Toon posts:

Systeem herkent HD niet meer na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD TB 1,4 Ghz
Abit KT-7a
512 MB
Creative Soundblaster Live
Asus V7700
20 GB Seagate Barracuda
40 GB Quantum Fireball
Windows XP NL

Het volgende doet zich voor: als ik mijn systeem reboot, worden mijn HD direct herkend en start het systeem prima op. Als ik mijn systeem echter afsluit en daarna opnieuw opstart worden mijn HDs niet herkend. Ik moet dan de stroom een onbepaald aantal keer uitzetten voordat uiteindelijk de HDs worden herkend.

Ik heb de nieuwste BIOS geinstalleerd maar ook gepoogd de voorgaande bios updates te installeren. Dit hielp niet. Ook de IDE kabels heb ik al vervangen maar ook dat helpt niet.

Als laatste punt: de 20 Gb is primary, de 40 Gb is slave op IDE-1. Op IDE-2 zitten mijn cd-writer en DVD. Het wisselen van de HDs op IDE-2 heeft ook niets opgelost.

Ik zit dus al redelijk door mijn oplossingen heen: hebben jullie misschien een idee?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien spint je schijf niet op tijd op, en duurt het gewoon ff voor die op snelheid is en het bios hem herkent. Had ik ook met 40MB schijf en een 286.. in een ver verleden :D
Past dit topic misschien niet beter in Opslagmedia?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 15:34
Misschien is er iets kapot op de print van je harddisk?
Kijk eens met een SMART-tool of alles nog "in range" valt.

(hm.. je nick doet me hier aan denken :))

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 11:51 schreef Treenaks het volgende:
Misschien is er iets kapot op de print van je harddisk?
Kijk eens met een SMART-tool of alles nog "in range" valt.

Welke SMART tool is geschikt? En wat bedoel je met 'in range' vallen: ben niet zo bekend met dit soort tools. Is het daarnaast niet gek dat het probleem zich niet voordoet als ik reboot, maw de stroom niet uitzet.

(hm.. je nick doet me hier aan denken :))
*D