Toon posts:

Afbrokkelende heatsink :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 700, en die deed het tussen 5 uur vanmiddag en 9 uur vanavond ineens niet meer. Ik had hem op een ander mobo gezet, want ouwe was kaduuk wegens mislukte Vmod, en toen deed ie het nog prima (op dat andere mobo), vanavond kreeg ik ineens op het andere mobo dezelfde probs als op mijn ouwe, nl dat hij niet door boot voorbij de Power On Self Test... Ik heb hem ook in een ander mobo gehangen, een MSI met een diagnostic led functie, en die bleef hangen op het eerste controle, de processor check.

Nou kijk ik nog eens goed naar proc en koelpasta, en zie ik dat er allemaal harde stukjes in de koelpasta zitten, en dat m'n heatsink aan de randjes afbrokkeld is, en de losse stukjes zijn ook nog eens donkerder van kleur, als of het (aluminiuim?/koper?) oxide is.

kan dit de reden zijn dat proc het ineens niet meer doet? het is maar heel weinig maar het randje is toch bijna helemaal aangetast.

Verwijderd

Mischien hebben die stukjes ergens kortsluiting veroorzaakt

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben bang dat dit geen stukjes van je heatsink zijn maar van je core (cpu).

Dit komt vaak voor doordat men de koeler verkeerd op de cpu plaatst. Cpu gaat daardoor stuk en werkt niet meer :'(

Heatsink brokkeld niet zomaar af.. Core is wel erg kwetsbaar.

Gecondoleerd...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hetzelfde heb ik dus gehad bij my recente overleden 1,4 Athon. Net watercooling binnen, met zo'n tussenplaatje (metaal plaatje over je proc tegen door duwen ofo). Nog geen 4 uur later was het gedaan.. linkerkant van de core was +/- 1mm schuin afgebrokkeld..

Gecondoleerd..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

[Nasty mode]
Op zondag 10 februari 2002 00:21 schreef jhead22 het volgende:

Cpu gaat daardoor stuk en werkt niet meer :'(
Damn! Wat een uitspraak!

[/nasty mode]

[on topic] Maar ik denk wel dat hij gelijk heeft. Met je core dan he...

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

waarom maken ze dat niet van titanium ofzo. dan weet je zeker dat er niks afbrokkelt. gecondoleerd :'(

Verwijderd

Ik denk niet dat titanium goed warmte geleid
en niet iedereen rommelt de hele dag met zijn mobo en proc's.
enne nog gecondoleert he ;)
(mijn pIII 800 core is ook aan alle hoeken afgebrokkelt maar doet het nog :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op zondag 10 februari 2002 03:08 schreef Zyphion_X het volgende:
(mijn pIII 800 core is ook aan alle hoeken afgebrokkelt maar doet het nog :)
Dan ben jij wel heel lomp, de PIII is een stuk taaier dan een Athlon. :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
thanx... :'( jammer, dan maar met m'n duron 1200 beter opletten... het jammere is, dat ik mijn mobo heb opgeblazen tijdens Vmod, en dus mijn proc tijdens het kijken of ie het nog doet, volkomen nutteloos dus |:( dat ie kapot is...

k*t...

edit: het is idd wel een gekut geweest, omdat koelerfabrikanten nog steeds geen normale manier hebben gevonden om een koeler te kunnen bevestigen... dus dat was aardig wat hak/duw/trek werk...
Pagina: 1