Toon posts:

Pixelclock TV-OUT besturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een GF2 Ti met TV-OUT. Damn, wat n mooi kaartje. 2D en 3D perfect beeld. Dus nu maar n DiVX/DVD bak gemaakt.

Dat werkt allemaal perfect, alleen nu is me opgevallen dat de overscan nogal verschilt van TV tot TV. Op onze huiskamer TV is de overscan zwaar overdreven. En de underscanned mode is weer net iets groter dan een postzegel.

Nou heb ik hier een PDF'je met de specs van de TV-OUT chip (Chrontel 7007) waarin staat dat bij verschillende pixelclocks het (TV-OUT) beeld een ander percentage over of underscanned is. :?

Die pixelclock is de interne framebuffer? Hoe stuur ik hem aan?

Volgens mij doet TVTOOL of TVCC niet wat ik wil nl. de pixelclock aanpassen. Is hier een proggie voor? Iemand ervaring? :?

Verwijderd

Topicstarter
No knowledge avail? Darn!

DING DING

Laatste oproep!!:(

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit is dus echt een moeilijke vraag. Ik heb nog steeds geen antwoord. helup!!

Verwijderd

Pixelclock van de TVout heeft met die Chrontel chip te maken, de timing naar het PAL TV signaal. En dat kun je dus wel met TVtool doen.

;) Daar is dat programma nu juist precies voor gemaakt.
(Kost je 10 Euro om een volldeige versie aan te schaffen)

www.tvtool.de

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 11:24 schreef Hooi het volgende:
Pixelclock van de TVout heeft met die Chrontel chip te maken, de timing naar het PAL TV signaal. En dat kun je dus wel met TVtool doen.

;) Daar is dat programma nu juist precies voor gemaakt.
(Kost je 10 Euro om een volldeige versie aan te schaffen)

www.tvtool.de
Zowel TVtool als TVCC hebben de pixelclock gelockt op 2 waarden voor elke resolutie. 1 voor 16 en 1 voor 32 bits.

Er zijn er dus meer beschikbaar in de chrontel....

En die wil ik testen...

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik met me nieuwe radeon weer op hetzelfde spoor.
Weer dat verschil van tv naar tv.
Echt niemand die iets zinnings over de timimngs van de pixelclock heeft te melden?

Verwijderd

Het is een erg interesante vraag. Ik denk persoonlijk dat veel mensen de underscan (zwarte randen) niet eens opvalt, en dat daarom niet veel personen zich met het probleem bezig houden; Zwarte balken zitten tenslotte ook steeds vaker in normale TV uitzendingen en worden vaak niet als echt storend ervaren. (Als het witte ruisende balken waren zou dit wel anders zijn :) ).

Mischien dat het mogelijk is om eens naar de source van AdvanceMame te kijken. Deze gaat aardig ver in het besturen van de pixel clock en andere parameters. Ik weet niet of de Chrontel chip ondersteund wordt. Ik ben bang dat het alleen om 'gewone' vga chips gaat.

Overigens is er ook vaak geen sprake van 1 enkele waarde die je lager of hoger zet om een bepaalde mode goed te tweaken, maar eerder een hele reeks van parameters. Een andere mogelijkheid is mischien om naar de source van Linux drivers te kijken. Met een beetje volharding zou je hier ook een heleboel info uit moeten kunnen halen.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
uhm... misschien niet helemaal wat je zoekt... maar probeer eens NTSC 800x600 in full screen.

60Hz ipv 50Hz. En bij mijn tv is het dan volledig mooi beeld zonder zwarte randen oid.
Net zoals een monitor, perfect tot aan de randen.

En lekker rustig tv kijken. Lijkt net 100Hz :D
Pagina: 1