IRQ Problemen help please!

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een pc met 2 netwerkkaarten (1 pci(onboard), 1 ISA) geluidskaart (onboard), pci grafiche kaart en Modem.
Nu heb ik bijna alles werkend gekregen alleen nu werkt de muis niet meer (serieel). En ik krijg het met geen mogelijkheid goed. Wie weet er een oplossing?

Twitter | Linkedin

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

usb irq vrijgeven en ps/2 irq. .scheelt weer 2.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Mavvie
Op zondag 10 februari 2002 12:08 schreef mkleinman64 het volgende:
usb irq vrijgeven en ps/2 irq. .scheelt weer 2.
Er zit geen USB op en PS/2 is vrij.

Twitter | Linkedin

• Mavvie
come on... er is toch wel iemand die me ff snel kan helpen, ik moet het nl morgen weten

Twitter | Linkedin

• Mavvie
echt niemand :'(

Twitter | Linkedin

Verwijderd

De muis heeft irq 4. Wat je moet doen is kijken welk device ook irq 4 heeft en die een ander irq geven. Als je het niet met jumpers kunt doen, moet het in de bios zeker kunnen.

Verwijderd

Kijk eerst welke IRQ's er niet in gebruik zijn. Soms heb je er een paar dubbel in gebruik dat is mogelijk op IRQ 5,9,10. Als je weet welke er vrij is kijk je naar IRQ van je ISA netwerkkaart. Kijk of je netwerkkaart naar dat vrije IRQ kunt krijgen d.m.v apparaatbeheer en bronnen. Lukt dit niet , dan ga je naar de bios en zet je de ISA port waar je NIC inzit op een vast IRQ. (in dit geval degene die je vrij hebt) Als je nu opnieuw opstart zou je netwerkkaart een vast IRQ moeten hebben en word de PS/2 opnieuw ingedeeld. Success, het zou moeten werken. }:0
Pagina: 1