Toon posts:

[OC] Turbo-pll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs gelezen dat een of andere japanner een tijd geleden een turbo-pll heeft gemaakt, deze worden gebruikt bij het 'harwardware' oc'en van een cpu. Weet iemand waar je deze dingetjes kan kopen en hoe duur ze zijn?

Men kreeg een athlon 1.3 gig op abit kt7a naar 2200 MHZ!! (mulitplier 12x en fsb op 183 ofzo).

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
www.ocshop.nl 1250 piekjes

edit: hee damn ze hebben ze niet meer. moet je ze ff mailen want ze hadden em eerst wel.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 februari 2002 00:48 schreef DumphuiZ het volgende:
Ik heb onlangs gelezen dat een of andere japanner een tijd geleden een turbo-pll heeft gemaakt, deze worden gebruikt bij het 'harwardware' oc'en van een cpu. Weet iemand waar je deze dingetjes kan kopen en hoe duur ze zijn?

Men kreeg een athlon 1.3 gig op abit kt7a naar 2200 MHZ!! (mulitplier 12x en fsb op 183 ofzo).
Dat heb je me een hele poos geleden ook laten lezen, maar wat is nou precies 't verschil met gewoon bruggen opblazen / erbij strepen? ik vat 't nog steeds niet echt :P

Specs

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Op zondag 10 februari 2002 00:55 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Dat heb je me een hele poos geleden ook laten lezen, maar wat is nou precies 't verschil met gewoon bruggen opblazen / erbij strepen? ik vat 't nog steeds niet echt :P
Het enige nut van de Turbo-PLL is dat je je FSB hoog kunt opvoeren, dat je niet afhankelijk bent van de opties die je moederbord bied...

Maar dan zal je altijd nog tegen de max van je chipset oplopen...
Je zal de CPU ook niet hoger geklokt krijgen dan met de multiplier methode....

Grootste voordeel van zo'n ding is nog altijd on-the-fly FSB opvoeren met een draaiknop :D