Laptop aansluiten op Coax netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk van twee dektops die zijn verbonden dmv een coax kabel en zo internet en files delen.
Nu krijg ik woensdag mijn Compaq Presario laptop met thuisnetwerk aansluiting (Presario 701EX-XP)die ik ook in dit netwerk wil opnemen om internet en bestanden te delen.

Desktop 1: NE2000 Compatible ISAPNP Ethernet Adapter (Generic)
Laptop: 10/100 ethernetkaart
Desktop 2:CNet E2000C+ Series Ethernet adapter (Legacy modus)

Via desktop 1 zitten we op internet.
Ik heb absoluut geen verstand van netwerken en zie alleen op beide netwerkaarten naast het plugje voor de coax kabel nog een ruimte voor een ander (rechthoekig) stekkertje hebben.
Wat moet ik nu aankomende woensdag nog extra kopen bij de Dynabyte als ik mijn laptop ga ophalen om de boel aan de praat te krijgen?
Bedankt alvast, Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Overstappen op UTP (Die vierkante connectoren)

Wat je dan moet kopen:

HUB (+/- €50)
3x UTP kabel (CAT5)

In elke pc een UTP kabel klikken en het andere uiteinde in de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:25

Patser

this.Close();

Op zondag 10 februari 2002 01:01 schreef RolfLobker het volgende:
Overstappen op UTP (Die vierkante connectoren)

Wat je dan moet kopen:

HUB (+/- €50)
3x UTP kabel (CAT5)

In elke pc een UTP kabel klikken en het andere uiteinde in de hub.
Of een hub met utp én coax
En dan alleen nog één utp kabel van laptop naar hub.
Voordeel: geen nieuwe bekabelijg voor huidige desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx, een netwerkkaart met daarin zowel een coax als een UTP kabel is dus niet mogelijk?
2e mogelijkheid: een adapter op mijn laptopnetwerkkaartje zodat ik die ook van een coaxkabel kan voorzien?

Kan ik ook naast het bestaande netwerk nog een nieuw netwerkje maken door een USB-USB kabel tussen laptop en desktop 1 of 2 te zetten? Kan je dan ook internet delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Op zondag 10 februari 2002 01:04 schreef frits het volgende:
ok thanx, een netwerkkaart met daarin zowel een coax als een UTP kabel is dus niet mogelijk?
2e mogelijkheid: een adapter op mijn laptopnetwerkkaartje zodat ik die ook van een coaxkabel kan voorzien?
Volgens mij bestaan die dingen niet.

Je kunt iig zoals je al zei niet van beide aansluiting gebruik maken.
Kan ik ook naast het bestaande netwerk nog een nieuw netwerkje maken door een USB-USB kabel tussen laptop en desktop 1 of 2 te zetten? Kan je dan ook internet delen?
Zou wel kunne volgens mij maar als je er al zo weinig verstand van hebt (No offence ;) ) lijkt het mij een onbegonnen zaak.
Of je moet iemand weten die het ff voor je kan aansluiten.
Maar dan nog zijn USB=>USB netwerk kabels duur en zal er veel tijd ingaan zitten.

Ik denk dat het het beste is om gewoon een hub en 3 kabels te halen.

/edit [typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Op zondag 10 februari 2002 01:04 schreef Mihoen het volgende:

[..]

Of een hub met utp én coax
En dan alleen nog één utp kabel van laptop naar hub.
Voordeel: geen nieuwe bekabelijg voor huidige desktops.
Zijn die Hub's niet duurder?? |:(
Dat heft natuurlijk direct de besparing (en voordelen) van twee lullige UTP-kabels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patser

Patser

this.Close();

Er zijn pcmcia netwerkkaarten met coax en ook met coax én utp.
Ik ging er van uit dat er standaard een "alleen-utp" bij je laptop zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patser

Patser

this.Close();

Op zondag 10 februari 2002 01:10 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Zijn die Hub's niet duurder?? |:(
Dat heft natuurlijk direct de besparing (en voordelen) van twee lullige UTP-kabels op.
Nee die zijn niet duurder. 't Zijn reguliere 10Mbit hubs.
(en bekabeling leggen is niet alleen een prijs afweging, maar soms ook een "verbouwingsafweging")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Op zondag 10 februari 2002 01:11 schreef Mihoen het volgende:
Er zijn pcmcia netwerkkaarten met coax en ook met coax én utp.
Ik ging er van uit dat er standaard een "alleen-utp" bij je laptop zou zitten.
ik verw8 niet dat hij zo'n kaartje in zijn laptop heeft zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat voor kaartje er in die laptop zit maar waarschijnlijk eentje zonder Coax aansluiting. Is er nog iemand wakker met een Presario laptop die dit even kan bevestigen of ontkennen?
nog een vraagje: is een 10Mbit hub is voldoende om wat bestanden en internet te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zo'n kabeltje erbij koop. Extra netwerkje om internet te delen thuis en als ik met mijn laptop bij een andere computer kon dan kan ik daar ook snel wat bestanden uitwisselen.
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=12350&RegelNr=568324&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Op zondag 10 februari 2002 01:30 schreef frits het volgende:
Ik denk dat ik zo'n kabeltje erbij koop. Extra netwerkje om internet te delen thuis en als ik met mijn laptop bij een andere computer kon dan kan ik daar ook snel wat bestanden uitwisselen.
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=12350&RegelNr=568324&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=
Geen gek idee B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor 10 euro minder heb je een netwerkkaart voor je laptop met BNC (en UTP) aansluiting.
En ook een hub met BNC en UTP aansluiting heb je voor minder dan 45 euro.

Verder lijkt me een usb-usb netwerk (extra) zeker niet de makkelijkste oplossing.
De hub heeft het voordeel dat een volgende computer voortaan eenvoudig is aangesloten.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, om problmenen met twee soorten netwerken door elkaar te voorkomen wordt het een hub met zowel coax als UTP aansluitingen, maar als ik in pricewatch kijk dan zie ik ze nergens vermeld. Ook op sites als Dynabyte en Dixons met netwerkspul van Sitecom kan ik ze niet vinden. Staan ze gewoon noet vermeld of zijn ze inderdaad zo moeilijk te vinden?
Een netwerkaart met BNC aansluiting lijkt mij opzich een makkelijker oplossing mij volgens mij is die helemaal nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat viel mij ook al op. Ze zijn er wel, het staat er alleen niet bij dat ze ook BNC hebben. (ze bestaan zowel met alszonder, dus je moet het wel even navragen).
Je kunt de 10/100 en 100Mbit hebs overslaan, dat zijn ze zeker niet, als ze ze hebben is het een 10Mbit hub. Het makkelijks kun je even bij je lokale computerboer langs gaan, dan kun je het gewoon zien.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi, bedankt voor de tip. laatste vraagje:
hoe ziet zo'n netwerk eruit omdat er maar 1 BNC aansluiting opzit?

WEBVOX----USB----DESKTOP1---coax---DESKTOP2----coax----HUB----UTP---LAPTOP

moet ik er zoiets van gaan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Bij Dynalink hebben ze wel zulk soort kaarten, ik heb er zelf ook één voor m'n laptop.
Kijk hier maar:
http://www.dynalink.nl/nederlands/producten/l10c.html
Pagina: 1