internet delen?

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb sinds kort een netwerk met daarop aangesloten 2 comps, ik wil nu het internet delen maar het lukt mij niet:ik heb geprobeerd: IVD-->van win98SE zelf rn winproxy, ik kom er niet uit..
heeft iemand sugesties?

Verwijderd

Dat WinProxy heb ik ook 's geprobeerd (heb nu ook netwerkje met 3 pc's), maar kwam er ook niet uit.

Maar AnalogX Proxy is een stuk simpeler; eventjes de readme.txt volgen, & hij draait (bij mij tenminste).
Het progje is freeware, en te downloaden vanaf www.analogx.com

Succes.

Verwijderd

AnalogX Proxy is inderdaad makkelijk, maar met winproxy kan je veel meer. Ik draaide vroeger Proxy, en nu WinProy. Kwestie van instellingen moet je niet veel veranderen. Ik heb gewoon de server en client (vergeet niet winproxy ook hier te installeren :)) geinstalleerd en na t rebooten vonden de pc's mekaar direct :) Anders pruts je nog wat aan je netwerk instellingen en in je browser aan je verbinding, maar echt veel problemen heb ik hier niet mee gehad.

• saviour
  • Niet online
Iig heel erg bedankt voor jullie repllys, ik zal die proxy s proberen, alleen ik heb mn netwerk nu met ipx/spx protocol terwijl het met tcp/ip moet, watm moet ik preciez instellen op t protocol?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een IP adres, de ene pc geef je:
192.168.1.1
en de andere
192.168.1.2

(ik noem maar iets, het moet iig wel in de 192.168.x.x reeks zijn)

Verder als subnetmasker: 255.255.255.0

Verwijderd

Gooi gewoon sygate op de PC waar internet binnen komt. Heb hier 486 als "server" met 5 PC's er aan en dat is geen probleem.

Verwijderd

1. Geef elke PC een eigen IP-nummer:
rechtsklikken op network, properties, configuration, TCP-IP Properties, IP-Adres. Vul voor elke pc een uniek IP-nummer in: bv. 192.168.0.1 voor de pc met het modem,
192.168.0.2 voor pc nr 2
192.168.0.3 voor pc nr 3

Vul voor alledrie bij het Subnet mask 255.255.255.0 in.

2. Installeer AnalogX Proxy op alle 3 pc's

3. Vul de Proxy-gegevens in
Voor alle 3 de pc's:
Start de Internet Explorer, Ga naar menu Tools, Internet options, Connections, LAN Settings, vink 'use a proxy server' aan, en vul het IP van de pc met het modem in (in dit voorbeeld 192.168.0.1) en vul bij Port 6588 in.

Vervolgens op alle 3 pc's AnalogX Proxy starten (duh...), et voila!

• saviour
  • Niet online
Heel erg bedankt voor de replys, ik denk dat het nu wel lukt, ik ga het eerst met AnalogX proberen en dan de instellingen zoals pascal s heeft beschreven.

Tnx

Verwijderd

pascal s --> niet helemaal

2. Installeer AnlogX proxy op de computer met internetverbinding

3.Vul de proxy-gegevens in op de 2 andere computers
Dit klopt wel:
Start de Internet Explorer, Ga naar menu Tools, Internet options, Connections, LAN Settings, vink 'use a proxy server' aan, en vul het IP van de pc met het modem in (in dit voorbeeld 192.168.0.1) en vul bij Port 6588 in.

Om de verbinding te delen hoeft allen de computer met modem AnolgX Proxy te draaien. De twee andere computers kunnen dan direct surfen.

• saviour
  • Niet online
Oké nogmaals, bedankt voor de tips, ik ben nu nog ff weg, ga dalijk naar huis toe, t enigste wat ik niet nap is het volgende: je meot t ip van de com met modem invullen op de ander is dit deze ip:192.168.0.1, of is dit de ip diegebruikt wordt door de 1e com om te surfen op t inet, de ip's moeten ingevuld worden op het tcp/ip protocol?? hoef ik alleen dit protocol te installen of ook NETBEUI?

Verwijderd

Je moet in TCP/IP-instellingen (via Netwerk etc) per computer een uniek IP invullen. Dus:

192.168.0.1 voor de pc met het modem,
192.168.0.2 voor pc nr 2
192.168.0.3 voor pc nr 3

Vervolgens vul je bij de 2 pc's die geen modem hebben in Internet Explorer het IP van de modem-pc invullen, dus:
PC 2:
Start de Internet Explorer, Ga naar menu Tools, Internet options, Connections, LAN Settings, vink 'use a proxy server' aan, en vul het IP 192.168.0.1 in, en vul bij Port 6588 in.

PC3: zelfde verhaaltje, ook 192.168.0.1 en bij Port 6588.

Je hoeft NetBEIU niet te installeren (liever niet zelfs, ivm eventuele conflicten).

Hopelijk is dit een beetje duidelijk?

• saviour
  • Niet online
Mensen, het lukt me nog steedz niet ondaks de tips, dit heb ik gedaa:

op de com met modem:
analogx proxy geinstalleerd (verder nix mee gedaan behalve opstarten, t icoontje = groen)

In t Tcp/Ip protocol van de LOKALE netwerkkaart, als subnet masker 255.255.255.0
en als ip 192.168.0.1

op de 2e com =de client

In t Tcp/Ip protocol van de LOKALE netwerkkaart, als subnet masker 255.255.255.0
en als ip 192.168.0.2

en in de browser (kheb de NL versie) extra-->internet opties-->verbindingen-->LAN instellingen-->proxy server gebruiken aangevinkt (verder nix)--> als adres: 192.168.0.1 en als port 6588.

Kan t eraan liggen dat ik blackIce gebruik (ik heb wel gezegd dat ie de 2e com moet vertrouwen!) of omdat de com met modem een eigen proxyserver gebruikt?
ik kan echt nix bedenken.
(ik heb alleen maar t Tcp/Ip ptorocol geinstalleerd en verder geen andere en de coms kunnen elkaar wel vinden want ik kan ze beide pingen)

khoop dat jullie nog ietz weten?!
Alvast bedankt, Saviour

Verwijderd

Probeer 1 van de volgende dingen eens:

IP-adressen veranderen
PC 1 op 10.0.0.1 (modem-pc) en PC 2 op 10.0.0.2
daarna even pingen om te checken of ze elkaar vinden.
Of pc 1 op 172.16.0.1 en pc 2 op 172.16.0.2

Vergeet niet dit IP ook in de Internet Explorer te veranderen!

AnalogX Proxy ook op 2e pc installeren
Officieel misschien niet nodig, maar ik had het zelf ook (per ongeluk) op de overige pc's geinstalleerd.

BlackIce uitzetten
Kijken of hij de veroorzaker van het probleem is.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:48
Ik heb het op de volgende manier gedaan:

Op de comp met internet:

tcp/ip --> netwerkaart
ip=192.168.1.1
subnetmask=255.255.255.0
dns/wins/gateway uitgeschakeld

tcp/ip --> externe toegang
instellingen van de provider

hier heb ik sygate server geinstaleerd.

op de comp zonder internet:

tcp/ip--> netwerkkaart
ip=192.168.1.2
subnetmask=255.255.255.0
dns/wins/gateway instellingen van de provider

hier sygate client geinstaleerd

bij IE de proxy instellingen van de provider ingesteld.

Dit werkt bij mij perfect.

Als je sygate wilt hebben moet je maar ff mailen.

Veel succes

Verwijderd

Eenvoudig gezegd komt het er op neer dat je:

Opeenvolgende IP adressen hebt. Dus bijv

Comp met modem 192.168.0.1
2e comp 192.168.0.2
3e comp 192.168.0.3

Dan bij je 2e en 3e comp vul je bij DNS en gateway het IP van de comp met modem in. En als je een transparante gatway gebruikt dan moet het dan gewoon al werken. Gewoon internetdeling van W98SE ofzo dus gebruiken.
Pagina: 1