ASUS A7V Probs

Pagina: 1
Acties:

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn zus heeft nu haar pc een jaartje maar blijft instabiliteitsproblemen houden. Ze heeft een Asus A7V moederplank en ik denk zelf dat die geupdate moet worden met een nieuwe bios versie. Ook is het niet mogelijk Win XP of Win2k erop te installeren, omdat tijdens de installatie de CD-Rom spoorloos verdwijnt....heel vreemd. Nu zag ik net 2 biosupdates, eentje met awd extensie en de andere met bin extensie. Welke moet ik nemen? De AWD staat op de website en de BIN staat op FTP. Vreemd dat er dus twee verschillende extensies zijn.

Ohja, kan ik gewoon de laatste versie installeren (zitten daar dus alle voorafgaande versies in?), of moet ik ook de oudere versies eerst updaten....

Verwijderd

het ide probleem zit m in de dubbele ide controller van de A7V. Bij installatie win2K wordt alleen de 1e (ata66) controller gedetecteerd.
Zorg dus bij installatie dat al je drives (inclusief cdrom) op de ata 66 ide connecror zitten aangesloten (zwart)
Nadat Win2K goed is geinstalleerd installeer je de drivers voor de ata 100 controller (voor installatie staat deze beken als onbekend massaopslag divice of zoiets)
Als windoos eenmaal de ata 100 contoller herkend kan je de pc uitzetten, je schijf pluggen op de (blauwe) ata 100 IDE connector. En dan werkt alles. Beetje omslachtig, maar het resultaat is wel dat je 4 IDE apparaatjes op eigen IDE kabel kan zetten en dat is fijn.
Wees trouwens zeer terughoudend met asus bios updaten. Je zal niet de eerste zijn die hiermee zijn mobo om zeep helpt.

Groetjes, een ex asus A7V gebruiker :(

• Sheik
Bedankt voor je informatieve reactie. Ik zal het eens gaan proberen...

Waar staan trouwens de drivers voor de ATA100 controller?

Verwijderd

op bijgeleverd cd,tje of anders op www.asus.com

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Sheik
Damn, hier heb ik wat aan jongens!! Bedankt! :)

• Sheik
Is dit probleem ook niet met Fasttrack op te lossen? Zodat toch je promise drivers geinstalleerd worden, tijdens de installatie van WinXP?

• Sheik
Problemen met de A7V zijn opgelost en Windows XP draait nu als een tierelier. Bedankt voor de reacties, anders was het me niet gelukt.

Ohja, ik kan de tekst wel editen maar dan was ik bang dat dit topic misshien niet meer gezien werd door desbetreffenden. Ook voor andere A7V gebruikers is dit erg handig, want die zitten met hetzelfde probleem.
Pagina: 1