Wie heeft er een pic van hoe zijn vu meter er echt uit ziet? Niet de lampjes maar het hele printplaatje..
shit, moest zijn [CM]. De O en de C zitten ook zo dicht bij elkaar..
Ik heb vandaag de spullen gekocht en ik was even benieuwd hoe het eruit ziet. Wat ik zie alleen maar van de buitenkant. En ik wou ff weten hoe ze die leds hebben gebogen om in een 5,25" slot te maken.
Ik heb vandaag de spullen gekocht en ik was even benieuwd hoe het eruit ziet. Wat ik zie alleen maar van de buitenkant. En ik wou ff weten hoe ze die leds hebben gebogen om in een 5,25" slot te maken.
Stom van me 
Maar ontopic, ik kan nergens een foto vinden van hoe zo'n printplaat er nu uit ziet na solderen. googled, got search leverde ook niks op.
Maar ontopic, ik kan nergens een foto vinden van hoe zo'n printplaat er nu uit ziet na solderen. googled, got search leverde ook niks op.
Ik heb dus dit schema
maar nu vraag ik me af of je de leds in een hoek hebt gezet (ten op zichte van) printplaat..
[edit] resized
[edit] resized
hmmm ik krijg spontaan een origineel idee voor een led-mod: een hdd-led die verkleurt afhankelijk van de hdd-activiteit. Ik heb een 2-tal fullcolor leds liggen en ik zocht nog een leuk idee daarvoor, maar dit kan natuurlijk ook met een 2-kleurenled.
Hoe meer hdd-activiteit, hoe roder de led, bij idle is de led dan groen, bij 100% activiteit rood.
Voor de powerled heb ik eenzelfde idee voor de temperatuur (van de kast of proc of zo) blauw is dan cool rood is hot.
Hoe meer hdd-activiteit, hoe roder de led, bij idle is de led dan groen, bij 100% activiteit rood.
Voor de powerled heb ik eenzelfde idee voor de temperatuur (van de kast of proc of zo) blauw is dan cool rood is hot.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
dat is zeker een kewl idee. Als je mensen met ideeën hoor ik het graag Phreak post morgen een pic van zijn Vu meter. denk dat ik dan wel aan de slag kan.
die 100% activiteit bepalen word een beetje moeilijk... HDD-led blijft namelijk nooit branden, maar knippert gewoon heel snelOp zondag 10 februari 2002 03:30 schreef RolandWitvoet het volgende:
hmmm ik krijg spontaan een origineel idee voor een led-mod: een hdd-led die verkleurt afhankelijk van de hdd-activiteit. Ik heb een 2-tal fullcolor leds liggen en ik zocht nog een leuk idee daarvoor, maar dit kan natuurlijk ook met een 2-kleurenled.
Als iemand zo vrij zou zijn om even wat foto's te plaatsen/sturen van zijn vu meter. Phreak is vast nog een beetje aan het bijkomen van de drank
Ik zit net even op die chips te kijken (LM3914 en de CNY17) maar ze zijn volgens mij een slag nieuwer of anders.
LM3914 N-1!
CNY17 F-4
Zal wel niet uitmaken tocH?
LM3914 N-1!
CNY17 F-4
Zal wel niet uitmaken tocH?
Ok hij zit bijna inelkaar en nu moet ik de -5 en de plus 5 hebben welke waren dit ook alweer?
hep je un momentje knip ik ff un fotootje, net de zooj vastgekit dattie NOOJT meer loskomt 
gimme a minute...
Komtie:

Issie niet mooi? (Neeh dus, maar hij doetut
gimme a minute...
Komtie:
Issie niet mooi? (Neeh dus, maar hij doetut
I see dead pixels...
Hehehe ik zie dat je naar iedere led zowel de + en - brengt .. wilde ik ook eerst maar ik werd gek van de kabeltjes .. maar opeens kreeg ik een helder moment ( zeldzaamOp zondag 10 februari 2002 21:48 schreef Phreak het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo ziet die van mij eruit..
dus ik heb alle + polen van de leds aanelkaar gesoldeerd en 1 draad met de + pool ( deze is immers voor alle leds hetzelfde) daaraan gezet en alleen de geschakelde pool ( de - dus bij dit IC ) naar de led's appart gedaan scheelt je mooi 9 draden en maakt de boel wel zo overzichtelijk.
( en het scheelt een hoop gesoldeer .. tja ik ben lui )
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Hij is bijna af de leds zitten eraan maar weet niet waar ik de -5 en +5 vandaan moet halen (uit de molex?)
RED ALERT! RED ALERT!
Ben ik dus 8ergekomen!, dus bij deze voor iedereen deze mededeling! (heel balen als je het niet weet!) De optocoupler in het meestgebruikte schema (dat met die kleurtjes
) is de CNY17, let er op dat je een -1 hebt en iig GEEN -3 want daar heb ik HEEL lang mee zitten kloten, wat bleek nou: die IC kan geen 5 volt verdragen (over langere periodes) dus dat werkt niet goed!, de CNY17-1 dus! (of iig geen -3)
Wilde ik even kwijt en aangezien dit het actueelste topic op HD VU meter gebied is denk ik, laat ik het hier ff inzetten
Eey mensen suck6 met knutselen nog
Ben ik dus 8ergekomen!, dus bij deze voor iedereen deze mededeling! (heel balen als je het niet weet!) De optocoupler in het meestgebruikte schema (dat met die kleurtjes
Wilde ik even kwijt en aangezien dit het actueelste topic op HD VU meter gebied is denk ik, laat ik het hier ff inzetten
Eey mensen suck6 met knutselen nog
I see dead pixels...
is er misschien iemand die deze dingen verkoopt?
heb net mn bay-bus af maar heb geen zin om weer te gaan solderen,iemand die het wil doen? op printplaatje ofcourse....
mail ff, komen we vast wel uit over een leuk prijsje
heb net mn bay-bus af maar heb geen zin om weer te gaan solderen,iemand die het wil doen? op printplaatje ofcourse....
????Op maandag 11 februari 2002 19:21 schreef Fire_Bird het volgende:
is er misschien iemand die deze dingen verkoopt?
wat d8 je van een echte vu meter(met een wijzertje, en da blauwe lesd er 8er, ziet er ook wous out, heb ik ook gedaan in me mengpaneel
als we toch allemaal onze vu-metertjes aan het showen zijn, dan zal ik ook ff wat foto's posten

is toch wel aardig gelukt dacht ik zo

Juist de echte tweaker
ziet er zeer profi uit moet ik zeggen..
mooi printje ge-etst zie ik
vet hoor !!!
mooi printje ge-etst zie ik
Ziet er iderdaad gelikt uit. Maar hoe heb je de lay-out dan zo netjes kunnen krijgen. Ik zit altijd te k***en met die zimbolen op een doorzichtige folie om het daarna te belichten. Dus wat is je geheim???
Verwijderd
NETJES!!Op maandag 11 februari 2002 23:10 schreef the12be het volgende:
als we toch allemaal onze vu-metertjes aan het showen zijn, dan zal ik ook ff wat foto's posten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je nog meer van die printplaatjes gemaakt?
gewoon sheet's halen speciaal voor je inktjet printer. dan gewoon de layout printen, en hoppa: een perfecte sheet.
onder de zonnebank
(is dat ding toch nog ergens goed voor ) en dan ontwikkelen + etsen.
onder de zonnebank
Verwijderd
Zet je icq maar aan..Op dinsdag 12 februari 2002 00:04 schreef the12be het volgende:
[..]
jah, heb nog 3 stuks
wie bied
heb geen icq bij de hand.....
voor mail zie sig. of post wat je wil...
Damn, dat ziet er goed uit. Lijkt mij ook wel wat. Ik bied €10
amd@emeel.nl
amd@emeel.nl
dus je hebt nog printplaatjes?Op dinsdag 12 februari 2002 00:17 schreef the12be het volgende:
heb geen icq bij de hand.....
kan je ze ook kant en klaar maken??
mail ff of post
heb wel belangstelling
heb nog een paar printjes liggen, dus als jullie interese hebben, mail maar dat is het makkelijks't voor mij.
als er veel vraag voor is
dan kan ik altijd nog wel wat bijmaken.
€5 lijkt me een aardige prijs?
kant en klaar? je kan die van de foto wel overnemen, heb alweer iets anders in ged88 (met microcontroller
).
laat het maar weten.
als er veel vraag voor is
€5 lijkt me een aardige prijs?
kant en klaar? je kan die van de foto wel overnemen, heb alweer iets anders in ged88 (met microcontroller
laat het maar weten.
Pagina: 1