Toon posts:

Heel veel problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Laatst heb ik een nieuw moedebord gekocht (asus a7v266-E)
en en AMD 1900XP+ en 512 MB DDR geheugen.

Deze spullen heb ik dus ingebouwd in combinatie met:
Creative SB live! 5.1
3com 905 netwerkkaart
Asus 7100 Geforce 2MX
en een tv kaart (merk schiet me niet zo te binnen)
als ik dan alles klaar heb en ik wil XP prof gaan installeren vliegen de blauwe schermen me om m'n oren(ogen).
De ene foutmelding na de andere.

Nu heb ik al van alles geprobeerd
-nieuw Moederbord
-andere processor
-geheugen ombeurten erin
-andere hardeschijf
-allerlei setting op het moederbord veranderd
-bios update's

Maar het mag allemaal niet baten
De fouten tijdens de installatie blijven komen.

Nu heb ik m'n oude systeem terug gezet en opnieuw een installatie gedaan en die loopt vlekkeloos
dus het zal niet aan m'n cd/dvd speler liggen...

Iemand ervaring of kennis van dit soort zaken????
is er een combinatie van spullen die dit veroorzaakt?
mijn iedeeen zijn uitgeput

Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderd

IK had ook een keer allemaal vage meldingen enzo. Mijn tip is om je pc inelkaar te zetten met zo min mogelijk onderdelen. Begin dus met je mobo, geheugen, cpu, grafische kaart. start pc op werkt alles? HD erin, werkt alles dan nog, cdrom aansluiten, Werkt alles nog? XP installen, en dan steeds een nieuw onderdeel erin zetten, als er dan een foutmelding komt weet je waaraan het ligt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-geheugen ombeurten erin
Heb je al gewoon een ander reepje van bijvoorbeeld 128MB DDR geprobeert ? Als ik 't zo lees denk ik meteen aan iets met het geheugen en het kan zijn dat meer dan 1 module van je geheugen kapot is (kan, meestal is het niet waarschijnlijk, maar de kans is er ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat zou kunnen maar ik heb nu het volledige systeem (oude) weer in elkaar gezet zoals het was en nu kan ik gewoon weer werken....
Zou je verwachten dat als een kaart problemen geeft nu ook problemen zou moeten geven toch?

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet de beschikking over een ander reepje geheugen

Verwijderd

volgens mij je vid-kaart die 7100 heeft wel vaker kuren...
mijn advies: scharrel ergens ff een andere vid-kaart weg install XP (waarschijnlijk doet ie het dan wel) en zet dan je 7100 er weer in...

Verwijderd

Ik zie dat je iets NIET probeerd!
Probeer Windows98 of 2000 eens i.p.v. XP, en kijk of er dan nog problemen zijn!
Net als ME is XP nogal :r !(soms :( )
Maar dat is mij bij zo want ik accepteer geen OS'sen die niet bijna alles draaien en daar bedoel ik ook MS-DOS mee! >:)

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Zal waarschijnlijk aan je voeding liggen als je alle overige hardware al vervangen hebt!

Al heb je misschien al een 300W voeding ik zou toch eens een andere proberen als ik jou was gewoon om het uit te sluiten. :Y)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het klinkt als een geheugenprobleem. Oh, en is je cpukoeling wel in orde? Gebruik je een koeler die de 1900+ aankan i.c.m. degelijke koelpasta?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe voeding en het probleem was verholpen.
Waarschijnlijk was die oude niet zo stabiel?

Verwijderd

en met diezelfde cd heb je wel een succesvolle isnstall op een andere comp gedaan nadat je het bij je nieuwe had geprobeert??
zoniet moet je de cd ff schoonmaken....
ik heb ooit ook zoiets gehad en maar niet wete waart aan ligt, en dna geeft iemand je tip zoals deze (na 3 dagen) :P
Pagina: 1