Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
ik heb nog nooit met een celly gewerkt maar volgens mij zijn die dingen ook multiplierlocked en gaat dat niet op.....
jups, die zijn locked...Op zondag 10 februari 2002 11:20 schreef m-m het volgende:
ik heb nog nooit met een celly gewerkt maar volgens mij zijn die dingen ook multiplierlocked en gaat dat niet op.....
[edit]
300a? daarvan zijn niet gelockte versies van in omloop.. misschien dat je geluk hebt
alle p2's en p3's en celeron's zijn multiplier locked helaas.
Wanneer je wil overclocken met een cellie 300 dan kun je meestal vrij ver komen, maar toch zou ik je een goede cooler aanraden ik weet nu niet welke je nu hebt?
Wanneer je wil overclocken met een cellie 300 dan kun je meestal vrij ver komen, maar toch zou ik je een goede cooler aanraden ik weet nu niet welke je nu hebt?
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
ik heb nu zo'n standaard coolertje die er bij zat maar ik wil 'm in feite ook niet overclocken, wil alleen een hogere fsb. maar als dat niet wil, pech gehad dan maar.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
vanaf augustus 98 wel altijd, daarvoor lang niet altijd hoorOp zondag 10 februari 2002 11:32 schreef RoadKill21 het volgende:
alle p2's en p3's en celeron's zijn multiplier locked helaas.
overclocken is het verhogen van megahertzen dus wanneer je je FSB wil verhogen klok je je systeempie over.
aangezien de multipliers locked zijn kun je dus niet je FSB verhogen zonder de snelheid van je processor en je pci bussen en agp te verhogen.
aangezien de multipliers locked zijn kun je dus niet je FSB verhogen zonder de snelheid van je processor en je pci bussen en agp te verhogen.
I stand correctedOp zondag 10 februari 2002 11:36 schreef BrZ het volgende:
[..]
vanaf augustus 98 wel altijd, daarvoor lang niet altijd hoor
Mijn processor is volgens mij van voor augustus '98. zou moeten werken, komen mijn twee vragen weer:
Als ik nou m'n FSB verhoog naar 120 en m'n multiplyer op 2,5 zet (300MHz weer) heb ik dan een prestatie winst i.v.m. de verhoogde FSB? (M'n geheugen is 133MHz)
Is de warmte productie dan hoger zodat ik een nieuwe cooler moet aanschaffen of scheelt dat niet/nauwelijks?
Ik weet niet precies welke cooler je hebt maar intel stock coolers zijn zo slecht nog niet (mijne houd m'n 600@900 op max 40c). Het is gewoon een kwestie van proberen, boot je pc maar looptie na 10min vast dan is het hoogst waarschijnlijk de warmte. Je cpu zal ook niet in 1 klap doorbranden, dingen kunnen 70c aan.
FSB verhoging levert allround prestatie winst op, omdat de communicatie tussen de verschillende onderdelen sneller gaat, om even antwoord op je vraag te geven.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
heb de multiplyer nu op 4,5 en de FSB op 83MHz. das 375MHz nu dus. Hij loopt nog steeds goed met standaard cooler! Hoger probeer ik niet.
Geloof mij, je kunt beter op 4,5x100 draaien dan 4,5x83, je pci bus is namelijk bij 83mhz aardig hoog (41,5 ipv 33). Bij 100mhz draait het allemaal normaal en dus ook minder kans dat er iets kapot gaat. En zoals ik al eerder heb gezegt, je cpu zal niet kapot gaan van proberen. Alsie het niet pikt danOp zondag 10 februari 2002 16:04 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
heb de multiplyer nu op 4,5 en de FSB op 83MHz. das 375MHz nu dus. Hij loopt nog steeds goed met standaard cooler! Hoger probeer ik niet.
1) startie niet eens op
2) hij boot niet door
3) hij crasht in windows door warmte
Pagina: 1