixer dat je een 5.1 opstelling hebt, en doe hetzelfde in Windows (config. scherm, Geluiden en multimedia)

Dan moet het werken, anders doe je wat fout.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien staat hier iets tussen wat je op weg kan helpen ?
[topic=288637/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 12:53 schreef freddyathlon het volgende:
Begin nogmaals geheel opnieuw, dus installeer XP op je lege HD.

Vervolgens moet je al geluid hebben maar dan alleen uit je voorste boxen.

Vervolgens ga je naar de creative site en download je de update voor Live 5.1 Windows XP.

Laat die website van Windows-update met rust, kom niet aan die update die daar wordt aangeboden.
Ik heb die ook nooit gedownload en heb nu 5.1 gewoon werkend.

Installeer die update, selecteer in de Surround-mixer dat je een 5.1 opstelling hebt, en doe hetzelfde in Windows (config. scherm, Geluiden en multimedia)

Dan moet het werken, anders doe je wat fout.
Nee lekker, daar heb ik zin in, nadat ik net al me programma's en andere drivers heb geinstalleerd..

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het is al een tijdje bekend dat het aan die nieuwe drivers ligt (die 5.nogwat)

je moet de 3509.1.0.0 driver installeren, die is van vorig jaar, maar doet het prima, ik heb nog nooit problemen gehad, en toen ik die nieuwe drivers installeerde ging m'n geluidskaart pas vreemd doen.
dus toen ben ik weer terug gegaan en hij doet het weet prima

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

In apparaatbeheer, bij de eigenschappen van "Creative SB Live! (WDM)" staat er dat dat driver 3509.2.0.0 is.
Bij "Creative SB Live!-spelpoort" heb ik 5.1.2535.0.

Maar nog steeds geen surround geluid..

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 13:31 schreef Rens2001 het volgende:
Ok.

In apparaatbeheer, bij de eigenschappen van "Creative SB Live! (WDM)" staat er dat dat driver 3509.2.0.0 is.
Bij "Creative SB Live!-spelpoort" heb ik 5.1.2535.0.

Maar nog steeds geen surround geluid..
oh wacht, dit probleem heb ik ook regelmatig, als ik nieuwe drivers heb geinstalleerd of als m'n comp is vastgelopen, dan komt er geen geluid van achter

hoe ik het oplos, is dat AudioHQ opstarten
dan Speaker, zet em op 4 speakers en druk op test
dan hoor ik altijd eerst gekraak, en opeens is het geluid er.

ik hoop dat het zo wordt opgelost

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Op zondag 10 februari 2002 13:34 schreef floduR het volgende:

[..]

oh wacht, dit probleem heb ik ook regelmatig, als ik nieuwe drivers heb geinstalleerd of als m'n comp is vastgelopen, dan komt er geen geluid van achter

hoe ik het oplos, is dat AudioHQ opstarten
dan Speaker, zet em op 4 speakers en druk op test
dan hoor ik altijd eerst gekraak, en opeens is het geluid er.

ik hoop dat het zo wordt opgelost
Dat werkt inderdaad wel, maar is verrotte irritant om steeds te moeten doen als je je windows hebt opgestart. Op de een of andere manier "vergeten" die drivers dat ze op vier speakers (of 5.1/livesurround) staan ingesteld of iets dergelijks. Maar opnieuw je speaker configuratie selecteren geeft je weer geluid totdat windows opnieuw op moet worden gestart. Dit irriteert me mateloos aan die SBlive kaarten :(.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:44 schreef Dannizman het volgende:

[..]

Dat werkt inderdaad wel, maar is verrotte irritant om steeds te moeten doen als je je windows hebt opgestart. Op de een of andere manier "vergeten" die drivers dat ze op vier speakers (of 5.1/livesurround) staan ingesteld of iets dergelijks. Maar opnieuw je speaker configuratie selecteren geeft je weer geluid totdat windows opnieuw op moet worden gestart. Dit irriteert me mateloos aan die SBlive kaarten :(.
Ja maar dan heb ik nog steeds geen surround, dan staat ie op 4 boxen, en ik heb een DTT2500 dus das een 5.1!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ook niet als je dan 5.1 of livesurround selecteerd in de surround mixer?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook niet.

Ik ga denkik m'n hd formatteren, Win XP opnieuw installeren, geen enkele audio driver installen (dus gewoon ff windows xp standaard drivers laten staan) en dan reply ik hier wel ff.. bwech kword er ziek van

Verwijderd

Rens,

ik weet niet zeker of dit gaat werken (ik heb nl geen XP), maar had soortgelijke problemen in win2k.

- Start audioHQ op
- selecteer speaker
- zet "task" op movie

Dit werkte bij mij!

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:53 schreef MadMan_NL het volgende:
Rens,

ik weet niet zeker of dit gaat werken (ik heb nl geen XP), maar had soortgelijke problemen in win2k.

- Start audioHQ op
- selecteer speaker
- zet "task" op movie

Dit werkte bij mij!

suc6
Bij mij staat er alleen (Custom) :'(

Verwijderd

Heb je wel je luidsprekerconfiguratie op Live gezet??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:04 schreef MadMan_NL het volgende:
Heb je wel je luidsprekerconfiguratie op Live gezet??
Lees jij wel eens topics?

Verwijderd

:'(

Beetje jammer dat je zo reageert. Tuurlijk lees ik die, echter omdat je natuurlijk vreselijk aan het prutsen bent geweest, kan het best zijn dat je de speakerconfiguratie nog op 4 speakers hebt staan, en dat je daarom alleen als task custom hebt staan. Als je zeker weet dat dat niet het geval is.....Jammer, dan kan ik je niet verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben dus net met systeemherstel teruggegaan naar het moment toen WinXP er NET op stond, dus nog met alle standaard drivers.
Toen deed surround het niet.
De XP drivers van www.soundblaster.com voor de Live 5.1 geinstalleerd, en nu doet surround het nog steeds niet!??!
4 speakers werkt wel, maar ik wil ook gewoon losse achterspeakers (dus niet dat als ik em test dat bij "rear left" er geluid uit de linkerachter en linkervoorspeaker komt, en bij "rear right" uit de rechterachter en linkervoorspeaker)
HOE!?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Probeer eens een ander SB Live 1024 kaart. Die van mij werkte gewoon niet onder XP. Het rare was dat deze wel onder WinMe werkte. Toen heb gewoon een nieuwe SB Live 5.1 ingezet. Woola... Het werkt ook nog! Daarna heb ik geprobeerd bij een kameraad, nee hoor SB Live 1024 werkt niet. volgende test, ik leen dus een SB live 1024 van mijn kameraad. ja hoor... 1 keer werkt deze!!! Die van mij was geewoon BRAK! :r

Ik hoop dat je hier aan wat aan hebt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:31 schreef The_Greater het volgende:
Probeer eens een ander SB Live 1024 kaart. Die van mij werkte gewoon niet onder XP. Het rare was dat deze wel onder WinMe werkte. Toen heb gewoon een nieuwe SB Live 5.1 ingezet. Woola... Het werkt ook nog! Daarna heb ik geprobeerd bij een kameraad, nee hoor SB Live 1024 werkt niet. volgende test, ik leen dus een SB live 1024 van mijn kameraad. ja hoor... 1 keer werkt deze!!! Die van mij was geewoon BRAK! :r

Ik hoop dat je hier aan wat aan hebt.
Deze Live! Platinum 5.1 werkte eerst gewoon wel onder XP!

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*
iemand?? Ksnap er echt geen hol van. Hij draait nu nog met de standaard windows drivers.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vaag probleem, ik heb een maand gedraait met een Live Value onder XP voordat ik naar de Audigy Platinum overgestapt ben. Zowel de standaard XP driver als de XP driver van Creative hadden geen problemen met de kaart.

En met de Audigy al helemaal niet :+

Kun je de Windows 2000 drivers niet gebruiken met XP :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

t is wel beetje veelvoorkomend probleem..
kijk hier maar ff voor een eventuele oplossing..
en links naar de nieuwste drivers *D

[topic=408001]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
je moet met xp
eerst de driver update van windows xp update site downe
dan de cd installeren
dan de update van creative
voila alles doet het weer =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen. Ik ga nu opnieuw formatteren, Windows XP opnieuw installeren, dan al mijn andere (dus niet geluids) drivers installeren, een systeemherstelpunt aanmaken, en vanuit dat punt dingen uitproberen. Als een bepaald iets (driver bijv.) niet werkt, zet ik em weer terug met systeemherstel. In dit topic staan misschien wel een paar handige dingen, bijv. die reply van tweakduke, dat wil ik wel eens proberen.

Goed idee dit?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

(jarig!)
kijk ook of er geen irq conflict is
mijn 5.1 kaart is conflict vrij
en ik heb hem ook zo geinstalleerd
werkt perfect

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 20:09 schreef tweakduke het volgende:
kijk ook of er geen irq conflict is
mijn 5.1 kaart is conflict vrij
en ik heb hem ook zo geinstalleerd
werkt perfect
Nee er is geen conflict. Ik post hier wel weer als XP er opnieuw opstaat met een mooi herstelpunt.
Zucht..

Verwijderd

Volgens mij heb ik dus het zelfde probleem!!
Alleen heb ik een Audigy Player, ook met 5.1....
Het werkt dus allemaal voor geen reet!!

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
hoe kijk je of er geen irq conflict is. Ik heb nl. een Soundblaster Live 1024 en sinds kort heb ik dat als i kspeaker selection wil doen, dat ik dan een BSOD krijg en dan staat er iets met IRQ bla bla bla......Ik draai dus XP met de creative update :(

tampert, kriminalpolizei

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Dat is een superirritante bug van de Soundblasters (ook de Live 1024 iig), en ik heb daarom maar besloten om een Terratec te halen, al mijn problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen :)

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
Op donderdag 21 maart 2002 21:44 schreef Evilernie het volgende:
hoe kijk je of er geen irq conflict is. Ik heb nl. een Soundblaster Live 1024 en sinds kort heb ik dat als i kspeaker selection wil doen, dat ik dan een BSOD krijg en dan staat er iets met IRQ bla bla bla......Ik draai dus XP met de creative update :(
schop :)

tampert, kriminalpolizei

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

(jarig!)
gewoon win2k doen
dat werkte bij mij toch beter =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 13:44 schreef UnderFlow het volgende:

[..]

Heb hetzelfde probleem gehad. Heb dit iets van 5 keer moeten ingestellen en toen nooit meer last van gehad.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Ik heb hier dus ook last van en baal hier een beetje vreselijk van.
het geluid is prima alleen hoor ik een keer of vier een plop als ik windows opstart en ja hoor hij staat WEER op 2 :( SPEAKERS GRRRRRRRRRRR hoe verander ik die zooi, of is er misschien iets in het register iets te veranderen :?

het lijkt me sterk dat niemand iets weet

get rich or die try'in

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook lang gehad.
Net dezelfde problemen. Geen surround sound. En vooral geen mogelijkheid tot het gebruik van mn livedrive op mn soundblaster live platinum 5.1. Ik gebruik ook win xp en mn problemen waren opgelost met de servicepack van compaq.
Is wel een deftige download. Iets van 350mb.
Je moet es zoeken via de search. De link staat nog ergens tussen het soundblaster live topic. Deze download bevat wel alles van utilities en drivers die je nodig hebt. En alles is xp compatibel deze keer.

Succes ermee :)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Op dinsdag 11 juni 2002 23:39 schreef piewie69 het volgende:
Ik heb dit probleem ook lang gehad.
Net dezelfde problemen. Geen surround sound. En vooral geen mogelijkheid tot het gebruik van mn livedrive op mn soundblaster live platinum 5.1. Ik gebruik ook win xp en mn problemen waren opgelost met de servicepack van compaq.
Is wel een deftige download. Iets van 350mb.
Je moet es zoeken via de search. De link staat nog ergens tussen het soundblaster live topic. Deze download bevat wel alles van utilities en drivers die je nodig hebt. En alles is xp compatibel deze keer.

Succes ermee :)
bedankt :), ik ga het eens proberen, het komt van een franse site af, maar is het wel engels of zoiets :?

get rich or die try'in

Verwijderd

Het is in het engels ja.
Ik denk nog op iets. Als ik me niet vergis moet je ergens een file of iets erasen of juist toevoegen (Dacht toch dat het van die file was) anders herkend de software geen compaq pc en wil het nie installen. Staat daar ook wel ergens beschreven. Eens volledig geinstalleerd zou alles van een leien dakje moeten lopen.
Eindelijk weer surround en afstandsbediening :)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Op woensdag 12 juni 2002 15:06 schreef piewie69 het volgende:
Het is in het engels ja.
Ik denk nog op iets. Als ik me niet vergis moet je ergens een file of iets erasen of juist toevoegen (Dacht toch dat het van die file was) anders herkend de software geen compaq pc en wil het nie installen. Staat daar ook wel ergens beschreven. Eens volledig geinstalleerd zou alles van een leien dakje moeten lopen.
Eindelijk weer surround en afstandsbediening :)
dat zal dan wel moeten, want hij kan nu geen geluidskaart op mijn systeem vinden :? zal wel ff zoeken welke file het is, op die site hoef ik niet te zoeken want dat is frans :P

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

damn ik heb het volgende verhaaltje:

Als je Liveware wilt installeren in XP, probeer dit maar eens: het laat de drivers van XP intact maar installeert wel de mixer en audiohq enzo...
(Bron: http://shs-sound.paraknowya.com/)
WindowsXP How to add in AudioHQ in to WindowsXP.
1: Download the SBLive! 5.1 Series LW Package for Win2k it should be
Date: 010417 17,648,261 bytes
Sound Blaster Live! 5.1SBL5-WEB-W1-US
Save any were you like, run SBL51_W2k.exe it will unpack it self in same folder
move thoses file in to a new folder.
2: Open notepad add the line "sbl51 /w" without quotes save as run.batin same folder where you put the unpack the drivers & applications at.
A big thank gose to Christopher Hill for the command line switch.
3: Dbl click on run.bat click next then stop rigth there useing the windows key
on key board with the Windows Explorer all ready open you need to go to
?:\Documents and Settings\(Computer Name)\Local Settings\Temp folder copy the
SBL51 folder to c:\ then exit the installer you need clear out your temp folder
and any sub folder in there then empty Recycle Bin.
4: Go to ?:\SBL51\Audio\English\Setup\ folder then dbl click on
AUDIO.INI scoll down in tell you see the line "WinDrv = 1" change it to
"WinDrv = 0" close notepad and save it.
5: run ?:\SBL51\Audio\English\Setup\setup.exe do a custom install
"DO NOT mess with anything" just click next & install.

als ik dat batch-bestandje heb gemaakt en ik run het filetje dan krijg ik de volgende melding:

sbl51 wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

wat doe ik nu niet goed :? hellup

get rich or die try'in

Verwijderd

Heb het bestandje es opgezocht in het driver topic:
"Je kunt ze ook installeren op niet-Compaq PCs. Als je de setup uit de 377MB download gebruikt, moet je CToem.cfg in dezelfde directory (Audio\setup) verwijderen, anders wil ie niet installeren."

This should do the trick.
Dan enkel nog installen zonder gepruts met batch bestandjes en al.
Voordeel is dat deze install alle op elkaar afgestemde software bevat en niet gebruik maakt van een hoop samenraapsels wat meestal idd niet goed afloopt.

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

ik heb een ander bestandje van die frans site afgetrokken en die over dat bestandje heen gezet, en wat denk je :?

HET WERKT PERFECT :9~

toppie, heb het eindelijk voor elkaar, misschien dat de rest hier ook iets aan heeft

get rich or die try'in

Verwijderd

Na een aantal downloads van de Creative website heb ik m'n SB Live! 5.1 ook volledig aan de praat gekregen in XP. Nu lees ik hier vanalles over die zogenaamde Live!Ware. Ik ben dat nergens op de installatie cd's of zo tegengekomen. Kan er iemand me zeggen wat dat precies is en of dat echt noodzakelijk is?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

doe eens een zoektocht:

[search=liveware]
[topic=23839/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1