Geen DIVX op TV-out , DVD werkt wel

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik heb het volgende probleem: Als ik een DVD afspeel met PowerDVD of Mediaplayer kan ik dat beeld ook perfect op mijn TV krijgen, als ik een DIVX afspeel doet ie het perfect op mijn computer, maar zo gauw ik het scherm naar mijn TV sleep houdt het op. Het scherm blijft zwart. Ik heb zelf het idee dat het een codec probleem is, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Systeem:
ATI Radeon 7500 (laatste officiële drivers)
Windows XP en Me (vroeger werkte het met Me wel, maar sinds ik het opnieuw moest installeren is het over met de pret)
DIVX codec 4.12

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien bij de instellingen van je tv-out je tv als primary instellen. Zelf geen ervaring met dvd op tv, maar ik krijg zwart beeld op mijn tv als ik het eerder genoemde niet doe (dus dat ie op secundary staat)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

ik wil hier ook ff iets op zeggen, het is wel al een oud topic, maar ik heb dus ook hetzelfde probleem. Ik kan VCD's afspelen op men PC met TV-OUT maar als ik dan een DivX wil bekijken geeft ie hetzelfde probleem als hierboven, op de monitor krijg ik wel beeld, op de TV niet, daar is het zwart :?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 10 maart 2002 22:07 schreef Killfrenzy89 het volgende:
ik wil hier ook ff iets op zeggen, het is wel al een oud topic, maar ik heb dus ook hetzelfde probleem. Ik kan VCD's afspelen op men PC met TV-OUT maar als ik dan een DivX wil bekijken geeft ie hetzelfde probleem als hierboven, op de monitor krijg ik wel beeld, op de TV niet, daar is het zwart :?
hint 1: Hardware overlay uitschakelen
hint 2: Search! :)

Verwijderd

Ik vind het dus nog altijd niet, ik heb een Radeon 7500 AIW van hercules en ik heb al veel gezocht over dit DivX probleem, maar ik vind er alleen iets over de Matrox G450 en G400 kaarten, weet er iemand iets over de Radeon 7500 ??
Is hier een fix voor zoals bij de G400 en G450 ?? of kan ik gewoon hetzelfde tooltje gebruiken, denk het niet :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:13 schreef Killfrenzy89 het volgende:
Ik vind het dus nog altijd niet, ik heb een Radeon 7500 AIW van hercules en ik heb al veel gezocht over dit DivX probleem, maar ik vind er alleen iets over de Matrox G450 en G400 kaarten, weet er iemand iets over de Radeon 7500 ??
Is hier een fix voor zoals bij de G400 en G450 ?? of kan ik gewoon hetzelfde tooltje gebruiken, dnek et niet :)
Nou, je moet dus de hardware overlay uitschakelen ...
dit zorgt er normaal voor dat de videokaart wat taken van de processor overneemt wat betreft het laten zien van videobeelden. De overlay is dan altijd alleen op het eerste scherm te zien :(

Bij de Windows XP mediaplayer kun je dat zo doen:
-Ga naar tools in het menu
-Kies "Options"
-Kies het tabblad "Performance"
-Kies "Advanced"
-Zorg er voor dat "Use overlays" uitstaat (vinkje weg)
-Divx herstarten (niet PC :) )
-Op beide schermen kijken

Veel succes

Verwijderd

lol thx voor je mooie uitleg :)
zo zouden er meer moeten zijn op tweakers :D
Pagina: 1