Toon posts:

[Mac] Hoeveel MBRAM heb ik nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat topics met vragen over de Mac geopend maar niemand antwoordt deze :'(.

Ik weet het, ik ben laat maar...

ik heb (over 2/3 maanden) een iMac G3 500Mhz.. Ik werk ERG vaak met Photoshop en Dreamweaver tegelijk en meestal heb ik ook nog 5 IE browsers aan staan.. Hoeveel MB RAM heb ik nodig ?
De ene zegt dat ik 1GB nodig hebt en de andere zegt datie blij is met zijn 32MB :).

Ik maak/open nooit grotere files dan 4MB in Photoshop en de iMac kan maximaal 1GB.

Edit:
Ik ga niet in MacOS X werken maar in MacOS 9.2 !!!

Alvast bedankt ;) !

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
* InSPiRE vindt 256Mb in een MAC wel voldoende
1Gb is iets wat overdreven...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

512 is een mooie tussenweg :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom dan eigelijk ? Ik heb hier op mijn PC (P4 1700Mhz 384MB SDRAM) genoeg aan 384MB SDRAM... En MacOS kan er toch beter mee omgaan heb ik gehoord ?

En ik ga toch niet op MacOS X werken (scheelt een hoop toch?) omdat het me eerste mac wordt en ik wil ook wat van MacOS 9 weten.. En MacOS X (Aqua) is lelijk vind ik..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je in photoshop niet met echt grote bestanden werkt lijkt 256MB me echt wel voldoende. werkt vlot zat.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
^^^schop^^^

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
256 MB is voldoende

die 32MB is dus veel te winig, en die 1GB is veel te veel

Verwijderd

256 is genoeg

Verwijderd

mijn vader heeft een imac met 128 mb ram hij kan ie met 5 windows open zetten en photoshop dus 256mb zal ruim genoeg zijn

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:37

Unagi

Always aware...

Ik werk op m'n werk met mac's en ik heb gemerkt dat nu ik r 512 in heb zitten het een stuk sneller werkt allemaal, je moet bij een mac namelijk geheugen toewijzen aan een prog, in tegenstelling tot windows waar alles automatisch staat... Ik heb photoshop nu 120Mb gegeven en t werkt n stuk beter, o.a. GoLive heeft pas echt veel aan minimaal 150, ja t klinkt overdreven maar t werkt wel... en aangezien geheugen niet echt duus is, is het geen overbodige luxe

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom hebben vele mensen zoveel RAM (1GB of 512MB RAM) ??

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
omdat je op de mac de minimale hoeveelheid geheugen moet aangeven mischien?

- Photoshop 150MB
- Dreamweaver 75MB
- Internet Explorer 45MB
- Mac os 30MB

Totaal: 300MB

Niet helemaal real mischien maar van die verhouding moet je wel uitgaan... Google?
Op zondag 10 februari 2002 18:26 schreef Amin het volgende:
Maar waarom hebben vele mensen zoveel RAM (1GB of 512MB RAM) ??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 18:33 schreef leon1 het volgende:
omdat je op de mac de minimale hoeveelheid geheugen moet aangeven mischien?

- Photoshop 150MB
- Dreamweaver 75MB
- Internet Explorer 45MB
- Mac os 30MB

Totaal: 300MB

Niet helemaal real mischien maar van die verhouding moet je wel uitgaan... Google?
[..]
Als dat klopt betekend het dat ik het best 384MB SDRAM of 512MB SDRAM kan nemen..

Thanks allemaal..

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag:

Ik heb gehoord dat je ook gewone PC (windows) MB RAM in je iMac kan doen, maar dat de kans dan wel ietsie pietsie groter is dat-ie het niet doet.

Wat kan ik heb best doen als ik toch wil upgraden ?
Echte Apple-RAM kopen of gewoon de beste kwaliteit PC RAM ?

Ik heb gehoord dat je een speicale schroevendraaier nodig hebt om een iMac te openen maar in een brochure van Apple's iMac staat dat je het ook met een muntstuk kan doen, welke is waar ? En kan een supern00b ook gewoon ff een nieuwe HD/RAM erinzetten of moet de beginner toch iemand inhuren ?

Thanks in advance..

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

ik zou zo zeggen, meer ram is altijd beter, maar 1GB is toch overdreven, dus maak er gewoon 384 of 512 MB van

Verwijderd

Topicstarter
thanks carman maar dat weet ik nu eigelijk wel.
ik hoop dat mijn andere vragen ook beantwoord kunnen worden ;).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De beste PC modules worden ook in een mac verwerkt. Koop dus geen noname geheugen.

Ik heb zelf een mac staan en ik moet zeggen dat 512mb het lekkerst werkt. Werk zelf met photoshop, powerpoint en 5 á 10 explorer vensters.

Ook heb ik getest met 768, 1024, 1536mb geheugen en moet zeggen dat ik geen verschil merk met 512mb.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

robhof

Lembongan view

In een Mac kan pc ram, mits het de juiste specificaties heeft. Heb zelf een iMac gehad en je kan het 'luikje' waar je het geheugen achter moet plaatsen gewoon met een muntstuk openen. Voor Mac-geheugen kan je o.a. terecht bij:

http://consument.chipmunk.nl/
http://www.mac.nl/
http://www.macwinkel.nl/
http://www.macwarehouse.nl/
http://www.mailamac.nl/

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
robhof & thedols: thanks

Ik twijfel nog over een ding: kan ik niet beter een 600/700Mhz kopen ipv 500Mhz ? Met de 600/700Mhz versie zit er al 256 (ipv 128) mb ram bij en een cdrw ;) !

Wat denken jullie ? Is het verschil groot tussen 500Mhz en 700Mhz ?

edit: tiepvout

Verwijderd

gewoon 512 aanschaffen :Z

• The Dolf
  • Niet online
Ligt aan jouw budget. Het verschil merk je, dat is een feit. En een CDRW is de moeite waard. Maar als jouw P4 er ook al 1 heeft dan is het misschien overbodig.

Dus jij moet het zeggen. Weegt het prijsverschil op tegen de xtras.

Zelf zou ik dus wel een 700mhz nemen

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 14:45 schreef zeven het volgende:
gewoon 512 aanschaffen :Z
lezen kan geen kwaad, ik heb in mijn vorige pos al gezegd dat ik het al weet.

En thedolf: me p4 gaat naar me broertje :P ( :'( :D). Maar okey, windows zuigt toch :r (niet flame pleassee ;) !). toch bedankt.

• The Dolf
  • Niet online
Dan moet je gewoon een 700mhz nemen

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Is het verschil tussen een 700Mhz en 600 dan zoohh groot ?

De 700Mhz versie heeft een 60gb ipv 40gb maar daar heb ik niet veel aan.. En hij heeft evenveel (256) mb ram...
verder is er niets anders.. weet iemand een betere reden om de 700mhz te nemen ?

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Op www.xlr8yourmac.com kan je veel info vinden als snelheidstest en upgrademogelijkheden.

Persoonlijk zou ik gaan voor een 2e hands PowerMac G4tje...
vooral als je multimedia dingen gaat doen...(een 350mhz G4 is sneller in filmpjes compressen dan een 600 mhz G3).
Tevens kan je een fatsoenlijk scherm aansluiten (iMac scherm zuigt naar mijn mening) en andere PC hardware als CD-branders en harde schijven gaan er makkelijker in.

OSX is wel fijn als webontwikkelOS hoor...

Kijk anders eens op www.tweedehandsmac.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als je een PowerMac G4 (nieuw) wil kopen moet het voor je bedrijf zijn he.. ik ben jonger dan 16 (echte leeftijd gelooft toch niemand) dus kan ik wel vergeten.

Tweedehands is mogelijk maar dan heb je weer geen MacOSX enzo.. En ik denk niet echt dat ik een G4 nodig heb.
Thanks voor de link (xlr8yourmac).

Ik maak nooit grotere files dan 4Mb in photoshop en doe niets met filmpjes...

Het word mijn eerset Macintosh computer en ik wil niet de allerbeste, eerst kennismaken ;) :P.
Pagina: 1