• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Topicstarter
Ik heb dus een Sony DSC-P50 Digicam, maar ik wil heel graag van die foto's maken met een grotere sluitertijd, dus dat je een hele waas ziet achter het object dat je fotografeert...

Maar nu is mijn vraag of dat in te stellen is in de DSC-P50.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:09
als ik een grote sluitertijd wil zet ik gewoon me flitser uit, maar ik heb dan ook maar een fuji 1300, maar t werkt wel :p

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Topicstarter
geen andere reacties???

Verwijderd

hmmmz..
ik was daar ook al naar op zoek
w8
ik pak even de handleiding erbij...

nee, daar staat nix in over sluitertijd

het maantje bereikt wel ongeveer dat "sleep-effect" als je 's avonds een foto neemt

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 11:55 schreef DJ_Mesut het volgende:
Ik heb dus een Sony DSC-P50 Digicam, maar ik wil heel graag van die foto's maken met een grotere sluitertijd, dus dat je een hele waas ziet achter het object dat je fotografeert...

Maar nu is mijn vraag of dat in te stellen is in de DSC-P50.
Dit heeft dus totaal niks te maken met de sluitertijd, maar met de scherptediepte. Ga eerst maar eens een boek lezen over fotografie.

/edit: Ok, om toch een beetje vriendelijk over te komen: focus op het onderwerp wat je wil fotograferen, en zorg voor een grote afstand tot de 'achtergrond'. The magic word is.....diafragma. Maar of je deze kan instellen op de P50...geen idee, zoek maar op.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Op donderdag 28 februari 2002 13:19 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Dit heeft dus totaal niks te maken met de sluitertijd, maar met de scherptediepte. Ga eerst maar eens een boek lezen over fotografie.

/edit: Ok, om toch een beetje vriendelijk over te komen: focus op het onderwerp wat je wil fotograferen, en zorg voor een grote afstand tot de 'achtergrond'. The magic word is.....diafragma. Maar of je deze kan instellen op de P50...geen idee, zoek maar op.
het heeft toch wel een klein beetje met sluitertijd te maken? als je het diafragma instelt, dan moet je DUS ook de sluitertijd instellen, of ben ik nou lomp...

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 15:05 schreef daFubar het volgende:

[..]

het heeft toch wel een klein beetje met sluitertijd te maken? als je het diafragma instelt, dan moet je DUS ook de sluitertijd instellen, of ben ik nou lomp...
Ehh.....beetje misschien. (lomp that is.. ;))

Natuurlijk kun je, als je de diafragma instelt, ook de sluitertijd aanpassen. Maar goed, dit staat wel los van elkaar, kan onafhankelijk van elkaar worden ingesteld.

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 18:56

MethinX

't is wat!

Om even op de vraag terug te komen: Ik heb een sony dsc-p5. de duurdere versie dus. Nu heb ik zo'n duure cam, maar ik kan de sluitertijd niet instellen!! :(
Als ik em op die stand met dat maantje zet doet hij max. 2 seconden..

Ik denk dat die van jou hetzelfde doet, probeer maar es..

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 19:17
Met mijn DSC-S50 kan het gewoon.. Try de button Program AE :?
Pagina: 1