Ik heb een Duron 700, en die deed het tussen 5 uur vanmiddag en 9 uur vanavond ineens niet meer. Ik had hem op een ander mobo gezet, want ouwe was kaduuk wegens mislukte Vmod, en toen deed ie het nog prima (op dat andere mobo), vanavond kreeg ik ineens op het andere mobo dezelfde probs als op mijn ouwe, nl dat hij niet door boot voorbij de Power On Self Test... Ik heb hem ook in een ander mobo gehangen, een MSI met een diagnostic led functie, en die bleef hangen op het eerste controle, de processor check.
Nou kijk ik nog eens goed naar proc en koelpasta, en zie ik dat er allemaal harde stukjes in de koelpasta zitten, en dat m'n heatsink aan de randjes afbrokkeld is, en de losse stukjes zijn ook nog eens donkerder van kleur, als of het (aluminiuim?/koper?) oxide is.
kan dit de reden zijn dat proc het ineens niet meer doet? het is maar heel weinig maar het randje is toch bijna helemaal aangetast.
Nou kijk ik nog eens goed naar proc en koelpasta, en zie ik dat er allemaal harde stukjes in de koelpasta zitten, en dat m'n heatsink aan de randjes afbrokkeld is, en de losse stukjes zijn ook nog eens donkerder van kleur, als of het (aluminiuim?/koper?) oxide is.
kan dit de reden zijn dat proc het ineens niet meer doet? het is maar heel weinig maar het randje is toch bijna helemaal aangetast.